2024-07-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Hegamon har insikt i fallet. Läs vad andra skriver.
Hunden lever

Hur kan du så säkert veta det?
Citera
2024-07-27, 12:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Om han vet så mycket. Känner han även till historien...
Du får väl fråga. Han skulle återkomma.
Citera
2024-07-27, 12:43
Avslutad
Citat:
Vi "vet" ingengenting men Hegamon är gammal flashbackare och vi vet mer om Hegamon än random nick.

Han skrev tidigare att han hade möjlighet att kolla upp vad som hänt och har så gjort till skillnad mot de som inte kan skilja på sina egna fantasier och fakta.

då får denne hegemon röra på påkarna och hosta ur sig det.. för det är fortfarande någon som påstår något utan att ha riktiga bevis…
Citera
2024-07-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
ja jag reagerade på hennes sele med.. ser inte ut som äkta assistans sele…

Då kan det stämma de funderingarna Saga123 hade om hur A o Essie kunde bli godkända.
Citera
2024-07-27, 12:44
Bannlyst
Är det bara jag som undrar varför de beviljar hund och sedan dessutom kvarhåller hunden hos en individ som är utåtagerande mot hunden?
Är det någon form av mänsklig rättighet att få ha en tjänstehund om man är våldsam mot den? Vem kom ens på tanken med att låta denna skadade tjej ha en hund?

Vad hon istället bör ha är mänskliga assistenter med någon form av utbildning som klarar av att hantera henne. Har svårt att se hur hennes liv ens blir bättre av att ha husdjur. Hon är antagligen ungefär likadan oavsett om hon får husdjur eller inte.

Läste någonstans i tråden att det även finns en katt i huset. Kanske är på sin plats att även den "försvinner under mystiska förhållanden"? Eller är det lite mer okej att en katt utsätts för våld än en hund?
Citera
2024-07-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppkakan
Den där PÖ kommer att få vad han förtjänar inom kort…
Vi leker med tanken att P.Ö anmält detta till sitt försäkringsbolag, då kan bolagets utredare undersöka och hämta in information mer än vad polisen kommer göra i detta fall. Förutsatt att bolaget tror att detta är bedrägeri. Om jag jobbade som utredare skulle jag då ta in GPS information från P.Ö s bil om den är av nyare modell för att se vart den åkte när han skulle "fixa en sak" .Samt begära in telefonlista för att se vilka han ringt till den aktuella kvällen. Tänker att han kanske om han själv inte har vapen tagit hjälp av någon att skjuta hunden. t,ex om jag får spåna.
Citera
2024-07-27, 12:45
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Men sluta fantisera.
Läs andra inlägg.
Hunden lever.
Bara att hoppas på att hunden är i ett bra hem och slipper bli misshandlad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Finns en intressant kommentar på annat ställe.
"Essies väst är inte godkänd i Sverige. Den kan köpas på Temu"
Personen i fråga har erfarenhet av assistenthundar o blev blockad från PÖs fanclub.

Oj , det var intressant. Fejk foto på eximinationen också då kanske...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Då kan det stämma de funderingarna Saga123 hade om hur A o Essie kunde bli godkända.

precis.. det där plastkortet som P, lagt ut ser lite som diy …
Citera
Medlem
Citat:
Du får väl fråga. Han skulle återkomma.

Inte intresserad. Det är du som påtalar det.

Det jag vet, är för att jag känner till PÖ. Inte antal dagar på Flashback.
Citera
2024-07-27, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Oj , det var intressant. Fejk foto på eximinationen också då kanske...

tänkte också det, iaf det där laminerade kortet p lade ut..
Citera
2024-07-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Är det bara jag som undrar varför de beviljar hund och sedan dessutom kvarhåller hunden hos en individ som är utåtagerande mot hunden?
Är det någon form av mänsklig rättighet att få ha en tjänstehund om man är våldsam mot den? Vem kom ens på tanken med att låta denna skadade tjej ha en hund?

Vad hon istället bör ha är mänskliga assistenter med någon form av utbildning som klarar av att hantera henne. Har svårt att se hur hennes liv ens blir bättre av att ha husdjur. Hon är antagligen ungefär likadan oavsett om hon får husdjur eller inte.

Läste någonstans i tråden att det även finns en katt i huset. Kanske är på sin plats att även den "försvinner under mystiska förhållanden"? Eller är det lite mer okej att en katt utsätts för våld än en hund?

PÖ säger ju att katten är med A på ett ställe där A trivs. Men innan har det stått att katten blivit omplacerasd pga A var elak mot Snövit som den tydligen heter.

Fö håller jag med dig i ovanstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in