2024-07-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om man som hundtränare hellre skickar in en anmälan till LS än sätter sig i bilen och löser problemen som hunden upplever, så verkar man inte behöva föras bakom ljuset.
Vadå "upplever"?

Får en hund stryk så är det väl inte bara en upplevelse.
Citera
2024-07-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Döda hunden för att A ska ha det bra som det ser ut.

Varför skulle han ha dödat hunden tror du?
Hur tänkte han i så fall?
Hur kan det ha gått till?
Är han kapabel att manipulera de två filmerna från trädgården med Essie (där verkar hon pigg)?

Han säger att Essie betyder mycket för A. Varför då döda henne?
Jag tror absolut att Essie har haft det fruktansvärt svårt och att A har gått för långt!
Vill bara höra din tankegång.
Senast redigerad av Marielo 2024-07-27 kl. 12:07.
Citera
2024-07-27, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Jag hade önskat att det krävs stor hundkunskap för att få lov att jobba som assistant när det kommer till brukare som har assistanshund.

Men med tanke på att assistanter ofta inte ens är utbildade för målgruppen är det givetvis en utopi.

Ja jag håller med dig men måtte det bli skillnad på det nu!
Citera
2024-07-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
För att hon sparkat ihjäl hunden eller misshandlat den grovt?

Men finns det inte assistenter där dygnet runt?
Citera
2024-07-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad jag förstår har ju du anmälningarna som landat hos LS. Givetvis skulle jag kunna ringa och fråga Johanna om hennes anmälan. Men tror hon kommer bli lite brydd om det ringer en person som säger att han läst om henne i en tråd på ett nätforum.

Tror väldigt många läser denna tråden faktiskt så hon hade nog inte blivit förvånad. Tippar på att tidningen redan pratat med henne om jag inte minns fel?
Citera
2024-07-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Vi vet ju inte deras schema? Kanske anhöriga har fått gå in vid sjukdom? O det verkar ju som om pappan är där ofta, även om de bor på annan adress. Han var ju där lägligt iaf vid den påstådda "stölden".
Täcker han upp för ngn sjuk eller ledig assistent?
Citera
2024-07-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Tack för ditt fina svar.

Jag tycker så synd om hunden, men även om assistenterna. Just för att jag tänker att dessa assistenter kanske är ute på sina första jobb och några kanske inte ens kunnat språket, eller kulturen, utan varit jätteglada att ha FÅTT ETT JOBB!!!! Så ett "Lex. Essie" kunde kanske innefatta både skydd av djur men även av...Hmm... Arbetare som ännu inte fått ruter i sig, av yrkesvana.

Som ny assistent och kanske inte det minsta hundvan så kan det ju även bli svårt att läsa av vad som är vad. Var går gränsen för hur en assistanshund ska behandlas? Jag är osäker på det själv.

Är föräldrarna sedan lite enspåriga själva, så blir det ju knasigt när de sedan ska utbilda andra. Här kan ju mycket gå fel, menar jag.

Att en hund i arbete inte får störas tror jag att de flesta är med på - här blir det dock något slags metasituation där man ska ta ansvar för rent obehagliga situationer samtidigt som man inte ska lägga sig i, eller ska man, eller ska man inte?
Citera
2024-07-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Vi vet ju inte deras schema? Kanske anhöriga har fått gå in vid sjukdom? O det verkar ju som om pappan är där ofta, även om de bor på annan adress. Han var ju där lägligt iaf vid den påstådda "stölden".
Täcker han upp för ngn sjuk eller ledig assistent?
Kanske det var pappan som var assistent när hunden plötsligt förvann?

Sorry: Såg att du redan nämnt det alternativet.
Citera
2024-07-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Det är just det. Vad gjorde assistenterna?
Hur kan Essie då se pigg ut på filmerna?
Citera
2024-07-27, 12:10
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Är han kapabel att manipulera de två filmerna från trädgården med Essie (där verkar hon pigg)?

Essie kanske markerade när A hade ett av sina aggressionsutbrott. Då blev det blev PÖ förbannad och stack kniven i hunden.
Du ser väl i ögonen att han är elak?
Det är en sån person som anser att en hund ska tåla vad som helst utan att säga ifrån.
Just därför kan han höja hittelönen. PÖ vet att hunden aldrig kommer att hittas.
Nu får han både sympatier, försäkringspengar och förmodligen en ny vältränad hund helt gratis.
Citera
2024-07-27, 12:13
Medlem
Citat:

Jag tror absolut att Essie har haft det fruktansvärt svårt och att A har gått för långt!
Vill bara höra din tankegång.

1, Fick inte ut nåt av hunden till A. Samt att det fanns risker för hunden mellan den och dottern. Hans missbedömning med assistanshund är ett misslyckande. Han klarar inte av motgångar.
2, misslyckat resultat, pengar, rykte från assistenter som reagerade m.m. hur skulle det uppfatttas av andra. Viktigt med status och ha rätt för honom.
3, Vet inte
4, Absolut, han har manipulerat dem
5, Misslyckande, pengar och med tanke på hans jobb, vill inte vara hundvakt när A flyttar. Han reser en del.
Citera
2024-07-27, 12:15
Medlem
Citat:
Det är just det. Vad gjorde assistenterna?
Hur kan Essie då se pigg ut på filmerna?

Vi vet ju inte när Essie försvann. Det kan ju likaväl vara senare på natten?
Många brottslingar lägger ju villospår innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in