2016-03-09, 16:37
Medlem
HulkenKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronez
Vad för farligt kan hända på större doser? Är det krampanfall som är värsta scenariot?
Har en vän som fått epanfall på högre dos kommer ej ihåg vad dosen va.men det är nog inviduellt, jag har aldrig fått något epanfall eller något annat på högre doser,de mesta ja intagit på en dag är 7,2 gram.
Mvh HulkenKK
Citera
2016-03-09, 20:32
Medlem
magica69s avatar
[quote=yournotlikeme|56598171]Efter att ha testat diverse SSRI under ett årstid bestämde jag mig för att lägga av med skiten, gick väl hyfsat förutom yrsel och grötighet i huvudet. Min läkare och jag kom då överens att prova Lyrica, Gick på 300mg/dag i ett halvår ungefär. Precis som allt annat fungerade den bra första månaderna men sen märkte jag knappt av den (tolerans jag vet).

Efter 8 månader bestämde jag mig att lägga av. Det var fan det vidrigaste jag varit med om, konstant vidrigt illamående, stora sömnsvårigheter, ångest utav helvete. Hade jag inte haft smådoser xanor utskrivet sen innan hade det aldrig fungerat. ÄNTLIGEN en månad senare är jag fri från skiten och mår bra igen. Helt SJUKT att det inte är narkotikaklassat.

Jag avråder verkligen er som funderar på att hoppa på detta. Jag har tänt av från en del i mina yngre dagar men detta var fan det vidrigaste jag varit med om, och då har jag "bara" ätit 300mg/dag.

Think twice.[/QUOTE

Hur snabbt trappade du ut?
Citera
2016-03-09, 21:10
Medlem
Ja, lyrica är djävulens påfund och det gäller då främst under utfasningen.. Hade 225mgx2 som mest och är nu nere på 25mgx2 och det har tagit mig ca 2,5 månader att nå denna lägre dosen. Jag har alltså gjort rätt, men jag känner ändå av en fruktansvärd avtändning med ökad ångest och depression. Klarar tyvärr inte av eländet och nu fuskar jag med benzo i form av oxascand 10mgx4/dag. Jag vet att det är fel att hoppa på benzo, men hellre det än att lida fruktansvärt. Ibland hjälper de bara inte.. I morgon tar jag mina sista lyrica och jag hoppas innerligen att jag aldrig börjar med dem igen!!!

Glömde skriva att jag började med lyrica för 9 månader sedan pga ångest!

Nu räknar jag med kanske ett par skitmånader innan jag mår bättre..
Citera
2016-03-09, 23:58
Medlem
plexens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonius

Lycka till!
Citera
2016-03-10, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ja, lyrica är djävulens påfund och det gäller då främst under utfasningen.. Hade 225mgx2 som mest och är nu nere på 25mgx2 och det har tagit mig ca 2,5 månader att nå denna lägre dosen. Jag har alltså gjort rätt, men jag känner ändå av en fruktansvärd avtändning med ökad ångest och depression. Klarar tyvärr inte av eländet och nu fuskar jag med benzo i form av oxascand 10mgx4/dag. Jag vet att det är fel att hoppa på benzo, men hellre det än att lida fruktansvärt. Ibland hjälper de bara inte.. I morgon tar jag mina sista lyrica och jag hoppas innerligen att jag aldrig börjar med dem igen!!!

Dra ner en hel del magnesium piller också så ska du se att det blir bättre lite fortare.
Citera
2016-03-10, 09:25
Medlem
magica69s avatar
Jag är ju som sagt mkt skeptisk o orolig för att påbörja min medicinering med pregabalin/lyrica. Jag tar 25 mgx 2. Blir på morgonen typ berusad och kan knappt tänka. Ang tankeförmåga o hitta ord påminner den om seroquel. Yrsel har jag förstått är vanligt i början.

Jag har trots min negativa syn på medicinen tagit den i fyra dagar nu. Den är suverän mot min ångest och GAD. Äter annars stesolid mot min ångest och då bara 5 mg per dag.

Nu har jag haft en traumatisk händelse i min närhet o höjde under fem dagar till 10-20 mg stess.

När jag tar pregabalin behöver jag inga stess. Trots att jag egentligen befann mig i att trappa ut stess o legat på 5 mg i snart ett halvår gjorde jag misstaget att höja o får givetvis sååå jobbig AT när jag vill återgå till 5 mg igen...

Benzo AT är viiidrigt! Jag blir jättesjuk. Nu undrar jag om jag under 2-3 veckor kan äta pregabalin o på så sätt nolla mina stess.
Eller blir jag beroende på pregabalin på den tiden? Vilket är bäst genomlida benzo AT lr klippa mina pregabalin nu innan jag fastnar?

Jag behöver egentligen en medicin mot min GAD för den gör mig verkligen sjuk. Men ingen skriver ngt positivt om "lyrica" bara att den ökar snabbt o tolerans. Menas det då att jag kommer få ångest igen om någon vecka o måste höja dosen??

Kan jag ta "lyrica" varannan dag? Eller blir jag ändå beroende?
Är lågdosberoende på stess. Har ingen missbruksproblematik o är livrädd för mediciner...

Är det normalt att känna sig skum ca 6 timmar efter tablettintag på "lyrica" i början? Jag vet att halveringstid är 6 tim. Men när 6 timmat gått mår jag jättebra o får energi. Istället för att vara ett kolli i fosterställning pga ångest.

HJÄÄÄÄLP!!!!!
Citera
2016-03-10, 10:45
Medlem
magica69s avatar
Nu fick jag ångestgenomslag på 25 mg trots att jag tog den för tre timmar sedan, är det så toleransutvecklingen visar sig?!!
Senast redigerad av magica69 2016-03-10 kl. 11:05.
Citera
2016-03-10, 11:06
Medlem
magica69s avatar
Citat:

Hur snabbt höjde du?
Citera
2016-03-10, 15:52
Medlem
livemannens avatar
så upphetsad nu. Ska ta lyrica för första gången sen apotek1 lags ner. Så hoppas all tolerans lagt sig. 2,5 gram blir nog lagom sen lär det sluta man tar 5-6 gram innan man somnar så svårt sluta ta när man väl får ruset.

edit: kom på det bäst börjar på 4 gram ifall det skulle vara dålig kvalite.
Senast redigerad av livemannen 2016-03-10 kl. 16:06.
Citera
2016-03-10, 15:57
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livemannen
så upphetsad nu. Ska ta lyrica för första gången sen apotek1 lags ner. Så hoppas all tolerans lagt sig. 2,5 gram blir nog lagom sen lär det sluta man tar 5-6 gram innan man somnar så svårt sluta ta när man väl får ruset.

Wow, hur länge sen la dem ner? Så höga doser direkt? Lägger sig aldrig toleransen, jag har hört nånstans att lyrica tolerans i princip kan nollställas rätt fort. Men kanske är helt ute och cyklar!
Citera
2016-03-10, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livemannen

Ta det lugnt grabben, din AT kommer inte bli rolig. Och du riskerar att krampa.
Citera
2016-03-10, 16:09
Medlem
livemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktabu
Wow, hur länge sen la dem ner? Så höga doser direkt? Lägger sig aldrig toleransen, jag har hört nånstans att lyrica tolerans i princip kan nollställas rätt fort. Men kanske är helt ute och cyklar!

Cirka en vecka tycker jag toleransen är helt nollställd. Så på gamla dag blev det 2-3 gram 1 dag i veckan sen får toleransen lägga sig helt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Ta det lugnt grabben, din AT kommer inte bli rolig. Och du riskerar att krampa.

Så länge man slipper epilepsi anfall är jag nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in