Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Brukar verkligen poliser tro på sådana här historier...?? Hm. Och han kunde alltså inte göra något heller för att hjälpa henne kan polisen fråga sig...Hm. I det läget som detta hände är det inte säkert heller att KM ens visste vilka dessa var och han kanske inte ens tänkte på att ta bilnumret innan GM stack iväg med bilen. Risken är stor att polisen i detta läge ej tror honom och att sökljuset endast riktas mot KM själv om KM inte heller hade något att handfast om GM. Han kan faktiskt åkt fast för detta mord ensam
Det finns flera svaga punkter i ditt scenario, menar jag.
Jag nöjer mig med att lyfta fram tre:
1. Att KM inte kan vara ensam gärningsman, det kommer ju att framkomma ganska snart: det finns bilspår, vittnesmål från killarna på H-vägen resp från Hanna; och var har han gjort av kroppen.
Om KM blir misstänkt som medgärningsman sedan har berättat för polisen vad han blivit vittne till och själv blivit utsatt för, måste ju polisen t ex fråga sig: varför åkte inte KM med i bilen bort från platsen, varför blev han kvar, för att sedan vända om och gå tillbaka. Och han var alltså i maskopi med männen i bilen och visste att bilen skulle stå och vänta däruppe.
2. Hanna hör någon skrika ”fan”. Om det var en dansk som skrek, så borde han ha skrikit med dansk uttal, eller åtminstone med brytning. Fan på danska uttalas inte alls likadant som på svenska. På webben finns ordböcker och lexikon med ljudfiler, gå till en sådan och lyssna.
3. Om KM bevittnar allt. Hur skrämmer de KM till tystnad; eller utgår de från att han inte våga säga något.