Citat:
Detta låter olycksbådande. Vad får dig att tänka i dessa termer och vad skulle dessa tragedier i så fall bestå av?
Oavsett vilken hållning man har i hela den här historien, så håller jag med om att hela den här grejen verkligen är sorglig. (Personligen tycker jag att den i första hand är sorglig baserat på vad hunden verkar ha fått utstå).
Oavsett vilken hållning man har i hela den här historien, så håller jag med om att hela den här grejen verkligen är sorglig. (Personligen tycker jag att den i första hand är sorglig baserat på vad hunden verkar ha fått utstå).
Det ligger kanske rätt nära till hands att tänka på vad som hände med en relativt känd chef på en relativt stor teater i storstaden när pressen ifrån pöbelmentaliteten slog till med alldeles för hård kraft, så att inte ens en relativt vältränad person i mediesammanhang kunde värja sig utan tog istället sitt liv…
Detta handlar om en liten familj i en svensk småstad som dessutom fått kämpa med en vad det verkar ganska svårt funktionsnedsatt flicka som det också verkar väldigt svårt att få till en fungerande omvårdnad kring. Såna familjer är alltid utsatta och lever alltid med att en herrans massa människor tycker att det är deras rättighet att få ha en massa synpunkter på precis allting och de räcker aldrig till, att då dessutom behöva gå igenom att förlora familjens sannolikt hårt tillkämpade assistanshund, (för nej jag tror inte att pappan mördat hunden, det är bara för osannolikt), men sen också utsättas för denna sanslösa klappjakt där överdrift på överdrift bara matas. Till slut är det lätt hänt att man då inte ser någon utväg.
Därför behövs också människor som vågar tänka i bredare banor och se andra perspektiv. För sanningen är aldrig vad pöbeln tror eller känner. Den är mer komplicerad.
Så du har rätt. Jag ser en fara i detta. Jag tror att den här pappan är satt under lite för stor press och precis som för teaterdirektören så fanns det fler sidor på det myntet också än vad pöbeln ville se.
Men jag hoppas att både hunden och han får behålla livhanken… och att flickan ska kunna få ett bra och tryggt team omkring sig med människor som vill och klarar av att hjälpa henne till en så dräglig tillvaro som möjligt.