2024-07-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Det skulle underlätta, inte minst för A själv och hunden, om PÖ hade tillåtit att A fick mediciner mot sina kraftigt utåtagerande utfall. Det behöver inte alls innebära att hon blir helt neddrogad, bara at topparna kapas.
Hennes utbrott låter i mina öron som en typ av ångestpåslag. Kanske när hon inte får som hon vill?
Hunden och personalen ska inte behöva ta dessa smällar och bett om det går att göra något åt situationen.

Pappan har ingen som helst kontroll över det. Hon har en förvaltare och är inte omyndighetsförklarad. Det är enbart A som kan acceptera det eller inte.
Citera
2024-07-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udileda
Vilka bevis har vi egentligen för att hunden ska ha försvunnit kl 22.20? Jo, att det är laggat/ (klippt?) så att det är sista gången vi ser henne.

Har ni funderat på att filmmaterialet kan vara manipulerat och att hon kanske bara sprang fram till personal som kom till jobbet? Det betyder ju inte att någon assistent ska ha tagit iväg henne där och då? Kanske att det finns en fortsättning på kvällen, eventuellt inuti huset??

Kanske att det finns en mening med att vi får se klippet då hon rusar fram till ngn bekant ska vara det sista vi ser innan hon ”försvinner”? Att vi ska misstänka assistenterna?

För vad jag har förstått så börjar nattpersonalen kl 23? Då är det väl inte konstigt att hon rusar fram mot staketet kl 22.20?

Att det är klippt så behöver ju inte betyda att det är DÅ hon försvinner, eller är jag helt ute och cyklar?

Vi har redan noterat tidigare i tråden att filmerna saknar bevisvärde. Så du kan sitta i dem, de visar ingenting trots PÖs påstående om stöld.
Citera
2024-07-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaxon
Jag vet givetvis ingenting om A:s journal och vad som står i den, gjorde jag det vore det i sanning skandalöst. Min bild av situationen är dock att det inte handlar om enstaka händelser här och där, utan om ett varaktigt och ständigt återkommande beteendemönster som A uppvisar gentemot Essie, och att det är detta som assistenter har reagerat på och haft svårt att få bukt med trots samtal med hundens ägare. Ergo anmälan till Länsstyrelsen.

Men om det vore så så borde väl i så fall en anmälan gjort för längesen. Om det var sant. Inte kommit när ett kompisgäng gaddat ihop sig för att en av dem fått sparken ifrån sitt arbete…? Det håller inte ihop.
Vi talar här i så fall om att man skulle ha ”accepterat” en dagligen pågående misshandel av en hund i månader utan att vare sig journalföra det eller säga något till någon. Men sen när man förlorar jobbet - då minsann tycker man plötsligt också synd om hunden?

Det är något som skaver i den bilden också…
Citera
2024-07-27, 19:08
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
En betalningsanmärkning ligger väl kvar i tre år. Så att en person har anmärkningar två år i rad är ju ganska naturligt. Till och med tre år i rad.
När det gäller anmärkningar, så är det inte ens i närheten av ett speciellt bra tecken på misskötsel, och det är inte heller något ansvar för en förvaltare. Uppgiften han har är att förvalta pengar så bra som möjligt. Han kan inte trolla med knäna, utan är utgifterna större så är det så. Väldigt ofta påpekas det att man bör vara extremt försiktig med att blanda ihop de olika ekonomierna. Alltså dottern betalar för sig, och pappan för sig.

När det gäller folkbokföringen, så är det kanske ett brott. Det kommer koka ner till i vilken av fastigheterna föräldrarna tillbringar mest tid i. Jag vet vad jag gissar på.

Ok. Du är i din fulla rätt att uttrycka dina åsikter. Liksom vi andra har rätt att gräva, spekulera och tycka saker.

Men pappan har all anledning att vara orolig för vad som kan tänkas komma fram, det förstår du väl ändå? Han mår nog inte så bra i den här sitsen han satt sig i och kanske borde söka hjälp innan han fullständigt går bärsärk.
Citera
2024-07-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Sant. Och viktigt det du funderar kring. Bra. Vi har diskuterat att filmerna kan vara riggade.
fast filmerna saknar bevisvärde, de visar ingenting mer än en hund på en gräsmatta.
O så en mamma som istället för att leta efter sin försvunna hund börjar plocka ihop saker.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av udileda
Vilka bevis har vi egentligen för att hunden ska ha försvunnit kl 22.20? Jo, att det är laggat/ (klippt?) så att det är sista gången vi ser henne.

Har ni funderat på att filmmaterialet kan vara manipulerat och att hon kanske bara sprang fram till personal som kom till jobbet? Det betyder ju inte att någon assistent ska ha tagit iväg henne där och då? Kanske att det finns en fortsättning på kvällen, eventuellt inuti huset??

Kanske att det finns en mening med att vi får se klippet då hon rusar fram till ngn bekant ska vara det sista vi ser innan hon ”försvinner”? Att vi ska misstänka assistenterna?

För vad jag har förstått så börjar nattpersonalen kl 23? Då är det väl inte konstigt att hon rusar fram mot staketet kl 22.20?

Att det är klippt så behöver ju inte betyda att det är DÅ hon försvinner, eller är jag helt ute och cyklar?

Tanken har slagit mig att hon lika gärna kan ha försvunnit timmar senare. Kanske till och med morgonen därpå. Vem var den andre personen Som jobbade den natten? Var det bara mamman och pappan? Vem såg Essie senast vid liv och när?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Vi har redan noterat tidigare i tråden att filmerna saknar bevisvärde. Så du kan sitta i dem, de visar ingenting trots PÖs påstående om stöld.
Citat:
Och att oavsett, kan filmerna inte användas som bevis.
Det är domstolen som avgör vad filmerna är värda. Och inte har det hela gått dit ännu, eller?
Senast redigerad av Stiffinger 2024-07-27 kl. 19:12.
Citera
2024-07-27, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
fast filmerna saknar bevisvärde, de visar ingenting mer än en hund på en gräsmatta.
O så en mamma som istället för att leta efter sin försvunna hund börjar plocka ihop saker.

Nej det är ju det vi menar, att de kan vara riggade och att något helt annat kan ha hänt. Och att oavsett, kan filmerna inte användas som bevis.
Citera
2024-07-27, 19:12
Medlem
Citat:
Tanken har slagit mig att hon lika gärna kan ha försvunnit timmar senare. Kanske till och med morgonen därpå. Vem var den andre personen Som jobbade den natten? Var det bara mamman och pappan? Vem såg Essie senast vid liv och när?

Se mitt tidigare inlägg om just den saken.
O det jag just läste, så verkar ju mamma inte vara så oskyldig som jag först trott.
Citera
2024-07-27, 19:12
Medlem
Verkar inte Essie på bilderna se rätt så kuvad ut?
Citera
2024-07-27, 19:13
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Just nu ligger jag hemma i sängen och har huvudvärk. Kan inte göra så mycket annat än det här, tyvärr. Tv:n skulle bara göra det värre.

Vad är det som är så konstigt med det jag skrev? Han har ju i ett inlägg på Facebook gått igenom rutinerna som finns.
Ett tips...man bör vila om man har huvudvärk inte titta in i en skärm
Citera
2024-07-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok. Du är i din fulla rätt att uttrycka dina åsikter. Liksom vi andra har rätt att gräva, spekulera och tycka saker.

Men pappan har all anledning att vara orolig för vad som kan tänkas komma fram, det förstår du väl ändå? Han mår nog inte så bra i den här sitsen han satt sig i och kanske borde söka hjälp innan han fullständigt går bärsärk.

Nej, han lär inte må speciellt bra efter det här drevet, med alla gissningar och spekulationer. Hans psykiska hälsa vet jag mindre om, men det kan säkert stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in