Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstasi
Entusiaster håller bilarna i fint skick oavsett ålder.
Det där vete fasen om det ligger så mycket sanning i.
Rent maskinellt är det nog många gubbar som åker runt i besiktningsbefriade bilar som är i avsevärt sämre skick än dom ungarna har som polisen ligger på och ger körförbud en gång i veckan.
Sen till det yttre är smaken delad, det är din definition av en entusiast att allt ska se så jävla polerat och nykromat ut.
Personligen anser jag att en riktig entusiast även bevarar spåren efter tidens tand och ger fan i att renovera sönder stor del av ett fordons historia.
Det finns väl nästan inget mer döfött och tråkigt än att stå och titta på massa bilar som är i exakt samma skick som när dom lämnade fabriken, vad är meningen med det?
Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Inte undra på att bilar som min Volvo s90 -97 i superfnt orignolaskick har gått upp i pris. Många har ju blivit mer el mindre förstörda av SK motorburen ungodm så de i normalt bruksckick ligger påen 40-45k Min med 15k mil på mätaren kan ja nog få nästan det dubbla för. Men nej, fa vad trist att höra detta om CCW.
Ja men så har det ju sett ut i alla tider och vem skulle ha tagit över dom om inte ungarna gjort det?
Hade inte ungarna på 70 och 80 talet hållit liv i gamla Amazoner, duetter och PV hade pensionärerna i Rättvik som renoverat gamla Volvo haft mindre tillgång till objekt och delar.