Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Inte vad jag vet.
Vad som framkommit som fakta är folkbokföringsbrott, dvs att A bott ensam på adressen. Pappan och mamman är skrivna där men bor på annan plats. Det har stått i EP, som jag tror har mycket mer insikt i detta fall än vad som skrivits i artiklarna. En grävande journalist av gamla stammen.
En annan sak som vi fått bekräftat är att pappan är utsedd till förvaltare av A. Då har han ansvar för bl a hennes ekonomi. Vi vet fakta, att A haft betalningsanmärkning två år i rad. Oklart ännu exakt vad de gäller och varför pappan inte har sett till att betala dem, som är hans skyldighet i egenskap av förvaltare.
Det ska finnas gott om offentliga handlingar att rota i, för den som är hågad. Pappan är rättshaverist och klagar på allt och alla.
En betalningsanmärkning ligger väl kvar i tre år. Så att en person har anmärkningar två år i rad är ju ganska naturligt. Till och med tre år i rad.
När det gäller anmärkningar, så är det inte ens i närheten av ett speciellt bra tecken på misskötsel, och det är inte heller något ansvar för en förvaltare. Uppgiften han har är att förvalta pengar så bra som möjligt. Han kan inte trolla med knäna, utan är utgifterna större så är det så. Väldigt ofta påpekas det att man bör vara extremt försiktig med att blanda ihop de olika ekonomierna. Alltså dottern betalar för sig, och pappan för sig.
När det gäller folkbokföringen, så är det kanske ett brott. Det kommer koka ner till i vilken av fastigheterna föräldrarna tillbringar mest tid i. Jag vet vad jag gissar på.