Citat:
Ursprungligen postat av
ResanTillMelonia
Ok, en motion skriven av Gudrun Schyman. Förvånar mig inte… Hon överdriver helt klart som alla andra militanta feminister. Ingen lägger ned så där mycket pengar på mensskydd. Och hon tar i med resten av siffrorna också.
Nej jag hade aldrig klarat av att leva ett normalt liv med massa hår på oönskade ställen. Det hade resulterat i total isolation för min del. Hade aldirg kunnat få barn t ex, om jag inte haft möjlighet att ta bort min oönskade hårväxt.
Det finns naturlig hjälp, t ex tranexamsyra. Mig veterligen finns inget naturligt att ta mot överdriven hårväxt. Det är mekanisk avlägsning som gäller. Och kostar pengar
varför tror du att du "aldrig klarat av att leva" med hår på kroppen?
men din kille/ man kan det utan problem?
Återigen ha mens/ hår på kroppen är inte likvärdiga frågor.
Mens är enkom kvinnligt fenomen, men! det är en förmåga/ biologi som hela mänskligheten existerar pga, och som därför fasen inte borde ensamt bekostas av kvinnor själva.
Så ja, mensskydd borde verkligen vara gratis för kvinnor, dvs betalas av oss alla. Kvinnor själva får redan "betala" tillräckligt via att vara de som måste ha mens.
Motsvarande så borde prostataundersökningar, åtgärder mot för trång förhud, impotens, manlig infertilitet m.m. saker som enkom drabbar mäns vitala funktioner som är av vikt för hela samhället att de fungerar, vara saker som de får hjälp med gratis.
men rakhyvlar? nej, de tär faktiskt inte något av vikt för samhället fortsatta existens.
Säger sig självt tycker jag.