Jag vet inte om någon annan har reagerat på att i början så vägde hunden prick 21 kg.. en stund senare så har hunden medans den har varit "försvunnen" helt plötsligt gått upp i vikt 300 gram och väger nu 21,3 kg helt plötsligt.
Hur man ens har koll på exakt vad hunden väger kan också vara lite märkligt.. om man inte väljer stt väga den varje dag.
Min teori är att någon i familjen har tagit livet av hunden. Ett scenario kan vara att A har slagit hunden som tillslut säger ifrån. Och ja, alla hundar kan säga ifrån oavsett hur tränade dom är, eller hur snälla och blabla. Så hunden biter A och antingen får då P psykos eller A och tar livet utan hunden.
För att då kunna köpa en ny hund så kan inte den sanningen få komma fram så klart och därför startar man en häxjakt och påstår att hunden är stulen.
Alternativt nummer 2. Är att hunden har blivit en börda, för många har fått bevittna om vad A har utsatt hunden för och med tanke på anmälan från LS som ändå brukar ta kontakt rätt snabbt om att det finns en anmälan så rimmar det inte bra och därför måste hunden "försvinna"
Sen må det här vara oftopic men varför är kvinnan utåtagerande egentligen? Är det att P som verkar vara lite väl "mån" om henne och inte vill ha kvinnan på ett hem någon annanstans möjligtvis har använt kvinnan till att begå något sorts övergrepp på? Och därför blir A utåtagerande? Som sagt bara en liten tanke som kom upp när assistenter i samma ålder har fått höra många olämpliga kommentarer om deras kroppar från en brukares förälder som inte är relevant i yrket.
Så därför kan även ett till scenario vara och jag hoppas att det inte är så att A har blivit utsatt av pappan, och att sen då A börjar utsätta hunden vilket då kommer fram och för att rädda sitt egna skinn så måste hunden bort illa kvickt så ingenting kommer fram (som sagt, bara spekulationer)