2024-07-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Ja det är rimligt att de misstänkta inte kunde veta att en skada på benet kan resultera i döden. Det blir svårt att få en fällande dom för mord här tror jag.

Edit: straffmyndig är hon väl?
M€lak är straffmyndig, ja.
Jag tror att den du citerade antingen blandar ihop gärningspersonerna eller tänker att det kan vara den yngre som huggit BO.

Vilket förstås är svårt för oss att veta. Enligt en tjej på tiktok bär den yngre kniv jämt. Men vi vet ju i tråden genom dokument att M€lak samlar på knivar, så det är svårt att säga vem av dem som högg, om inte båda gjorde det.
Citera
2024-07-28, 11:06
Medlem
Mad monks avatar
Alla inblandade verkar höra hemma på skansen tack för kaffet.
Citera
2024-07-28, 11:06
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Bra fråga. Tänkte inte ens på det, men ja, hur fasiken kan hon veta det?

Själv har jag inte sett något sådant i medierna. Och polisen berättar väl inte sånt?
Någon av gärningspersonerna måste ha sagt det, om hon inte på något sätt räknat ut det själv.

Videon av misshandeln verkar ju ha hamnat i någon gruppchatt innan gripandet, kanske skrev gärningspersonerna om pålsådern där?

Hon har kanske hört det från Emilias anhöriga? Jag skulle tro att åtminstone mamman har fått veta varför dottern dog. Anhöriga har inte direkt varit tysta i det här fallet. De delar information både i media och i tråden så varför inte till omgivningen?
Citera
2024-07-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro
Vad heter personen på Tic tok?
lill@n583

Byt ut snabela mot vanligt A
Citera
2024-07-28, 11:09
Medlem
Citat:
lill@n583

Byt ut snabela mot vanligt A
Tackar!
Citera
2024-07-28, 11:09
Medlem
Citat:
Hon har kanske hört det från Emilias anhöriga? Jag skulle tro att åtminstone mamman har fått veta varför dottern dog. Anhöriga har inte direkt varit tysta i det här fallet. De delar information både i media och i tråden så varför inte till omgivningen?
Just det, så kan det verkligen vara. Då är det genast inte lika konstigt att den här tjejen vet om det.

Men som du säger, det är väldigt många som pratar om det här. Det speglar också tråden, när folk undrar varför mamman till BO diskuteras. Hon är så öppen själv och vi får inte lika mycket information om GM, naturligtvis blir det lättare att prata om BO och hennes anhöriga då.
Citera
2024-07-28, 11:15
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Det finns gråskalor mellan skita i och punktmarkera, d v s man kan vara där, delaktig, ha dialog, stötta, skippa lådvinet och åka och hämta vid behov.

// Gift och med två döttrar, inte incel
Du låter exakt som den typen av förälder vi behöver fler av, de som förstår att det finns något mitt mellan att vara slapptask och helikopterförälder.
Citera
2024-07-28, 11:26
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Ja man måste sänka åldersgränsen för fängelse. Jag o många i min närhet tycker 13år är lagom för att kunna dömas till livstids fängelse o all misskötsamhet ska alltid innebära en lång tid i isolering
Långt kännbart straff iaf. Det ska inte vara så att man som störd 13-åring ska kunna planera att döda en annan människa för att man vet att man blir satt på saft och bullar i två år. Sverige måste se om sitt hus snabbt.
Citera
2024-07-28, 11:27
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Just det, så kan det verkligen vara. Då är det genast inte lika konstigt att den här tjejen vet om det.

Men som du säger, det är väldigt många som pratar om det här. Det speglar också tråden, när folk undrar varför mamman till BO diskuteras. Hon är så öppen själv och vi får inte lika mycket information om GM, naturligtvis blir det lättare att prata om BO och hennes anhöriga då.

Mamman har ett behov av att få prata om dottern och tänka på det fina istället för det hemska. Tortyr i flera timmar påstår en anhörig här. Media borde inte utnyttja situationen.
Citera
2024-07-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Långt kännbart straff iaf. Det ska inte vara så att man som störd 13-åring ska kunna planera att döda en annan människa för att man vet att man blir satt på saft och bullar i två år. Sverige måste se om sitt hus snabbt.

Det är inte konstigt att man i dagens Sverige inte låter sina ungar ränna runt fritt när ungdomar idag blir mördade av sina ”vänner”. Och lagen som skyddar barnmördare pga deras ålder.
Får vi inte strängare lagar så kommer vi snart ha en hel drös barn som mördar varandra utan att det får några konsekvenser. Obehagligt och fruktansvärd utveckling.
Citera
2024-07-28, 11:49
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Mamman har ett behov av att få prata om dottern och tänka på det fina istället för det hemska. Tortyr i flera timmar påstår en anhörig här. Media borde inte utnyttja situationen.

Ja, hon behöver bearbeta och bli omhändertagen av ett kristeam. Fruktansvärt dåd som aldrig kan göras ogjort. Stackars E, om ändå någon hade kunnat höra när det hände, och hunnit ingripa, eller hittat henne tidigare så att sjukvårdspersonal hade haft en chans att rädda hennes liv.

Hon fick ett så kort, turbulent liv, lilla gumman.

Jag hoppas att detta blir till ett uppvaknande för alla inblandade föräldrar som inte sätter sina barns väl och ve före allt annat.
Citera
2024-07-28, 11:49
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Det finns gråskalor mellan skita i och punktmarkera, d v s man kan vara där, delaktig, ha dialog, stötta, skippa lådvinet och åka och hämta vid behov.

// Gift och med två döttrar, inte incel

Man kan också förbjuda att de är ute och umgås på sena kvällar och nätter som tonåringar, de är fortfarande barn. Varför skulle det vara en mänsklig rättighet att ränna ute med ett kompisgäng mellan 21-07 som tonåring?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in