2024-07-27, 22:51
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Raggarfest kan nog vara kul om den är som det alltid varit.
Jag kan nog fortfarande festa som när jag var yngre om det är det du anser viktigt?
Om jag blivit "småborgerlig" vet i faan..

Tycker dessutom det är rätt ointressant i ämnet.
Om raggarkulturen var som den varit hade det inte varit något problem och jag hade aldrig startat tråden.

Jag är ytterst tveksam om dessa personer ens har ett usa bilsintresse?

Tror det mer speglar tidsandan där det endast gäller att föra så mycket liv som möjligt, djävlas med vanligt folk vilket kommer betyda att detta och flera andra av denna typ av event försvinner.

De är dessutom så djävla lata och bekväma så de har inte ens förmåga att starta ett eget event, kanske långt ute i skogen där de inte stör någon..

Tror du brudarna hade ett genuint motorintresse när vi var unga?
Ville dom snacka edelbrockinsug och kamprofiler eller kanske smidda vevar?

Skulle inte tro det heller.

Greppa läget: Vi har blivit gamla och vi passar inte in i ungdomlig röjig miljö längre
Citera
2024-07-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Tror du brudarna hade ett genuint motorintresse när vi var unga?
Ville dom snacka edelbrockinsug och kamprofiler eller kanske smidda vevar?

Skulle inte tro det heller.

Greppa läget: Vi har blivit gamla och vi passar inte in i ungdomlig röjig miljö längre
Du har minst sagt en väldigt märklig syn på den bilkultur och på vad som diskuteras här..
Det handlar inte ett skit om att "passa in"!
Det handlar om en biltröff flrxentusiaster som funnits ca 30 år och fungerat utmärkt, men som under de senare åren drabbats av detta klientel som inte delar samma värderingar.

De får festa bäst faan de vill tills de stupar!! Men inte här!!

Ok??
Citera
2024-07-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
För alla oss som lever på landsbygden eller i mindre småstäder så är den här raggarplågan något som är återkommande vilken dag som helst varje vecka klockan 01.22, 02.46, 04.32... Jag hoppas bara att de dör och förstår att de förstör även för er riktiga bilfantaster.

Har upplevt raggarkulturen utanför mitt fönster ungefär 10 år av mitt liv så vet precis vad du menar. En interessant sak jag noterad är hur f.d raggare som blivit småbarnsföräldrar bli vansinniga och mordhotat m.m. nästa generation raggare för exakt samma sak som dom själv bedrev under många år.
Citera
2024-07-27, 23:09
Medlem
Citat:
Mod får ändra om det ligger fel, men det är en bilträff.

Har varit på CCW i 23 år.
I början var det en fantastisk trevlig vecka. Massor med evenemang.
Vi campade på Enåns camping och det fanns djur, en pub på området där det ofta satt en trubadur på kvällarna.
Priserna var överkomliga.
För oss som gillar bilar och i synnerhet USA bilar var denna vecka ett mecka.
Som att cruisa runt i en håla i USA på 60-talet..

Men träffen har förändrats.
Enåns camping ser idag ut som en enorm skogsskövling där man fullständigt tagit bort vegetationen. Borta är den trevliga puben, alla djur.
Det ser värre ut än en storbilsparkering i ett köpcentra!
Priserna är rena ockern och du måste boka minst 7 dagar vecka 31..
Jag har förståelse om man vill tjäna "lite extra" dessa veckor men nu har det fullständigt spårat ur!

Sen har vi alla dessa raggarpråmar som fullständigt invaderat träffen de senaste ~5 åren.. Med enorma ljudanläggningar som garanterat håller dig vaken hela natten! Det är rent utsagt ett djävla liv.
Det burnas och skriks i ett!
"Nytt för i år" var när vi hörde "böneutrops rap" halv tre på morgonen...
Dessutom har de en djävla attityd vilket får en att vilja ge dem en uppercut hela högen!
Den trevliga spontancruisingen på kvällarna har förvandlats till en fyllefest för skrotbilar. De med fina bilar är snudd på ett minne blott.
Avspärrningar och en organisation som fullständigt tappat kontrollen är facit av detta.

Det är garanterat sista gången jag besöker denna träff. Rent tragiskt hur det kunnat bli så här.

Blev ett långt inlägg men är det fler som delar min uppfattning?
Finns det något som kunde få denna träff att bli vad den en gång var?

Skulle det gå att ordna någon träff långt ute i skogen för dessa skrotbilar samma vecka? (men då fick de väl inte den uppmärksamhet de vill ha..?)

De flesta som har dessa skrotbilar har ju även finare amerikanare, men de åker fram vid andra tillfällen. De här bilarna är som gjorda för CCW, PowerMeet och liknande tillställningar.

Tex Siljan Runt är väl helt andra bilar gissar jag?

Sen vet jag inte vart du varit de senaste 20-30åren, men CCW såg likadant ut för 30år sen oxå.
Visst, det var mindre skrotbilar men amerikanarna var ju sällan i toppskick på den tiden utan det var dåtidens skrotbilar.
Citera
2024-07-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
De flesta som har dessa skrotbilar har ju även finare amerikanare, men de åker fram vid andra tillfällen. De här bilarna är som gjorda för CCW, PowerMeet och liknande tillställningar.

Tex Siljan Runt är väl helt andra bilar gissar jag?

Sen vet jag inte vart du varit de senaste 20-30åren, men CCW såg likadant ut för 30år sen oxå.
Visst, det var mindre skrotbilar men amerikanarna var ju sällan i toppskick på den tiden utan det var dåtidens skrotbilar.
Nu ljuger du ohämmat!!
Jag har varit på CCW i 23 år minst.
Citera
2024-07-27, 23:13
Medlem
volvo 240s avatar
Låter väldigt tråkigt. Jag ha aldrig varit där men däremot på Wheels and Wings när det var i varberg. Bästa då var ju att stå och titta vid utvarten när alla fina bilar stannade oc sedan ganska sakta acellererade viväg och man hörde trevliga motorljud. Och bara bilar i toppskick. Låter ju så tråkigt med dessa raggarsvin. De förstör så för oss som tycker om veteranbilar i fint skick. Och desssa ljudanläggningar j fy satan. Jag har 11 st högtalare i min Cadillac i original och et räcker bra. Förutom enstaka stenskott är den i toppskick.

Man tycker ju att de borde ha några slags regler som förbjuder dessa skrotblar i skrotskick.

Annars är det ju trevligt på våren när en hel drös med fina bilar och MC:ar kommer fram. Hundkojjor, Volvo PV stora jänkare ohc Volvo 264, Ferraris. Porcheetc etc.

"dunka plåten" är så jävla barnsligt och störande.

Inte undra på att bilar som min Volvo s90 -97 i superfnt orignolaskick har gått upp i pris. Många har ju blivit mer el mindre förstörda av SK motorburen ungodm så de i normalt bruksckick ligger påen 40-45k Min med 15k mil på mätaren kan ja nog få nästan det dubbla för. Men nej, fa vad trist att höra detta om CCW.
Senast redigerad av volvo 240 2024-07-27 kl. 23:19.
Citera
2024-07-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Har upplevt raggarkulturen utanför mitt fönster ungefär 10 år av mitt liv så vet precis vad du menar. En interessant sak jag noterad är hur f.d raggare som blivit småbarnsföräldrar bli vansinniga och mordhotat m.m. nästa generation raggare för exakt samma sak som dom själv bedrev under många år.

Det har väl varit likadant sen bilen uppfanns eller?
En generation växer upp och går sen från raggare till bakåtsträvare på under 3år…

Märkligt hur snabbt man kan glömma hur det var att vara några år yngre… 😀
Citera
2024-07-27, 23:16
Medlem
Citat:
Nu ljuger du ohämmat!!
Jag har varit på CCW i 23 år minst.

Jag är 48,,och har varit där kanske vartannat år sen jag var 18.

Har aldrig bott på campingen, men vad är det jag ljuger om?
Citera
2024-07-27, 23:19
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Låter precis som raggarna på 60-talet när det begav sig!! Så var det. Dags att ta av nostalgiaglasögonen.

Sedan var 70 och 80 talet bättre men det är för att Sverige var ett rikt land. Nu är vi fattiga.
Ska du skriva en novell eller roman brukar det vara en idé att utgå från ett uns av sanning.
Citera
2024-07-27, 23:19
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Du har minst sagt en väldigt märklig syn på den bilkultur och på vad som diskuteras här..
Det handlar inte ett skit om att "passa in"!
Det handlar om en biltröff flrxentusiaster som funnits ca 30 år och fungerat utmärkt, men som under de senare åren drabbats av detta klientel som inte delar samma värderingar.

De får festa bäst faan de vill tills de stupar!! Men inte här!!

Ok??

Komiskt att raggarna som har varit dräggetsom har stört och gapat sig igenom nätter då vanliga arbetare ska sova själva drabbas av drägg på ålderns höst.
Kan du inte se det komiska i det?
Citera
2024-07-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det har väl varit likadant sen bilen uppfanns eller?
En generation växer upp och går sen från raggare till bakåtsträvare på under 3år…

Märkligt hur snabbt man kan glömma hur det var att vara några år yngre… 😀
Det handlar inte i detta fallet om någon "generation, bakåtsträvare, eller glömma"!!
Om bil eller raggarkulturen varit densamma som den varit i 60-70 år hade det inte varit något problem.

Men det detta klientel med insparkade pråmar och 10.000 +watt sysslar med är något helt annat!
Citera
2024-07-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Komiskt att raggarna som har varit dräggetsom har stört och gapat sig igenom nätter då vanliga arbetare ska sova själva drabbas av drägg på ålderns höst.
Kan du inte se det komiska i det?
Eftersom du gång på bevisar att du inte har minsta koll på vad som diskuteras ber jag dig vänligt sluta upp med dina inlägg. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in