2024-07-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är väl som alltid, även inne på psyket. Man försöker minska anfall, men vid en viss tidpunkt så får man gå ut och stänga dörren, och hoppas att patienten inte skadar för mycket.

Man försöker avleda och minska, men när det inte går så sätter man sig själv i säkerhet. Varför skulle inte Essie kunna göra samma sak.

Det var väl inte så hon var utbildad. PÖ har själv sagt att hon skulle lugna och trygga. Inte gå därifrån
Citera
2024-07-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Sexuellt ofredande är väl ganska olagligt?
De kanske inte vågade? Titta på alla som kommit ut många år efter de blivit antastad, Patrik S tex.

Jo, sexuellt ofredande är ju ett brott, så det är olagligt. Men jag är inte rätt person att avgöra om det är det.

Det är möjligt att du har rätt, det är inte så jag gör, men det hindrar ju inte att andra gör så. Det är synd, för det är mycket stök som hade kunnat undvikas om de följt de rätta kanalerna. För både Essie, A och eventuellt framtida djur.
Citera
2024-07-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Dina inlägg blir komik på absolut högsta nivå, det är ingen som kört på ngn hund, det är ingen som har tagit ngn hund!

Det är pappan som mörkar allt, hunden den är död och begravd av pappan, därav så kan han lova 100' i hittelön, han kan höja hittelönen till en miljon för ingen kommer ju att finna hunden.

Eftersom du då verkar vara vittne till det eftersom du då vet det, så tycker jag att du ska ringa polisen och tala om vem du är och var hunden i så fall blev mördad och begraven…
Citera
2024-07-27, 20:09
Medlem
Citat:
Nu är vi ju här igen. Ett stort antal har sagt upp sig på grund av pappan, och ni anser att han gjort olagliga saker.
Varför inte meddela sin arbetsgivare det? Assistansbolaget hade nog jävla hellre hanterat det än att leta folk. Det finns rätta kanaler för saker, och det är inte att komma några år senare och gnälla på Facebook.
Nu var det inte dig jag svarade. Tagga ner.
Citera
2024-07-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Hur.mycket har kommit till assistansbolagets kännedom. Det förutsätter ju att PÖ informerat dom och det frakommer inte att så skett. PÖ har nog sett sig som den närmaste arbetsgivaren för assistenterna

De följer nog det här mycket noga ska du se…
Citera
2024-07-27, 20:11
Medlem
Citat:
Jo, sexuellt ofredande är ju ett brott, så det är olagligt. Men jag är inte rätt person att avgöra om det är det.

Det är möjligt att du har rätt, det är inte så jag gör, men det hindrar ju inte att andra gör så. Det är synd, för det är mycket stök som hade kunnat undvikas om de följt de rätta kanalerna. För både Essie, A och eventuellt framtida djur.

Det är ju möjligt att du.inte gör så men PÖ har gjort så
Citera
2024-07-27, 20:11
Medlem
Jag gör lite detektivarbete igen om hur det är möjligt att de lyckades bli certifierade och det finns ett vinstdrivande intresse i att de skulle bli certifierade särskilt frön Johanna Strandh som äger hundhjälpen som är säljare av essie samt utbildad behörig Assistanshundsinstruktör, samt övriga medarbetare också diplomerade

Det är alltid 2 instruktörer från bolaget för kvalitet men de kommer från samma bolag där Joh*nna äger. De har sålt Essie till pappan och utbildat henne. Så det enda som krävs att klara är examinationen och då är det 2 domare från SBK som har hand om certifieringen så det undersöker jag nu

Essies uppfödare dvs kennel ledsagaren ägare arbetar på SBK sen 12 Februari 2020

Samt L*tta Stj*rnberg är också uppfödare enligt SKK då de har kenneln ihop och hon hr delat 1 inlägg om essie som efterlyst däremot inte Em*lie
Citera
2024-07-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
De följer nog det här mycket noga ska du se…

Ja, der får vi hoppas. Det handlar ju om hela det bolagets rykte också
Citera
2024-07-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag gör lite detektivarbete igen om hur det är möjligt att de lyckades bli certifierade och det finns ett vinstdrivande intresse i att de skulle bli certifierade särskilt frön Johanna Strandh som äger hundhjälpen som är säljare av essie samt utbildad behörig Assistanshundsinstruktör, samt övriga medarbetare också diplomerade

Det är alltid 2 instruktörer från bolaget för kvalitet men de kommer från samma bolag där Joh*nna äger. De har sålt Essie till pappan och utbildat henne. Så det enda som krävs att klara är examinationen och då är det 2 domare från SBK som har hand om certifieringen så det undersöker jag nu

Essies uppfödare dvs kennel ledsagaren ägare arbetar på SBK sen 12 Februari 2020

Samt L*tta Stj*rnberg är också uppfödare enligt SKK då de har kenneln ihop och hon hr delat 1 inlägg om essie som efterlyst däremot inte Em*lie

Samt uppfödare Em*lie är vän med L*na Larsson på SBK som arbetar där med assistanhundar . Det var även henne jag fick information av om alla frågor runt Assistanshundar
Citera
2024-07-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23

Bra jobbat! Tack
Snart klarnar bilden
Citera
2024-07-27, 20:15
Medlem
Det är SBK som utser examinatörer som ska bedömma om du ska få bli ett certifierad assitanshundsekipage
Citera
2024-07-27, 20:18
Medlem
Citat:
Nu är vi ju här igen. Ett stort antal har sagt upp sig på grund av pappan, och ni anser att han gjort olagliga saker.
Varför inte meddela sin arbetsgivare det? Assistansbolaget hade nog jävla hellre hanterat det än att leta folk. Det finns rätta kanaler för saker, och det är inte att komma några år senare och gnälla på Facebook.

Victim blaming av finaste slag. Lägg av nu, det är aldrig, ALDRIG rätt att skuldbelägga visselblåsare, trots att det tar tid innan de vågar träda fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in