Citat:
Ursprungligen postat av
Glasmunken
Troligt scenario också.
Hon är oberäknelig som få.
Det verkar som om folk inte förstår saker såsom att alla inte kan eller bör ha djur.
Funktionsnedsättningar innebär att funktionen är just nedsatt, obefintlig eller inte existerar.
En människa på en 4 årings nivå, kan inte jämföras med en normalfu gerande människa och saknar helt förmågor som gör andra till kognitivt fungerande. Man kan alltså inte lasta en gravt intellektuellt funktionsnedsatt person för att den är utagerande, våldsam och inte har förståndet som krävs vid abstrakt tänkande med teoretisk förmåga, möjlighet att hantera djur, människor, omika situationer och sammanhang.
Prefrontala cortex, frontallober osv styr hur hjärnan hanterar impulsivitet, känslor osv.
Personen ni tillskriver en mängd egenskaper är själv lite strax över ett djur i förmågorna att hantera , känslor, instinkter mm. Men om en hund biter den ena efter den andra har ni mer överseende.
Självklart ska inte människor som inte kan hanteras av assistenter etcetera eller som lider av allvarliga funktionsnedsättningar ha djur. Oavsett om det är psykiskt, intelligensmässigt osv.
Försvarsmakten misshandlar djur systematiskt. Vore jättefint om ni la samma engagemang på militär- och polisväsendets
strukturella våld mot tjänstehundar från att de är valpar. Hundarna uppfostras med våldsmetodik för att bli tjänstehundar eftersom de ses som ägodelar, saker, verktyg och inte levande väsen. De ska
arbeta och är sannolikt lika illa fra.tagna över resten av samhället som hos Försvarsmakten. Jag har varit fodervärd och fråntogs hunden för att jag protesterade mot våldet och vägrade utföra våld på order. 2020.
De tillåts inte veterinärvård utan ska vara döende innan mam tillåts ta en hund till veterinären och man är strängt förbjuden att själv föra en hund till veterinären utan tillstånd. En hundvalp ska skrika av skräck, för att man som fodervärd inför Försvarsmakten
bevisar att hunden inte ska våga ta egna initiativ. Ordagrant så meddelas man att hunden ska frukta dig som fodervärd för sitt liv. En tjänstehund förstärks i en märklig blandning av våld och godis. Våldet döljs utåt.
Länsstyrelsen struntar dessutom i alla utredningar. Jag anmälde att en hund for illa varpå de skickade mig ett sms där de kallade mig vid namnet på den jag anmälde. Det svarade jag inte på varav de då la ner fallet omedelbart utan att söka upp personen som jag trodde att de skulle göra. Några månader efter det dog hunden utan veterinärvård. Sannolikt ihjälslagen. Om de inte slog ihjäl hunden så lät de den ligga och självdöd. Ingen hund, inget problem. Inga konsekvenser.
Vet man hur systemet fungerar så bedömer man nog snarare att någon nära den här hunden haft insyn i hur hunden behandlats och pga empati samt nätverk agerat genom att ta hunden och skicka den utomlands.
Jag tror inte att hunden finns kvar i landet utan körts iväg till annat europeiskt land.
Kanske att den befinner dig på landsbygden någonstans men det är jag tveksam till.
Förstår man djursynen som hunden som en sak, vilket den även betraktas som enligt lag till stor del, skickar man den utomlands. Sedan kan alla efterlysningar göras i all evighet. Ingen kommer möta hunden på.en promenad.