2024-07-28, 03:08
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Låter som myndigheterna tagit hunden.
O då stämmer det att ingen vet var hunden är.

Nä det tror jag inte. Ska P gå ut med en efterlysning när hunden blivit omhändertagen av myndigheterna? Det skulle ju Polisen veta isåfall.
Citera
2024-07-28, 03:09
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nej, nej, nej, nej. inte myndigheterna som tagit hunden. Det är en liten grupp som planerat och tagit hunden. Dessa tänker inte lämna tillbaka den. Det finns folk som vet vart hunden är. Ni behöver inte bry er, som jag skrivit tidigare.

Snälla människor då hoppas jag?
Citera
2024-07-28, 03:12
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Det här fick jag under kvällen, har ändrat på namnet, då jag inte vill att det ska vara sökbara.

Och jag har inte hotat någon. Begick jag ett brott, så var det att föreslå att någon skulle ta livet av sig. Kommer inte exakt ihåg rubriceringen just nu. Kan i varje fall enligt mig inte räknas som ett hot, även om det säkert kan vara olagligt. Det är inte heller något jag ångrar, utan tycker så om personer som handskas löst med tystnadsplikt.

Det är väl bara att anmäla det till mod?
Citera
2024-07-28, 03:12
Medlem
Citat:
Nej, nej, nej, nej. inte myndigheterna som tagit hunden. Det är en liten grupp som planerat och tagit hunden. Dessa tänker inte lämna tillbaka den. Det finns folk som vet vart hunden är. Ni behöver inte bry er, som jag skrivit tidigare.

Då är hunden i trygghet iaf. Det är det viktigaste. Hoppas hon får det bra nu.
Citera
2024-07-28, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Nä det tror jag inte. Ska P gå ut med en efterlysning när hunden blivit omhändertagen av myndigheterna? Det skulle ju Polisen veta isåfall.

Inte säkert. Kan likaväl vara länsstyrelsen som omhändertar hunden. Och de kan hålla tyst om det.
Citera
2024-07-28, 03:18
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Inte säkert. Kan likaväl vara länsstyrelsen som omhändertar hunden. Och de kan hålla tyst om det.

Tveksamt! Står i varenda tidning så fort ett djur blir omhändertaget av LS
Citera
2024-07-28, 03:18
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Om tiken lever så lär ju inte Polisen stanna vid att hon är omhändertagen, det är ju isf grov stöld eftersom tiken har ett värde på ett par hundra tusen SEK.

Straffskalan för grov stöld är fängelse mellan sex månader och sex år.
8 kap. 1 och 4 §§ brottsbalken.
Citera
2024-07-28, 03:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Tack! Utgår från att du som gammal flashbackare vet vad du pratar om.

Och att det var så ändå! Att P hade ett rätt i allt sitt svammel, en räddning. Trodde jag inte....

Bry oss gör vi, men vi behöver inte oroa oss och inte snoka runt.
Citera
2024-07-28, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Tveksamt! Står i varenda tidning så fort ett djur blir omhändertaget av LS

Nä. En person fick 2 hästar stulna från hagen. Letade överallt då grinden var öppen. Det gick flera dagar och så kom någon på att ringa till Länsstyrelsen som medgav de hade hämtat hästarna för de trodde de var övergivna. Grannen som bråkade då han hyste agg mot hästägaren. Ägaren fick tillbaka hästarna efter mycket om och men.
Citera
2024-07-28, 03:23
Medlem
ElakBolls avatar
Citat:
Citat från Jönköpings Posten 26 juli

Blev lite nyfiken på citatet från Jönköpings Posten med Länsstyrelsen och det, har försökt googla men inte hittat något. Är det en öppen läsbar artikel eller ligger den bakom betalvägg?

Jag är mest nyfiken på varför det där utdraget publicerats i en tidning, om det är en artikel som är öppet kritisk mot hur hunden behandlats av familjen eller vad?
Citera
2024-07-28, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Om tiken lever så lär ju inte Polisen stanna vid att hon är omhändertagen, det är ju isf grov stöld eftersom tiken har ett värde på ett par hundra tusen SEK.

Var fick du den summan ifrån? Är summan verifierad isåfall?
Citera
2024-07-28, 03:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom

Man kan ju tänka sig att polisen har sååå mycket göra att de inte har resurser att leta efter hunden.

Och vad gäller värdet på hunden verkar det som att certifieringen är en bluff och då är hon inte värd 300K.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in