2024-07-27, 15:50
Medlem
IceEyess avatar
Pilsnerbilarna med ordentliga ljudanläggningar skapar betydligt livligare och roligare atmosfär än alla tråkiga gubbar i sina sönderputsade bilar. Men alla tycker såklart olika.

Sedan är det väl inget nytt fenomen direkt. Redan för 20 år sedan hade vi ju ljudanläggningar som spelade sjukligt högt.
Citera
2024-07-27, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Pilsnerbilarna med ordentliga ljudanläggningar skapar betydligt livligare och roligare atmosfär än alla tråkiga gubbar i sina sönderputsade bilar. Men alla tycker såklart olika.

Sedan är det väl inget nytt fenomen direkt. Redan för 20 år sedan hade vi ju ljudanläggningar som spelade sjukligt högt.
Men då kan ju dessa anordna egna event och inte "snylta in" på evenemang där de inte passar in, eller hur?

De ljudanläggningar för ~20 år sedan var inte i närheten av de anläggningar de har idag. Och inte spelade de hela nätterna och förde ett djävla liv.

Och dessa kronvrak till bilar passar inte in i detta event och var aldrig tänkt heller.
Sanningen är ju att dessa personer är inte ett dugg intresserade av meningen med eventet. De vill endast köra max ljud och supa skallen av sig.
Citera
2024-07-27, 16:38
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes

Som ovan. Varför inte starta ett eget evenemang med dessa bilar, i stället för att ta över ett annat? Inget hindrar dig.

/AI
Citera
2024-07-27, 17:25
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Men då kan ju dessa anordna egna event och inte "snylta in" på evenemang där de inte passar in, eller hur?

De ljudanläggningar för ~20 år sedan var inte i närheten av de anläggningar de har idag. Och inte spelade de hela nätterna och förde ett djävla liv.

Och dessa kronvrak till bilar passar inte in i detta event och var aldrig tänkt heller.
Sanningen är ju att dessa personer är inte ett dugg intresserade av meningen med eventet. De vill endast köra max ljud och supa skallen av sig.

Det är upp till arrangörerna (som på W&W) och jo, redan 2004 hade bilarna hatthyllorna fullproppade med 6x9 och dubbla 12" basar som hördes på långt håll under helgnätterna, åtminstone i min hemstad.

Men hur som helst, nu rullar dessa pilsnerbilar i på CCW och det kan ni såklart beklaga er över bäst ni vill.
Citera
2024-07-27, 17:29
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag trodde raggare var typ 70 nu. Har det kommit en ny generation?
Citera
2024-07-27, 19:59
Medlem
Nattskenets avatar
Finns det något som är mer white trash än en jävla bilträff? Jag vill hellre ha negerskjutningar på elscootrar än bilträffar.
Citera
2024-07-27, 20:06
Medlem
Rude kids sammanfattade raggarkulturen bäst, raggare is a bunch of motherfuckers.

Byt hobby till nåt annat än usa bilar så slipper du raggarsvinen.

Trabant som tsgits upp redan, äldre mopeder kanske kan vara något.
Citera
2024-07-27, 20:10
Medlem
Sergej.Lavrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Öst-tyskor?

Hur många Trabanter finns det i sverige?

Par hundra reggade om jag minns rätt. Min har jag haft sen DDR- tiden och har vårdat den ömt som ett minne, jag drog direkt när muren föll och hoppade av - en annan story för en annan tråd.
Citera
2024-07-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov
Tråkigt att det har sjaskat ner sig så, lider med dig.

Jag själv är med i en Trabant-klubb och vi ska ha en träff i Åmot i augusti, kan det vara nåt för dig?

Åmot ligger strax norr om Ockelbo och har allt det du saknar, fiske, djur, pub och härliga klämvänliga fruntimmer

Härliga tider när det var öststats/Trabantträff i Insjön. Vaz/Lada, Wartburg, Ural, Volga samt ovanstående fartvindunder kunde skådas.

Till trådens ämne så har det alltid mer eller mindre varit den beryktade svansen sen lugnade ner sig en aning innan de här riktiga risbuskarna med 10 000 watts 🔊 dök upp med någon anskrämlig musik, om det ens kan kallas musik.. 🤔 Det var bättre förr eller?
Har själv tillhört svansen som de flesta "raggare" varit förutom gubbraggare som köpt bil på äldre dar och inte haft jänk i ungdomen!
Citera
2024-07-27, 20:50
Avstängd
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag trodde raggare var typ 70 nu. Har det kommit en ny generation?

Ja. Och hör och häpna, di gamle tycker dom är för jävliga!
Citera
2024-07-27, 21:23
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Hade de inte totalt förstört en fin gammal retro-restaurang också? Dessa jävla skrotpråmar.
Men har hört samma sak från släktingar som varit där varje år fram till ett par år sedan, det är bara skit av det hela.
Citera
2024-07-27, 21:30
Medlem
Det är nya tider nu. Jag har haft en del riktigt fina bilar, men har helst festat i vad vi på 80-90talen kallade pilsnerbilar. Någonstans i slutet av 90talet blev det en stor förändring, mina bilar började anses som rätt fina iom att det började rulla medvetet sabbade bilar, med folk som struntade fullständigt i "kulturen" och hängde på för att provocera. Helt ok enligt mig, det ska provoceras när man är ung och full. Problemet nu är väl att det hypar att åka i 200k,s rena vrak med brutal stereo som inte bara provocerar "svensson" utan faktiskt saboterar varenda cruising med att spela ikapp med skitmusik som inte går att komma undan. Tom på PBM så gick det samlas med Kustom eller rod-gänget och avnjuta fina byggen och rockmusik i volymer som gick komma undan. Nu hålls det "hemligt" vart vi samlas för att slippa avarterna. Är man inte med i "klicken" så måste man nog stå ut med norsk jävla techno på 150db.
Det försökte ju styra upp Rättvik för några år sedan, men efterblivna poliser beslutade sig för att jaga bilar med för kromade kofångare, muskelbilar med högt avgasljud och hugga ner på besiktningsbefriade bilar som fått automatlåda istället för den treväxlade manuella som stod i papperna. Jag är säker på att ingen bryr sig om dom har en impala som knäckts av en hjullastare känner sig ball och rebellisk om det inte spelades så in i helvete högt. Det hade varit välkommet av 99% av Sveriges befolkning om polisen kunde ha en enkel dB mätare med sig, och bara styrt upp det förbannade oljudet. Beslagta, bötfälla eller vad fan som helst, bara det blir någon skillnad. Istället för att lägga flera timmar på att tjafsa om fel färg på positionsljus, eller att någon sitter på cabställningen i cruisingfart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in