2024-07-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaxon
Det är inte utan att jag undrar hur PÖ hade reagerat ifall assistenten ifråga faktiskt hade sjukanmält sig med hänvisning till mens (eller fylla, om hon varit lastbilschaufför...)

Han är ju helt fri att reagera som han vill. Men om han inte har förberett en lösning för det, så får han väl bara hoppa in och jobba själv.
Citera
2024-07-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är man helt fri att tycka, men det är en ganska invecklad debatt, och som jag sett i "Essie -ska hem" så verkar det vara många människor som inte klarar av den debatten.

Vad tycker du själv? Tycker du det är rätt att sparka en försvarslös hund?
Själv tycker jag ”Essie- ska hem” gruppen är en utmärkt grupp där fd assistenter uttalar sig hur det var att arbeta hos familjen!!
Ingen i familjen verkar ju kloka nånstans 🤷‍♀️
Citera
2024-07-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Du får läsa i kommentarerna, välj alla kommentarer, i den postningen som en fd anställs postade finns ytterligare två anställda som kommenterar och går man in på dessa personers egna facebooksidor hittar man ännu mer allvarliga saker.

Går det att citera här för oss som är blockerade från FB- gruppen?
Citera
2024-07-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
De har gjort något. De har skrivit många avvikelserapporter som pappan och mamman raderade direkt. Assistenterna har då kontaktat företaget men pappan lyckades alltid vända det till hans fördel så företaget agerade inte.

Påstår de ja. Bolaget är ganska känt uppe i norr. Man har absolut ett rykte att paja om något sådant skulle komma ut. Där är det ett ganska högt fall.
Citera
2024-07-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Här är dagens artikel i Enköpings tidning om polisens uttalande. Jag har ingen prenumeration dock:

https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/polis-utan-spaningsuppslag-men-tipsen-fortsatter-att-stromma-in/l7y4x68l

Stort tack Saga för det jobb du gör för att bringa klarhet om Essie!

alla media han gråtit ut i med polisens uttalande borde kontaktas

Pappan fick ju fokus på alla stora nyhetskanaler, de måste väl ta ansvar också då?
Citera
2024-07-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Går det att citera här för oss som är blockerade från FB- gruppen?
Det finns redan här och du är nog inte blockad i den Facebook-grupp som citaten är hämtade från.
Citera
2024-07-27, 21:54
Moderator
OYs avatar
Forumet är till för diskussion, tråden är inte en chat eller ett klotterplank, det ställs krav på kvalitet och läsvärde.

/Mod
Citera
2024-07-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Den åsikten är du fri att ha. Det är dock en ganska återkommande liknelse i sammanhanget, och inget P ska äras för. Men varje person är helt fri att tro vad man vill.

Angående PÖ:s liknelse av Essie vid en rullstol så menade han väl inte att de var samma slag av redskap, men att båda var till för A?
Låt oss hoppas att han inte likställde en sak och en varelse.
Citera
2024-07-27, 21:56
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Här är dagens artikel i Enköpings tidning om polisens uttalande. Jag har ingen prenumeration dock:

https://eposten.se/nyheter/husdjur/artikel/polis-utan-spaningsuppslag-men-tipsen-fortsatter-att-stromma-in/l7y4x68l

Sammanfattningsvis:

"Tips strömmar in till polisen. De har mottagit en anmälan att hunden stulits men de har inget konkret spaningsuppdrag.

– Vi vet inte vad som hänt, om hunden sprungit bort eller stulits, säger Per Sagström, FU-ledare hos polisen.

– Alltså, när tipsen är av den typ som inte ger oss varken spaningsuppslag eller något bevis läggs undersökningarna oftast ner direkt.

Det finns också uppgifter om flera anmälningar från personer som har kopplingar till utredningen står mot varandra.

Flera har också uttryckt rädsla, att de känt sig hotade.

– Vi vet att det finns personer på var sin sida i något som kanske kan kallas konflikt, berättar förundersökningsledaren."

Det detta gällde fredagen, vet inte om de hade mottagit ärendet från Länsstyrelsen ännu.

Man kan ta en veckoprenumeration på EP gratis. De har nog fått många nya prenumeranter pga detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
De har gjort något. De har skrivit många avvikelserapporter som pappan och mamman raderade direkt. Assistenterna har då kontaktat företaget men pappan lyckades alltid vända det till hans fördel så företaget agerade inte.

Ja, jag har förstått det. Ville bara påvisa att den ekonomiska verkligheten för lågavlönade.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-07-27 kl. 21:58.
Citera
2024-07-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Tack

Sanningen är de viktigaste för mig , samt djurens välbefinnande
Jag hoppas detta, om det anmäls till försäkringsbolag att deras utredare kollar upp detta noga. Utredare på försäkringsbolag har mer möjlighet än polisen att ta in uppgifter. mitt tips är telefonlista från P och om möjligt GPS information från p bil om den är av nyare modell den aktuella kvällen. polisen kommer inte lösa detta men försäkringsbolagets utredare många gånger f.d poliser har större möjlighet lösa detta.
Senast redigerad av Filip600 2024-07-27 kl. 22:01.
Citera
2024-07-27, 21:59
Medlem
Det är dags att granska företaget som assistenterna var anställda av. Assistenter har skrivit avvikelserapporter som pappan och mamman direkt raderat. Assistenterna blev hotade av pappan om de skrev avvikelserapporter. När assistenterna vände sig direkt till företaget så lyckades den narcissistiska pappan givetvis att vända allt till sin fördel.

Ska bara hitta företagets namn.
Citera
2024-07-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Det finns redan här och du är nog inte blockad i den Facebook-grupp som citaten är hämtade från.

Vad heter den? Är blockad från den första.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in