2024-07-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Detta stämmer ju inte, läst hela tråden så finns alla fakta jag fått fram och Essie är född 2021, examinerad 2023 med Amanda, en assitanshund får inte utbildas och examineras innan 1 års ålder. Essie heter egentligen Ledsagarens Tove Jansson i grunden och kommer ifrån kennel Ledsagaren

Re*nsson på Ledsagaren kennel sägs vara en riktig häxa mot både folk ock hundar är det ens möjligt att folk samarbetar med henne?
Jag hoppas Essie haft ett bra liv ock att att hon inte far illa där hon nu är
Citera
2024-07-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Jag har väl inte sagt att DU uppfostrat någon eller?

PÖ har inte satt gränser o det ser vi nu hur det går. Det går inte att skylla på några assistenter eller kommunen så här 20 år senare. Läs vad annan skrev om gränsdragning.

O att tycka det är ok tillåta ett barn att äta 47 kexchoklad, bara för denne vill? Herregud!!!

Jag har som sagt ingen aning om vilka gränser som P satt för sin dotter eller inte. Så jag kan inte dra några slutsatser om resultatet heller.

Jag har inte heller vid något som helst tillfälle under dagen gjort någon värdering om huruvida det är okej att äta 47 kexchoklad eller inte. Jag har dock sagt att jag inte tycker det är en fråga om gränsdragning utan något annat.

Gränsdragningen för mig kommer som sagt när ungen vägrar äta något annat än 47 kexchoklad per dag.
Citera
2024-07-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Det var väl det PÖ visste. Skaffa undan Essie... o det är det som hänt. Det PÖ inte räknade med var att alla inte var hjärtströsslare utan även hade egen hjärna...

Det är du helt fri att tro. Den mest logiska tanken enligt mig är att hunden är tagen utav någon annan. Hundnappad eller stulen eller vad man nu vill tro.
Citera
2024-07-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curlyfication
Ok, jag har inte hängt med i exakt hur det sett ut. Hur kommer det sig i så fall att A kunnat bo på deras ungdomsboende? Har inte Enköpings kommun eget lss boende för ungdomar eller vad. Tycker kommunen kunde göra ett undantag om det stämmer att de inte har kunnat erbjuda ett fungerande boende inom de egna verksamheterna.

Jag är ju långt ifrån säker nu. Men min tolkning är att A bodde där under gymnasietiden, och sedan tog hemkommunen över, vilket gick som vi vet dåligt. Föräldrarna ville då till de ställena du räknade upp, just eftersom det funkat under skoltiden. Men det ansåg inte kommunen, utan den vill skicka henne på en korttidslösning för utredning. Vad som händer i veckan nu vet jag inte, ryktena säger nytt boende, men jag vet inte om det är kommunen eller föräldrarna som fixat det.
Citera
2024-07-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag har som sagt ingen aning om vilka gränser som P satt för sin dotter eller inte. Så jag kan inte dra några slutsatser om resultatet heller.

Jag har inte heller vid något som helst tillfälle under dagen gjort någon värdering om huruvida det är okej att äta 47 kexchoklad eller inte. Jag har dock sagt att jag inte tycker det är en fråga om gränsdragning utan något annat.

Gränsdragningen för mig kommer som sagt när ungen vägrar äta något annat än 47 kexchoklad per dag.

Enligt vad som.framkommit fick ingen säga nej till A, inte ens Essie när hon lämnade i svår rädsla. Då finns ingen gränsdragning o det är det grundläggande felet i hela denna härvan.

Har din huvudvärk blivit värre?
Citera
2024-07-28, 14:55
Medlem
Undrar om de här släktingarna som modererar i fb-gruppen är involverade eller lurade själva?
P:s syster (?) som är politiker, pappan som är tidigare chef på försvaret, de två unga tjejerna... Ebba är ju bara lite drygt 20 år. Har man nån gammal familjeheder att backa familjen oavsett vad? P drar ju liksom med sig dem också. Sjukt.
Citera
2024-07-28, 14:56
Medlem
Citat:
Det är du helt fri att tro. Den mest logiska tanken enligt mig är att hunden är tagen utav någon annan. Hundnappad eller stulen eller vad man nu vill tro.

Ja, du får tro vad du vill men PÖ är uppenbart så korkad så han tror att filmerna bevisar en stöld.... herrejesus!
Citera
2024-07-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trullebulle123
Kan ni inte bara sluta tjafsa?

Du får gå in i en annan länk med färre kommentarer.
Citera
2024-07-28, 15:00
Medlem
Citat:
Jag är ju långt ifrån säker nu. Men min tolkning är att A bodde där under gymnasietiden, och sedan tog hemkommunen över, vilket gick som vi vet dåligt. Föräldrarna ville då till de ställena du räknade upp, just eftersom det funkat under skoltiden. Men det ansåg inte kommunen, utan den vill skicka henne på en korttidslösning för utredning. Vad som händer i veckan nu vet jag inte, ryktena säger nytt boende, men jag vet inte om det är kommunen eller föräldrarna som fixat det.

Du verkar veta väldigt mycket om denna familjen!! Du kanske t.o.m. vet var Essie befinner sig? 🤷‍♀️
Citera
2024-07-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Du verkar veta väldigt mycket om denna familjen!! Du kanske t.o.m. vet var Essie befinner sig? 🤷‍♀️

Kommunen har ordnat nya boendet.
Citera
2024-07-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joramensaatte
Undrar om de här släktingarna som modererar i fb-gruppen är involverade eller lurade själva?
P:s syster (?) som är politiker, pappan som är tidigare chef på försvaret, de två unga tjejerna... Ebba är ju bara lite drygt 20 år. Har man nån gammal familjeheder att backa familjen oavsett vad? P drar ju liksom med sig dem också. Sjukt.

Inte bara dom. Hela Sverige och även utanför landets gränser. Sanslöst grandiost och helt sjukt
Citera
2024-07-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Kommunen har ordnat nya boendet.

Till A eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto