2024-07-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trullebulle123
Sämsta argumentet jag läst någonsin.

Verkligen men han avslöjar ju gång på gång vilken empatilös och känslokall människa han är.
Citera
2024-07-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
2 assistenter 7-23. Bara där har du typ 30 timmar va? Sedan natten 8 timmar. Timmar 7-23 ska du ju alltså räkna dubbelt.

Sen när blev det ok att jobba 16 timmar på raken varje dag?
Citera
2024-07-28, 21:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Perfekt, tackar. Det var all ursäkt jag behövde för att släppa den idén.

Men jag är inte intresserad av att stoppa. Jag vill att EP ska börja ställa lite tuffa frågor. Det är inget jäkla sammandrag av pros årsmöte, det är granskande journalistik.
Ja och den som granskas är hundägaren.
Han får vara glad att inte Josephsson knackar på.
Citera
2024-07-28, 21:07
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Här tycker jag det låter som att pappan inte visste att tjejen kunde ta ut sin ilska över hunden
"– Det stämmer inte alls. Och om min dotter gör något fel är det personalens skyldighet att anmäla det och någon sådan anmälan finns inte."

Dock säger pappan också
"en av de viktigaste uppgifterna assistenterna har är att ligga steget före och hjälpa till att ta undan "hunden" om "brukaren" är lite irriterad så att det ALDRIG går ut över "hunden", detta finns sedan länge i personalens instruktioner som assistenterna skall följa"
Så nu låter det som att pappan faktiskt visste att det fanns problem, men att han ansåg att det var assistenternas skyldighet att ansvara för att skydda hunden.
Och jag anser fortfarande att assistenterna var för få för att både kunna hantera brukaren och skydda hunden samtidigt. Det verkar inte ha varit en trygg och säker miljö för hunden.

Om du tror på det, läs fler inlägg.
Citera
2024-07-28, 21:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om du tror på det, läs fler inlägg.
jag tycker det låter som att pappan ljuger, som att pappan säger olika saker.
Citera
2024-07-28, 21:13
Medlem
Citat:

Ja, 388 sidor senare kan vi konstatera att han gör det. Hela tiden
Citera
2024-07-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja och den som granskas är hundägaren.
Han får vara glad att inte Josephsson knackar på.

Vem vet?! Rätt var det är kanske någon annan grävande journalist dyker upp och knackar på dörren…
Citera
2024-07-28, 21:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Förstår inte hur Amanda med sin intellektuella nivå kunde klara av den utbildningen. Känns som det är något lurt här.
Instämmer, frågasatt det innan..men en användare ansåg att det gått rätt till när det var 4 högskoleutbildade som godkänt 🤔
Citera
2024-07-28, 21:19
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Instämmer, frågasatt det innan..men en användare ansåg att det gått rätt till när det var 4 högskoleutbildade som godkänt 🤔
Kan det vara så att tjejen räknades som ett barn.
Och att detta var det som gällde när det kom till hunden.
"Det finns ingen åldersgräns för dig som förare men om du är under 18 år ska målsman vara den som undertecknar dokument och är den som har det yttersta ansvaret för hundens välmående. "
Citera
2024-07-28, 21:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Precis, rätt uppfattat. Pappan läser här och ändrar sitt narrativ efter vad som framkommer här och även i den alternativa fejjan-gruppen Essie-ska hem.

Har skrivit om det tidigare, att vi agerar "nyttiga idioter" och har ofrivilligt hjälpt honom att komma undan med alldeles för mycket.
Citera
2024-07-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnslock
Fast då är det konstigt att Tove Jansson inte är registrerad som assistanshund på SKK. Hennes syster Astrid Lindgren är däremot registrerad som assistanshund.
Valfritt med titel AH
Citera
2024-07-28, 21:22
Medlem
Citat:
Kan det vara så att tjejen räknades som ett barn.
Och att detta var det som gällde när det kom till hunden.
"Det finns ingen åldersgräns för dig som förare men om du är under 18 år ska målsman vara den som undertecknar dokument och är den som har det yttersta ansvaret för hundens välmående. "

Det kan jag svara på, enda gången en förälder eller barn under 18 även exakt är vid fysisk funktionsnedsättning därmed gäller inte det i Amandas fall . För tänkte samma men SBK sa att de enbart är vid fysisk nedsättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in