Citat:
I extremfallen kanske... Vet inte var du hämtar dina siffror från alltså, men när jag sökte så hittade jag att 51-52 är genomsnittsåldern för menopaus. Som du säkert redan förstår är 6 år absolut ingen normal ålder att vara fertil i redan. Vilket man skulle vara då enligt dina beräkningar .
3-6 dagar är normalt. Har man mer än 7 dagar rekommenderas man att söka hjälp, det räknas som riklig.
Och att behöva byta ofta är också något man kan söka hjälp för. Finns läkemedel att få.
Skojar inte, Den där månadskostnaden är Max vad jag lägger ut på ett år. Jag ser inte alls hur det skulle ruinera mig.
Däremot rakhyvlar är dyrt som sjutton. Det borde vara gratis om man är kvinna och extra hårig. Och all laserbehandling subventionerad, för det är dyrt. Har lagt ned åtskilliga tusenlappar på det. Buhu, så synd om mig!
. Men det är bara att hosta upp alltså
3-6 dagar är normalt. Har man mer än 7 dagar rekommenderas man att söka hjälp, det räknas som riklig.
Och att behöva byta ofta är också något man kan söka hjälp för. Finns läkemedel att få.
Skojar inte, Den där månadskostnaden är Max vad jag lägger ut på ett år. Jag ser inte alls hur det skulle ruinera mig.
Däremot rakhyvlar är dyrt som sjutton. Det borde vara gratis om man är kvinna och extra hårig. Och all laserbehandling subventionerad, för det är dyrt. Har lagt ned åtskilliga tusenlappar på det. Buhu, så synd om mig!
. Men det är bara att hosta upp alltsåDen kom från en motion och avsåg alltså en genomsnittssiffra....och alltså inte mina beräkningar...
ingen aning om hur de räknat ut den.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/mensskydd_gs02so489/
"En menstruationsblödning varar normalt i 4–8 dagar."
https://janusinfo.se/behandling/expertgruppsutlatanden/kvinnosjukdomarochforlossning/kvinnosjukdomarochforlossning/riktlinjerforutredningochbehandlingavgynekologiska blodningsrubbningar.5.6081a39c160e9b3873198f.html
men alla har alltså inte "normala" menstruationer, du har människor som blöder längre eller kortare...
människor som blöder allt på en gång.. eller människor som blöder rätt lite män under längre tid eller de som blöder rikligt under lång tid, är väl främst de som behöver nån form av åtgärder, så de inte får anemi.
Rakhyvlar är trots allt en onödig produkt....stå för ditt lurv istället.
Menskydd är däremot ingen onödig produkt alls, det kan vara onödigt med speciella skydd, ex manipulera mensen med piller, eller några speciellt dyra skydd...men faktum återstår de är nödvändiga.
För de som kan, köp en menskopp, både minska priset samt gör att man slipper massa sopor.