Citat:
Ursprungligen postat av
Blondpion
Håller med dig i mycket av det du skriver.
Jag tippar på att PÖs far satte gränser eftersom han är militär. Der har aldrig PÖ tålt o därmed ska minsann inte hans lilla bäbis A ha några gränser utan få allt hon pekar på. Mkt tyder på det.
Jag anser oxå att PÖ försöker hela tiden manipulera folk inkl sin familj o om PÖs fadern delat ett inlägg o skrivit att tyvärr stämmer det så har han satt en tydlig gräns till PÖ att nu räcker det! På denna sidan tänker folk själva o är absolut inte lättpåverkad, då borde PÖs fanclub vara bättre för lite medömkan o hjärtan.
PÖ o C borde ägna den sista dagen innan flytt, om det nu stämmer i denna lögnhärvan, till att vara en familj o inte hänga på sociala medier för att ha kontroll på vad andra skriver. Det är väldigt uppenbart att hans kontrollbehov har en stor del i att det inte fungerar kring A. De har ju trots allt fler barn med behov att få vara tillsammans. Undrar hur de känner sig efter allt som kommit fram. Får de hjälp egentligen, har de någon tillförlitlig att prata med?
O till sist, får PÖ o C den hjälpen de verkligen o så uppenbart behöver?
Jag har ingen aning så jag kan absolut inte uttala mig om hur P blivit uppfostrad eller huruvida han i verkligheten är manipulativ? Men föräldrar i allmänhet om de bryr sig om sina barn slåss och kämpar alltid för dem med de medel de har.
Sen måste jag säga att jag är inte helt säker på att pappan hänger på forum och nätet så mycket som kanske folk här inne skulle önska. För det verkar kittla en del om det vore så… Men dels så tror jag att han i så fall bara läser. Och så uttalar han sig i sina forum där han i någon mån kan styra narrativet. Men det är en ren gissning baserat på hur han hittills gjort. Sen tror jag också att det är sannolikt att de nu är ombedda av polisen att inte gå ut och surra en massa i media och på andra ställen. För det förser ju också hundnapparna med information. Sen är det också så att vem som helst som blir utsatt för sån här press kommer att försöka få kontroll. Det är grundläggande överlevnadsstrategi i närvaro av stress. Så just det förvånar inte mig så mycket. Sett ur deras synvinkel så har de ju blivit bestulna på sin hund… och får schavottera i offentligheten anklagade för allehanda mer eller mindre ogrundade saker.
Jag vet ärligt talat inte vad jag hade gjort om någon snott min hund för att den tyckte att den hade rätt till det… eller för att den var sur på mig…?
Angående hur pappan kan tänkas må så har jag ingen aning om det heller. Men sett utifrån ett mer generellt perspektiv så det här pöbelaktiga drevet som trycker på nu skapar enorm press på människor. Och ibland kan det göra att det går riktigt illa. Jag tror att det är få människor som klarar av att få så mycket hat öst över sig, som den här familjen fått den senaste veckan. Det finns farliga krafter i det. Vilket också är ett av huvudskälen till att jag alltid ser det som viktigt att också försöka förmedla olika perspektiv. För i varje situation finns fler perspektiv än ett. Vilket ett drev eller en pöbel aldrig lämnar utrymme för.
Och jag tror inte att någon här, (jo, kanske en och annan illvillig person), i realiteten vill se att pressen blir så stor på flickans pappa eller mamma att det går som för teaterdirektören som utsattes på liknande sätt för några år sedan för folks oförblommerade hat. Vilket fick till följd att han valde att avsluta sitt liv. Det var en betydligt mer medievan person än någon i den här familjen är. Å en sådan utveckling är inget jag skulle vilja ha på mitt samvete i alla fall…
Men risken finns för jag tror inte att familjen får något stöd ifrån någon just nu. För när ett sånt här drev går så blir alla rädda och vänder ryggen till för att inte riskera att få en släng av sleven.
Så det dröjer nog inte länge förrän assistansbolaget, (som bär ett stort ansvar här, anser jag) också vänder dem ryggen i nån tidningsartikel i lokalblaskan för att skydda sig själva och inte bli indragna, fast de egentligen sitter mitt i det…
Så det blir väldigt ensamt för de som utsätts. Och mitt i allt det finns också en funktionsnedsatt ung flicka som inte gjort någonting för att förtjäna det här. Och som dessutom blivit bestulen på sin hund på ett sätt som för henne sannolikt är helt ofattbart… och något hon troligen kommer att älta dagligen i åratal.
Det jag faktiskt hoppas på är att hunden kommer att hittas och hundnapparna avslöjas. Och att de blir prövade i domstol för sitt begångna brott. Och att sedan Länsstyrelsen gör en ordentlig utredning kring huruvida det kan gå att jobba med en assistanshund i just den här situationen utifrån den kontext som då dottern ska bo i framöver, (om nu det är sant att hon ska flytta). Och att det då kan få bli lite lugn och ro runt flickan och att hon då kan få ett stabilt och tryggt team omkring sig. Med eller utan hund hos sig på boendet.
Sen om pappan har begått några brott eller gjort något annat olagligt så hoppas jag att också det blir utrett och i så fall också prövat i domstol.