2024-07-28, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Detta låter olycksbådande. Vad får dig att tänka i dessa termer och vad skulle dessa tragedier i så fall bestå av?

Oavsett vilken hållning man har i hela den här historien, så håller jag med om att hela den här grejen verkligen är sorglig. (Personligen tycker jag att den i första hand är sorglig baserat på vad hunden verkar ha fått utstå).

Det ligger kanske rätt nära till hands att tänka på vad som hände med en relativt känd chef på en relativt stor teater i storstaden när pressen ifrån pöbelmentaliteten slog till med alldeles för hård kraft, så att inte ens en relativt vältränad person i mediesammanhang kunde värja sig utan tog istället sitt liv…

Detta handlar om en liten familj i en svensk småstad som dessutom fått kämpa med en vad det verkar ganska svårt funktionsnedsatt flicka som det också verkar väldigt svårt att få till en fungerande omvårdnad kring. Såna familjer är alltid utsatta och lever alltid med att en herrans massa människor tycker att det är deras rättighet att få ha en massa synpunkter på precis allting och de räcker aldrig till, att då dessutom behöva gå igenom att förlora familjens sannolikt hårt tillkämpade assistanshund, (för nej jag tror inte att pappan mördat hunden, det är bara för osannolikt), men sen också utsättas för denna sanslösa klappjakt där överdrift på överdrift bara matas. Till slut är det lätt hänt att man då inte ser någon utväg.

Därför behövs också människor som vågar tänka i bredare banor och se andra perspektiv. För sanningen är aldrig vad pöbeln tror eller känner. Den är mer komplicerad.

Så du har rätt. Jag ser en fara i detta. Jag tror att den här pappan är satt under lite för stor press och precis som för teaterdirektören så fanns det fler sidor på det myntet också än vad pöbeln ville se.

Men jag hoppas att både hunden och han får behålla livhanken… och att flickan ska kunna få ett bra och tryggt team omkring sig med människor som vill och klarar av att hjälpa henne till en så dräglig tillvaro som möjligt.
Citera
2024-07-28, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är ju efter ikväll inget som helst tvivel om att den hotbilden finns. På Facebook är det ju så smarta att de bara vill misshandla pappan. Här går det ju dessvärre lite längre, med att de skulle slå två flugor i en smäll. Den andra som hörde av sig var lite vänligare i varje fall, han ville bara misshandla lite. Lite oklart om det både var A och P, eller bara P. Jag orkade ärligt talat inte utreda det.

Jag har inte sett något hot utom där en källa ska dödas och det kom väl från dig?
Tror ingen hotar A, hon är ju som en 4-åring. Vet hon ens om att hunden försvunnit?

O då har hotbilden uppkommit ikväll och inte för flera år sedan som det påstods av scout ngnting vilket utesluter att kamerorna får finnas på arbetsplatsen.

Fö ska hot anmälas så då får du väl göra det.
Citera
2024-07-28, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Så säger inte IMY. O tydligen hade inte assistenterna gett sitt samtycke då PÖ sagt att kamerorna inte funkade. Mkt märkvärdigt detta med kamerorna...

Vad är det som inte IMY säger?
Citera
2024-07-28, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Vad är det som inte IMY säger?

Står tydligt i mitt förra inlägg.
Citera
2024-07-28, 02:38
Medlem
Citat:
Står tydligt i mitt förra inlägg.

Jag förstår inte ditt förra (lite förvirrade) inlägg heller. Tror du att arbetsgivare för övervaka sina anställda hursomhelst så förstår du inte den text som du själv länkat till hos IMY…

Om det nu är det du invänder emot…?

Grundregeln är alltid att man inte ska behöva känna sig övervakad på allmän plats eller i sitt arbete, vilket ses som ett intrång) vilket innebär att om en arbetsgivare vill få ha kameror så måste de kunna ange rimliga skäl till det och att det man vill skydda inte kan skyddas på ett annat sätt.

Däremot är det inte förbjudet att filma sig själv i sitt eget hem, så när det finns kameror som här i flickans hem, som väl också tidigare varit föräldrarnas hem? Så får de ha kameror där. Men de får i regel inte filma assistenterna om de inte gett sitt samtycke till det. Huruvida samtycke inhämtats eller inte vet inte jag.

För arbetsgivaren finns däremot inga rimliga argument som väger över den personliga integriteten hos de anställda i ett sånt här fall så här skulle inte heller en arbetsgivare få tillstånd att bevaka personalen genom kameror.

Vad är det i det som du uppfattar som annorlunda mot vad regelverket säger?
Citera
2024-07-28, 02:40
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Både pengar och ett ego som riskerar spricka närsom...

En bortsprungen hund från början kan man tycka. PÖ är med på Radio, TV och diverse artiklar... Det är bara ego.

Om lilla Fido som både kan sitta fint och vacker tass sprungit bort. Hade det max blivit en efterlysning i, "du vet att du är från om..."

Ja, men det här var en assistanshund...

Är det verkligen det?

Sorry, nu läst alla dina inlägg.
Att ngt är fel i hela storyn är det inte tu tal om, att huvudpersonen dessutom är pengakåt och har ett stort ego är lika självklart.
Citera
2024-07-28, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Jag förstår inte ditt förra (lite förvirrade) inlägg heller. Tror du att arbetsgivare för övervaka sina anställda hursomhelst så förstår du inte den text som du själv länkat till hos IMY…

Om det nu är det du invänder emot…?

Grundregeln är alltid att man inte ska behöva känna sig övervakad på allmän plats eller i sitt arbete, vilket ses som ett intrång) vilket innebär att om en arbetsgivare vill få ha kameror så måste de kunna ange rimliga skäl till det och att det man vill skydda inte kan skyddas på ett annat sätt.

Däremot är det inte förbjudet att filma sig själv i sitt eget hem, så när det finns kameror som här i flickans hem, som väl också tidigare varit föräldrarnas hem? Så får de ha kameror där. Men de får i regel inte filma assistenterna om de inte gett sitt samtycke till det. Huruvida samtycke inhämtats eller inte vet inte jag.

För arbetsgivaren finns däremot inga rimliga argument som väger över den personliga integriteten hos de anställda i ett sånt här fall så här skulle inte heller en arbetsgivare få tillstånd att bevaka personalen genom kameror.

Vad är det i det som du uppfattar som annorlunda mot vad regelverket säger?

Du får väl läsa igen då. Undantagsregeln gäller inte här o jag är väldigt tydlig i vad jag skriver.
PÖ har ljugit för assistenterna o sagt kamerorna inte fungerar o de har inte gett sitt samtycke.
Citera
2024-07-28, 02:45
Medlem
Citat:
Jag har inte sett något hot utom där en källa ska dödas och det kom väl från dig?
Tror ingen hotar A, hon är ju som en 4-åring. Vet hon ens om att hunden försvunnit?

O då har hotbilden uppkommit ikväll och inte för flera år sedan som det påstods av scout ngnting vilket utesluter att kamerorna får finnas på arbetsplatsen.

Fö ska hot anmälas så då får du väl göra det.

Det här fick jag under kvällen, har ändrat på namnet, då jag inte vill att det ska vara sökbara.

Och jag har inte hotat någon. Begick jag ett brott, så var det att föreslå att någon skulle ta livet av sig. Kommer inte exakt ihåg rubriceringen just nu. Kan i varje fall enligt mig inte räknas som ett hot, även om det säkert kan vara olagligt. Det är inte heller något jag ångrar, utan tycker så om personer som handskas löst med tystnadsplikt.
Citera
2024-07-28, 02:57
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har byrackan kommit tillbaka? Nej... Det har klarnat för mig utifrån flera personer jag talat med. Jag kommer publicera mera om hunden i veckan. Har god insikt i vart den är. Även vilka som tagit den och varför.

Vovven finns på en ort där den är omhändertagen. Ni behöver inte bry er.

Som sagt så är hunden OMHÄNDERTAGEN.
Citera
2024-07-28, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Det här fick jag under kvällen, har ändrat på namnet, då jag inte vill att det ska vara sökbara.

Och jag har inte hotat någon. Begick jag ett brott, så var det att föreslå att någon skulle ta livet av sig. Kommer inte exakt ihåg rubriceringen just nu. Kan i varje fall enligt mig inte räknas som ett hot, även om det säkert kan vara olagligt. Det är inte heller något jag ångrar, utan tycker så om personer som handskas löst med tystnadsplikt.

Då är det ett hot, det är inte den som uttalar hotet som avgör det utan den som mottar hotet. Så den personen du tyckte skulle ta livet av sig blev hotad om hen upplever det så.

Upplever du mailet som hot ska du givetvis anmäla det.
Citera
2024-07-28, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Som sagt så är hunden OMHÄNDERTAGEN.

Låter som myndigheterna tagit hunden.
O då stämmer det att ingen vet var hunden är.
Citera
2024-07-28, 03:05
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Låter som myndigheterna tagit hunden.
O då stämmer det att ingen vet var hunden är.

Nej, nej, nej, nej, inte myndigheterna som tagit hunden. Det är en liten grupp som planerat och tagit hunden. Dessa tänker inte lämna tillbaka den. Det finns folk som vet vart hunden är. Ni behöver inte bry er, som jag skrivit tidigare.
Senast redigerad av Hegamon 2024-07-28 kl. 03:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in