2024-07-27, 12:36
Avstängd
Mod får ändra om det ligger fel, men det är en bilträff.

Har varit på CCW i 23 år.
I början var det en fantastisk trevlig vecka. Massor med evenemang.
Vi campade på Enåns camping och det fanns djur, en pub på området där det ofta satt en trubadur på kvällarna.
Priserna var överkomliga.
För oss som gillar bilar och i synnerhet USA bilar var denna vecka ett mecka.
Som att cruisa runt i en håla i USA på 60-talet..

Men träffen har förändrats.
Enåns camping ser idag ut som en enorm skogsskövling där man fullständigt tagit bort vegetationen. Borta är den trevliga puben, alla djur.
Det ser värre ut än en storbilsparkering i ett köpcentra!
Priserna är rena ockern och du måste boka minst 7 dagar vecka 31..
Jag har förståelse om man vill tjäna "lite extra" dessa veckor men nu har det fullständigt spårat ur!

Sen har vi alla dessa raggarpråmar som fullständigt invaderat träffen de senaste ~5 åren.. Med enorma ljudanläggningar som garanterat håller dig vaken hela natten! Det är rent utsagt ett djävla liv.
Det burnas och skriks i ett!
"Nytt för i år" var när vi hörde "böneutrops rap" halv tre på morgonen...
Dessutom har de en djävla attityd vilket får en att vilja ge dem en uppercut hela högen!
Den trevliga spontancruisingen på kvällarna har förvandlats till en fyllefest för skrotbilar. De med fina bilar är snudd på ett minne blott.
Avspärrningar och en organisation som fullständigt tappat kontrollen är facit av detta.

Det är garanterat sista gången jag besöker denna träff. Rent tragiskt hur det kunnat bli så här.

Blev ett långt inlägg men är det fler som delar min uppfattning?
Finns det något som kunde få denna träff att bli vad den en gång var?

Skulle det gå att ordna någon träff långt ute i skogen för dessa skrotbilar samma vecka? (men då fick de väl inte den uppmärksamhet de vill ha..?)
Senast redigerad av flashbackstasi 2024-07-27 kl. 12:44. Anledning: stavfel
Citera
2024-07-27, 12:55
Avstängd
Sergej.Lavrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Mod får ändra om det ligger fel, men det är en bilträff.

Har varit på CCW i 23 år.
I början var det en fantastisk trevlig vecka. Massor med evenemang.
Vi campade på Enåns camping och det fanns djur, en pub på området där det ofta satt en trubadur på kvällarna.
Priserna var överkomliga.
För oss som gillar bilar och i synnerhet USA bilar var denna vecka ett mecka.
Som att cruisa runt i en håla i USA på 60-talet..

Men träffen har förändrats.
Enåns camping ser idag ut som en enorm skogsskövling där man fullständigt tagit bort vegetationen. Borta är den trevliga puben, alla djur.
Det ser värre ut än en storbilsparkering i ett köpcentra!
Priserna är rena ockern och du måste boka minst 7 dagar vecka 31..
Jag har förståelse om man vill tjäna "lite extra" dessa veckor men nu har det fullständigt spårat ur!

Sen har vi alla dessa raggarpråmar som fullständigt invaderat träffen de senaste ~5 åren.. Med enorma ljudanläggningar som garanterat håller dig vaken hela natten! Det är rent utsagt ett djävla liv.
Dessutom har de en djävla attityd vilket får en att vilja ge dem en uppercut hela högen!
Den trevliga spontancruisingen på kvällarna har förvandlats till en fyllefest för skrotbilar. De med fina bilar är snudd på ett minne blott.
Avspärrningar och en organisation som fullständigt tappat kontrollen är facit av detta.

Det är garanterat sista gången jag besöker denna träff. Rent tragiskt hur det kunnat bli så här.

Blev ett långt inlägg men är det fler som delar min uppfattning?
Finns det något som kunde få denna träff att bli vad den en gång var?

Skulle det gå att ordna någon träff långt ute i skogen för dessa skrotbilar samma vecka? (men då fick de väl inte den uppmärksamhet de vill ha..?)

Tråkigt att det har sjaskat ner sig så, lider med dig.

Jag själv är med i en Trabant-klubb och vi ska ha en träff i Åmot i augusti, kan det vara nåt för dig?

Åmot ligger strax norr om Ockelbo och har allt det du saknar, fiske, djur, pub och härliga klämvänliga fruntimmer
Citera
2024-07-27, 12:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov

Jag själv är med i en Trabant-klubb och vi ska ha en träff i Åmot i augusti, kan det vara nåt för dig?

Åmot ligger strax norr om Ockelbo och har allt det du saknar, fiske, djur, pub och härliga klämvänliga fruntimmer
Va kul!
Nu har jag ju ingen Trabant.. men det låter onekligen kul.
Citera
2024-07-27, 13:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xlsiy
hahahahahahahaha vad ska man säga sprit skapar bråk det är väl det ni gör?
finna bilar växer inte på träd allt har sin ålder
Kan man hantera alkohol på rätt sätt är det väl inget problem.
Har inget emot en trevlig stämning och att folk dricker en bira eller två.
Entusiaster håller bilarna i fint skick oavsett ålder.
Citera
2024-07-27, 13:30
Medlem
Bartman777s avatar
Jag har inget större intresse i bilar, mer än att jag kan tycka de är fina att kolla på, de där gamla amerikanarna. Vissa kan vara riktigt läckra, men mer än så sträcker sig inte min kunskap eller intresse.

Med det sagt tycker jag det är väldigt tråkigt om det blivit som du beskriver. Tanken är väl att det ska vara en fin och trevlig bilträff för bilentusiaster. Jag gissar att det slinkit in en del eparaggare och sånt som förstör också.

Ja, allt du beskriver om utvecklingen låter tråkigt.
Citera
2024-07-27, 13:44
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

För alla oss som lever på landsbygden eller i mindre småstäder så är den här raggarplågan något som är återkommande vilken dag som helst varje vecka klockan 01.22, 02.46, 04.32... Jag hoppas bara att de dör och förstår att de förstör även för er riktiga bilfantaster.
Citera
2024-07-27, 14:37
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov

Öst-tyskor?

Hur många Trabanter finns det i sverige?
Citera
2024-07-27, 14:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
För alla oss som lever på landsbygden eller i mindre småstäder så är den här raggarplågan något som är återkommande vilken dag som helst varje vecka klockan 01.22, 02.46, 04.32... Jag hoppas bara att de dör och förstår att de förstör även för er riktiga bilfantaster.
Bor själv i en mindre stad. Här har EPA åkandet ökat men de har fått en lokal av kommunen där de kan träffas och mecka. Mycket bra initiativ, men de har också fått veta att om de trakasserar befolkningen om nätterna åker de ut. Detta har gjort att relationen är bra.

Beträffande dessa raggarpråmar som terroriserar Rättvik kan jag tycka att det vore en enkel sak att bli av med dem om bara viljan fanns.
Citera
2024-07-27, 15:01
Medlem
DenEvigeSvennens avatar
Ska man festa så ska man festa. Det är nog TS som har kommit upp i åldern när ungdomligheter ej är lika spännande längre.
Citera
2024-07-27, 15:07
Medlem
Galejans avatar
Positivt att sån här skit försvinner. USA-bilsdårarna är ett jävla patrask. Raggare och jänkenostalgiker skulle slås i järn och skickas till Bodens fästning.
Citera
2024-07-27, 15:13
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Positivt att sån här skit försvinner. USA-bilsdårarna är ett jävla patrask. Raggare och jänkenostalgiker skulle slås i järn och skickas till Bodens fästning.
Så är det inte alls. Det pack som förstört CCW är gamla epa-raggare som med relativt nyblivet körkort som kommit över något gammalt vrak till amerikanare och är egentligen tämligen ointresserad av bilar. Intresset ligger på hembränt och minderåriga flickor med självskadebeteende.
Citera
2024-07-27, 15:46
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Så är det inte alls. Det pack som förstört CCW är gamla epa-raggare som med relativt nyblivet körkort som kommit över något gammalt vrak till amerikanare och är egentligen tämligen ointresserad av bilar. Intresset ligger på hembränt och minderåriga flickor med självskadebeteende.

Låter precis som raggarna på 60-talet när det begav sig!! Så var det. Dags att ta av nostalgiaglasögonen.

Sedan var 70 och 80 talet bättre men det är för att Sverige var ett rikt land. Nu är vi fattiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in