2024-07-30, 21:16
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
En sak till, i sverige är det lagligt att avliva/döda hunden så länge rätt avlivningsmetod skett och det behöver inte vara hos en veterinär

En jägare med jaktlicens får skjuta hund t.e.x

Föreskrifter på avlivning av de flesta djur finns på SJV s sida

Så det kommer inte bli några konsekvenser om de hittar hunden korrekt avlivad. Men däremot blir det ju inga pengar om essie hittas död.

Så om hon lever vilket jag ändå hoppas och är på ett tryggt ställe så vore det absolut bästa, frågan är när kommer sanningen fram egentligen?

Dom har livförsäkring så jo, pengar kommer visst betalas ut.
Försäkringsbolaget måste bevisa att P själv dödat hunden om dom ska slippa betala ut. Tro mig att det kommer dom försöka göra efter detta.
Citera
2024-07-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Jägare med jaktlicens har nog farfar tillgång till i Norrland om han nu själv inte har licens

Farfar var ju i Sorsele omkring 19/7. Där bor Th#mas Torkelss#n som även är mannen som påstår att han övertagit den förra hunden, Molly.
Citera
2024-07-30, 21:17
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Ser ut som det är samma katt (snövit va det va?) som farfar har tillsammans med en annan katt på Fb. Där han skrivit typ. "Går inte så bra"

Okej det har jag inte sett.

Däremot en annan bild på pappans privata Facebook. Minns inte kommentaren exakt men det var något i stil med "hejdå nu har jag det bra"

Den katten såg ut som en exotic, dvs en korthårig perser. Den var röd och därför sannolikt en hankatt. Visst kan man döpa en röd hankatt till Snövit som något slags sjuk humor men jag tror det är en annan katt. Kanske den stackaren som blev slängd i väggen på LSS boendet. Kanske ytterligare en annan katt vem fan vet?
Citera
2024-07-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tack för väldigt bra input från lokal nivå.👍

Vill bara tillägga att swishnumret gick till pappans misslyckade företag.
Borde väl finnas någon granne i närområdet som sett om någon gått med Essie på dagliga promenader? jag har haft hund i 23 år och man gick ut som ett urverk vid vissa tidpunkter och man pratade med andra hundägare och hejade osv. denna hund verkar som det verkar inte fått varit utanför tomt gränsen?Vart den ens rastad? har andra hundägare funderat OM och varför den inte dök upp på promenad? känns som många frågetecken att räta ut här. Till Försäkringsbolagets utredare börja med telefonlista. sen GPS info i familjens bil OM det nu inte är så att essie lever?
Citera
2024-07-30, 21:21
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Fakta är att han aldrig vart anställd som PA till A.

Att han hoppat i vid akut behov finns dokumenterat men det är inget konstigt med det.

Lite OT så håller den här tråden på att spåra ur i en rundgång av frågor som är besvarade/bekräftade sedan långt tillbaka i tråden i brist på något nytt sensationellt i ärendet antar jag.

Nej jag tror bara att ärendet sprider sig och det kommer nya användare till tråden. Vem orkar läsa igenom 500 sidor.
Det skrivs dygnet runt i denna tråden och det är svårt att hänga med om man har ett jobb. Jag har fördelen att jobba vaken natt och har massa dötid på jobbet 😁
Citera
2024-07-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Försäkringsbolagets utredare gräver under varenda sandkorn. Dom anar nog ugglor i mossen redan nu.

Är en person anställd på just ett Djurförsäkringsbolag som nyss ställt frågor i gruppen Essie- sanningen ska fram….
Behöver ju inte betyda någonting och man gissar ju att en utredare jobbar ”under radarn” men trots allt…
Senast redigerad av Labradormatte 2024-07-30 kl. 21:24.
Citera
2024-07-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Tänker samma
Telefonlista från P är viktig det måste Försäkringsbolaget om det är anmält dit kräva in. om det inte är kontantkort. Sen blir jag fundersam lever hunden och är omhändertagen? men försäkringsbolaget om det ligger ett försäkringsärende hoppas jag kopplat in särskilda utredare på detta.
Citera
2024-07-30, 21:32
Medlem
hipsterkatts avatar
För några minuter sen postades en skärmdump av tjänsteanteckning skriven av en handläggare på Länsstyrelsen i Uppsala, daterad till 2024-06-26, i en hundgrupp på Facebook. ”Anmälare” är en Johanna från Hundhjälpen, som uppger att flera ur personalen hos flickan bevittnat vanvård och misshandel av hunden

Tillägg: dokumentet kan absolut vara förfalskat men i sådana fall är det ju oerhört lätt att kontrollera: bara att kontakta LS/den namngivna handläggaren eller Hundhjälpen
Senast redigerad av hipsterkatt 2024-07-30 kl. 21:38.
Citera
2024-07-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Jägare med jaktlicens har nog farfar tillgång till i Norrland om han nu själv inte har licens

Brodern P äger en lantbruksfastighet Altuna-Billerstena 11, Fjärdhundra. Det kanske finns jaktmark/vapen där.
Citera
2024-07-30, 21:35
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Okej det har jag inte sett.

Däremot en annan bild på pappans privata Facebook. Minns inte kommentaren exakt men det var något i stil med "hejdå nu har jag det bra"

Den katten såg ut som en exotic, dvs en korthårig perser. Den var röd och därför sannolikt en hankatt. Visst kan man döpa en röd hankatt till Snövit som något slags sjuk humor men jag tror det är en annan katt. Kanske den stackaren som blev slängd i väggen på LSS boendet. Kanske ytterligare en annan katt vem fan vet?

WTF, hur jävla många djur har gått åt egentligen?
Citera
2024-07-30, 21:37
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Försäkringsbolagets utredare gräver under varenda sandkorn. Dom anar nog ugglor i mossen redan nu.

Härligt! Lite skatt, lite uttag, flytt på konton...eller vad nu det var vad de pysslade med...?

Och frugan Ö? Vad har hon pysslat med när det kommit till att se till Essies bästa?

(Nej, har inte läst under dan då jag ägnat mig åt annat än fifflande enköpingsboende...)
Citera
2024-07-30, 21:39
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Telefonlista från P är viktig det måste Försäkringsbolaget om det är anmält dit kräva in. om det inte är kontantkort. Sen blir jag fundersam lever hunden och är omhändertagen? men försäkringsbolaget om det ligger ett försäkringsärende hoppas jag kopplat in särskilda utredare på detta.
Det är ju bra att ni håller tråden levande, men samtalslista från P kan inte försäkringsbolaget begära in.
Ursäkta återigen men många inlägg är bara rundgång men med omformuleringar av frågor och svar, vilket gör att det bar är i stort sett samma user som debatterar och inget nytt kommer fram, om inte PÖ trampar i klaveret igen. Även de två roman författarna verkar ha dragit sig tillbaks.
Frågor på det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in