2024-07-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
sertralin? Ziprasidon? Sertindol?

Stesolid...
Citera
2024-07-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
En annan sak som vi fått bekräftat är att pappan är utsedd till förvaltare av A. Då har han ansvar för bl a hennes ekonomi. Vi vet fakta, att A haft betalningsanmärkning två år i rad. Oklart ännu exakt vad de gäller och varför pappan inte har sett till att betala dem, som är hans skyldighet i egenskap av förvaltare.
En betalningsanmärkning ligger kvar i tre år. Så räkningen kan vara betald.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Hur vet du om de saker som kommit fram till flickans familj inte blivit journalförda? Det som kommit till deras kännedom beskriver de ju hur de jobbat med tillsammans med både personalgruppen, assistansbolaget och deras kontaktperson på hundhjälpen och i samråd med kvinnan som utbildat hunden… Dvs där har man försökt förbättra och förändra så att det inte ska uppstå igen. Tillsammans verkar ju däremot ingen där och då uppfattat situationen som att något som skett är så allvarligt att man måste ta hunden ur situationen? Och ingen har då känt sig nödgad att gå vidare med någon anmälan till LS. Eller har någon tidigare anmält och det då har vidtagits åtgärder? Jag vet inga detaljer. Men man kan inte utesluta att det också sedan åtgärder vidtagits så har det börjat fungera. Och hunden mår bra och de assistenter som jobbar bra med flickan och hunden och familjen kanske varit nöjda? Eller i alla fall inte trott att något mer hänt när ingen sagt eller journalfört något?

Man måste också hålla isär äpplen och päron här.
Det som påstås i den här nya anmälan verkar inte vara kommunicerat till någon vare sig till familjen, till berörda chefer, till möjliga myndigheter. Inte till någon förrän ett gäng assistenter av okänd anledning inom ramen för relativt kort tid fått sparken. Eller också handlar det om gamla incidenter vars innehåll kan stämma både bra och dåligt med verkligheten och som nu blåses upp bortom alla proportioner för att man är arg på familjen. Eller tycker illa om flickan och vill att hon ska mp dåligt?

Och det är därför som journalanteckningarna blir viktiga här.
Jag vet givetvis ingenting om A:s journal och vad som står i den, gjorde jag det vore det i sanning skandalöst. Min bild av situationen är dock att det inte handlar om enstaka händelser här och där, utan om ett varaktigt och ständigt återkommande beteendemönster som A uppvisar gentemot Essie, och att det är detta som assistenter har reagerat på och haft svårt att få bukt med trots samtal med hundens ägare. Ergo anmälan till Länsstyrelsen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Hur vet du om de saker som kommit fram till flickans familj inte blivit journalförda? Det som kommit till deras kännedom beskriver de ju hur de jobbat med tillsammans med både personalgruppen, assistansbolaget och deras kontaktperson på hundhjälpen och i samråd med kvinnan som utbildat hunden… Dvs där har man försökt förbättra och förändra så att det inte ska uppstå igen. Tillsammans verkar ju däremot ingen där och då uppfattat situationen som att något som skett är så allvarligt att man måste ta hunden ur situationen? Och ingen har då känt sig nödgad att gå vidare med någon anmälan till LS. Eller har någon tidigare anmält och det då har vidtagits åtgärder? Jag vet inga detaljer. Men man kan inte utesluta att det också sedan åtgärder vidtagits så har det börjat fungera. Och hunden mår bra och de assistenter som jobbar bra med flickan och hunden och familjen kanske varit nöjda? Eller i alla fall inte trott att något mer hänt när ingen sagt eller journalfört något?

Man måste också hålla isär äpplen och päron här.
Det som påstås i den här nya anmälan verkar inte vara kommunicerat till någon vare sig till familjen, till berörda chefer, till möjliga myndigheter. Inte till någon förrän ett gäng assistenter av okänd anledning inom ramen för relativt kort tid fått sparken. Eller också handlar det om gamla incidenter vars innehåll kan stämma både bra och dåligt med verkligheten och som nu blåses upp bortom alla proportioner för att man är arg på familjen. Eller tycker illa om flickan och vill att hon ska mp dåligt?

Och det är därför som journalanteckningarna blir viktiga här.

Om det hade framkommit i journal kan jag lova att vissa här inne ändå skulle påstå att någon el några ljuger i journalen. Och, bara för att det inte står där, behöver det inte betyda så som jag lyft tidigare, att det inte hänt.

Vidare, kan vi veta att det stämmer att pappan uppmanat personal till att skriva avvikelser som rörde hur A behandlade Essie, eller att personal kände till att de skulle göra det?

Och igen, hur har journalföring sett ut här? Loggbok? Dator? Låst journalsystem såsom Procapita?
Citera
2024-07-27, 19:02
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Men om det förekommer, som det verkar i fallet vi diskuterar, ska då vårdtagaren inte få någon hjälp?

Det kryllar av vårdtagare som slåss vid dusch och liknande. Vad ska man göra med dem?

Problemet försvinner inte för att man förbjuder dem från att slåss.

I det här fallet är det en hund som fått stryk, och en personal som blivit biten. Hur ska man göra? Berätta för den som slåss att den inte får slåss?

Det verkar som att vissa behöver komma in i den verklighet som många personliga assistenter arbetar i.

Det skulle underlätta, inte minst för A själv och hunden, om PÖ hade tillåtit att A fick mediciner mot sina kraftigt utåtagerande utfall. Det behöver inte alls innebära att hon blir helt neddrogad, bara at topparna kapas.
Hennes utbrott låter i mina öron som en typ av ångestpåslag. Kanske när hon inte får som hon vill?
Hunden och personalen ska inte behöva ta dessa smällar och bett om det går att göra något åt situationen.
Citera
2024-07-27, 19:03
Medlem
Oj Då!!!
Citera
2024-07-27, 19:03
Medlem
Vilka bevis har vi egentligen för att hunden ska ha försvunnit kl 22.20? Jo, att det är laggat/ (klippt?) så att det är sista gången vi ser henne.

Har ni funderat på att filmmaterialet kan vara manipulerat och att hon kanske bara sprang fram till personal som kom till jobbet? Det betyder ju inte att någon assistent ska ha tagit iväg henne där och då? Kanske att det finns en fortsättning på kvällen, eventuellt inuti huset??

Kanske att det finns en mening med att vi får se klippet då hon rusar fram till ngn bekant ska vara det sista vi ser innan hon ”försvinner”? Att vi ska misstänka assistenterna?

För vad jag har förstått så börjar nattpersonalen kl 23? Då är det väl inte konstigt att hon rusar fram mot staketet kl 22.20?

Att det är klippt så behöver ju inte betyda att det är DÅ hon försvinner, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2024-07-27, 19:04
Avslutad
Citat:
Inte vad jag vet.

Vad som framkommit som fakta är folkbokföringsbrott, dvs att A bott ensam på adressen. Pappan och mamman är skrivna där men bor på annan plats. Det har stått i EP, som jag tror har mycket mer insikt i detta fall än vad som skrivits i artiklarna. En grävande journalist av gamla stammen.

En annan sak som vi fått bekräftat är att pappan är utsedd till förvaltare av A. Då har han ansvar för bl a hennes ekonomi. Vi vet fakta, att A haft betalningsanmärkning två år i rad. Oklart ännu exakt vad de gäller och varför pappan inte har sett till att betala dem, som är hans skyldighet i egenskap av förvaltare.

Det ska finnas gott om offentliga handlingar att rota i, för den som är hågad. Pappan är rättshaverist och klagar på allt och alla.

Passa på att kolla om han hade ansökt om tillstånd att använda drönare med värmekamera med.
Citera
2024-07-27, 19:04
Medlem
Citat:
Inte vad jag vet.

Vad som framkommit som fakta är folkbokföringsbrott, dvs att A bott ensam på adressen. Pappan och mamman är skrivna där men bor på annan plats. Det har stått i EP, som jag tror har mycket mer insikt i detta fall än vad som skrivits i artiklarna. En grävande journalist av gamla stammen.

Det ska finnas gott om offentliga handlingar att rota i, för den som är hågad. Pappan är rättshaverist och klagar på allt och alla.

En betalningsanmärkning ligger väl kvar i tre år. Så att en person har anmärkningar två år i rad är ju ganska naturligt. Till och med tre år i rad.
När det gäller anmärkningar, så är det inte ens i närheten av ett speciellt bra tecken på misskötsel, och det är inte heller något ansvar för en förvaltare. Uppgiften han har är att förvalta pengar så bra som möjligt. Han kan inte trolla med knäna, utan är utgifterna större så är det så. Väldigt ofta påpekas det att man bör vara extremt försiktig med att blanda ihop de olika ekonomierna. Alltså dottern betalar för sig, och pappan för sig.

När det gäller folkbokföringen, så är det kanske ett brott. Det kommer koka ner till i vilken av fastigheterna föräldrarna tillbringar mest tid i. Jag vet vad jag gissar på.
Citera
2024-07-27, 19:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
En betalningsanmärkning ligger kvar i tre år. Så räkningen kan vara betald.

Möjligt. Ville peka på en av de detaljer som vi kunnat gräva fram som fakta. Att han är olämplig som förvaltare när en sådan sak inträffar. Betala räkningarna i tid är ju det minsta man kan begära.

Det kommer nog fram mer fakta på bordet.
Citera
2024-07-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Det skulle underlätta, inte minst för A själv och hunden, om PÖ hade tillåtit att A fick mediciner mot sina kraftigt utåtagerande utfall. Det behöver inte alls innebära att hon blir helt neddrogad, bara at topparna kapas.
Hennes utbrott låter i mina öron som en typ av ångestpåslag. Kanske när hon inte får som hon vill?
Hunden och personalen ska inte behöva ta dessa smällar och bett om det går att göra något åt situationen.
Jo, men nu får man inte tvångsmedicinera hur som helst. Och det är den verkligheten vi har att förhålla oss till.

Kanske hunden funnits kvar om man gett tjejen lite Valium? Vi vet inte.
Citera
2024-07-27, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av udileda
Vilka bevis har vi egentligen för att hunden ska ha försvunnit kl 22.20? Jo, att det är laggat/ (klippt?) så att det är sista gången vi ser henne.

Har ni funderat på att filmmaterialet kan vara manipulerat och att hon kanske bara sprang fram till personal som kom till jobbet? Det betyder ju inte att någon assistent ska ha tagit iväg henne där och då? Kanske att det finns en fortsättning på kvällen, eventuellt inuti huset??

Kanske att det finns en mening med att vi får se klippet då hon rusar fram till ngn bekant ska vara det sista vi ser innan hon ”försvinner”? Att vi ska misstänka assistenterna?

För vad jag har förstått så börjar nattpersonalen kl 23? Då är det väl inte konstigt att hon rusar fram mot staketet kl 22.20?

Att det är klippt så behöver ju inte betyda att det är DÅ hon försvinner, eller är jag helt ute och cyklar?

Sant. Och viktigt det du funderar kring. Bra. Vi har diskuterat att filmerna kan vara riggade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in