Citat:
Ursprungligen postat av
Joramensaatte
Det kan ju handla om pappas arbetsbeskrivning, inte om den faktiska beviljade assistansen?
Det verkar finnas i assistenternas arbetsbeskrivning, och jag antar att assistansbolaget godkänt den arbetsbeskrivningen?
Såhär skriver pappan
"en av de viktigaste uppgifterna assistenterna har är att ligga steget före och hjälpa till att ta undan "hunden" om A är lite irriterad så att det ALDRIG går ut över "hunden", detta finns sedan länge i personalens instruktioner som assistenterna skall följa."
"Leveransdokumentationen är något varje anställd skriver under på att de läser och dessa finns inplastade för att kunna tas med varje dag om osäkerhet finns. All dokumentation skall läsas varje månad av personalen (krav från företaget) och mycket riktigt skall personal skydda "hunden" om en situation uppstår."
Pappan säger även att personalen ska göra avvikelserapport ifall hunden far illa, och dessa skickas väl då till assistansbolaget?
"några avvikelserapporteringar till företaget om att "hunden" skulle fara illa existerar inte till dags datum."
"någon anmälan om att "hunden" skulle blivit misshandlad finns inte i företagets avvikelsesystem."
Eller jag tolkar iallafall det pappan skriver som att allt detta stod i personalens arbetsbeskrivning och ingick i deras jobb. Men jag kanske tolkar honom fel?
Texten är jättelång, detta är bara korta citat, pappan nämner många gånger hur personalen ska göra avvikelserapporteringar om det är något problem gällande hunden.