Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstasi
Mod får ändra om det ligger fel, men det är en bilträff.
Har varit på CCW i 23 år.
I början var det en fantastisk trevlig vecka. Massor med evenemang.
Vi campade på Enåns camping och det fanns djur, en pub på området där det ofta satt en trubadur på kvällarna.
Priserna var överkomliga.
För oss som gillar bilar och i synnerhet USA bilar var denna vecka ett mecka.
Som att cruisa runt i en håla i USA på 60-talet..
Men träffen har förändrats.
Enåns camping ser idag ut som en enorm skogsskövling där man fullständigt tagit bort vegetationen. Borta är den trevliga puben, alla djur.
Det ser värre ut än en storbilsparkering i ett köpcentra!
Priserna är rena ockern och du måste boka minst 7 dagar vecka 31..
Jag har förståelse om man vill tjäna "lite extra" dessa veckor men nu har det fullständigt spårat ur!
Sen har vi alla dessa raggarpråmar som fullständigt invaderat träffen de senaste ~5 åren.. Med enorma ljudanläggningar som garanterat håller dig vaken hela natten! Det är rent utsagt ett djävla liv.
Det burnas och skriks i ett!
"Nytt för i år" var när vi hörde "böneutrops rap" halv tre på morgonen...
Dessutom har de en djävla attityd vilket får en att vilja ge dem en uppercut hela högen!
Den trevliga spontancruisingen på kvällarna har förvandlats till en fyllefest för skrotbilar. De med fina bilar är snudd på ett minne blott.
Avspärrningar och en organisation som fullständigt tappat kontrollen är facit av detta.
Det är garanterat sista gången jag besöker denna träff. Rent tragiskt hur det kunnat bli så här.
Blev ett långt inlägg men är det fler som delar min uppfattning?
Finns det något som kunde få denna träff att bli vad den en gång var?
Skulle det gå att ordna någon träff långt ute i skogen för dessa skrotbilar samma vecka? (men då fick de väl inte den uppmärksamhet de vill ha..?)
Tråkigt att det har sjaskat ner sig så, lider med dig.
Jag själv är med i en Trabant-klubb och vi ska ha en träff i Åmot i augusti, kan det vara nåt för dig?
Åmot ligger strax norr om Ockelbo och har allt det du saknar, fiske, djur, pub och härliga klämvänliga fruntimmer