Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Det är ju en annan fråga, där jag kan hålla med dig. Mest ur den synvinkeln att man tidigare i tråden visat att ekipaget egentligen inte borde uppfyllt kraven för godkännande. Nu fick man det ändå.
Men ja, det är mycket i det här ämnet som är bedömningsfrågor. Där man egentligen följt alla regler, men ändå hamnar fel i slutet, kanske.
Vi får ju vara ärliga med att det än så länge inte gjorts någon opartisk bedömning av miljön den vistades i.
Men ja, som det ser ut nu så borde det ha varit en rejäl nytta för att det skulle vara värt med hund.
Kan du länka vart jag kan läsa om att ekipaget egentligen inte borde uppfyllt kraven för godkännandet? jag har inte hängt med i tråden så länge.
Jag förstår att man vill testa, det kan vara svårt att veta hur en brukare kommer reagera på en hund, om hunden kommer ha önskad effekt eller ej.
Dock tycker jag att på pappans beskrivning så låter det inte som att denna brukare och en hund blev en bra kombination. Och när man insåg det borde man kontaktat dem man fick hunden ifrån för att lämna tillbaka den. Inget djur ska behöva skydd i sitt eget hem så den inte blir skadad av sin egen ägare, spelar ingen roll om hunden bara skadas 1 gång/månad, det blir 108 skador på en livsttid, det ska inget djur behöva utstå. (nu menar jag att man medvetet sparkar eller slår djuret i tex ilska, att råka trampa dem på tassen tex kan ju hända alla)