2024-07-27, 09:53
Medlem
Den där PÖ kommer att få vad han förtjänar inom kort…
Citera
2024-07-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
...något är otroligt fel i denna härva!!!
Verkligen. Påminner om kostölden. Väntar på upplösning.

Kostölden, (FB) Påstådd stor boskapsstöld i Stjärnhov
Citera
2024-07-27, 09:57
Medlem
Masajens avatar
Efter det som blivit känt senaste dagarna är jag säker på att den stackars hunden ligger död och ihjälslagen någonstans. Och att allting är ett försök att plocka ut pengar från försäkringen.. Så hemskt och tragiskt, hade jag bott i Enköping hade jag gett mig ut och letat.
Citera
2024-07-27, 10:11
Medlem
En av anmälningarna kommer från Hundhjälpen. Alltså det företaget som tränat och utbildat Essie för att sedan placera ut henne hos familjen.

Jag såg något diagram på hunden där hon bedömdes som starkt undergiven. Hur i helvete kan man placera ut en undergiven hund till en person som är aggressiv o våldsam o inte har ett konsekvenstänk?

Även Hundhjälpen borde granskas rejält i sömmarna, var det inte de som utbildade Covid-hundar också?
Citera
2024-07-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masajen
Efter det som blivit känt senaste dagarna är jag säker på att den stackars hunden ligger död och ihjälslagen någonstans. Och att allting är ett försök att plocka ut pengar från försäkringen.. Så hemskt och tragiskt, hade jag bott i Enköping hade jag gett mig ut och letat.

Ja, man önskar ju att nån skulle ha tillgång till likhund och hjälpa till hitta Essie
Citera
2024-07-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
En av anmälningarna kommer från Hundhjälpen. Alltså det företaget som tränat och utbildat Essie för att sedan placera ut henne hos familjen.

Jag såg något diagram på hunden där hon bedömdes som starkt undergiven. Hur i helvete kan man placera ut en undergiven hund till en person som är aggressiv o våldsam o inte har ett konsekvenstänk?

Även Hundhjälpen borde granskas rejält i sömmarna, var det inte de som utbildade Covid-hundar också?
Var har du sett att Hundhjälpen skulle vara en av anmälarna?
Citera
2024-07-27, 10:32
Medlem
Citat:

Ja det förklarar ju varför Hundhjälpen inte delade efterlysningen på sin fb-sida
Citera
2024-07-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
På pappans bilder finns en golden vid namn Molly med. Vet inte om den är vid liv. Den har inte nämnts här av de som känner till familjen

Någon borde polisanmäla denna scammer!!!
Citera
2024-07-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Var har du sett att Hundhjälpen skulle vara en av anmälarna?

I anmälan hos länsstyrelsen.
Assistenterna bad henne om hjälp då de var förbjudna av PÖ att kontakta länsstyrelsen.
Så hon sammansatte en anmälan till länsstyrelsen.

Det var henne som jag nämnde innan som tungt namn. Och det förklarar även varför inte hon delat efterlysningen.
Citera
2024-07-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Inget kort i dessa enligt PÖ:
https://postimg.cc/qhv6wNqW
Jag förstår inte. Han verkar ha hittat kamerorna någon vecka efter försvinnandet. Sen har han lämnat över filmerna till polisen. Men inget sparas?
https://sverigesradio.se/artikel/nya-ledtradar-tander-hoppet-om-att-fa-tillbaka-essie
Citera
2024-07-27, 10:47
Medlem
Citat:
I anmälan hos länsstyrelsen.
Assistenterna bad henne om hjälp då de var förbjudna av PÖ att kontakta länsstyrelsen.
Så hon sammansatte en anmälan till länsstyrelsen.

Det var henne som jag nämnde innan som tungt namn. Och det förklarar även varför inte hon delat efterlysningen.

Hade det inte varit bättre att hon åkte dit och jobbade med assistenter och familjen?? Hon måste ju veta tiden det tar för LS att göra något. Och hon har ju bedömt A som en lämplig hundförare. Men visst, låter ju som en människa som tagit ansvar för att göra det bra igen.
Citera
2024-07-27, 10:51
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Brott mot djurskyddslagen hanteras i Tingsrätten om Länsstyrelsen följer djurskyddslagen, dvs anmäler det påstådda brottet. Varje brist de säger bryter mot djurskyddslagen ska anmälas dit.
Detta görs nästan aldrig.

Länsstyrelsen tar det till Förvaltningsrätten istället där brott inte behandlas utan hur Länsstyrelsen har agerat i ärendet. Så djurägaren får aldrig en chans att försvara sig eftersom länsstyrelsen tar bort möjligheten till det.

Länsstyrelsen har sett till att en ny lag har gjort så se kan ta sig in i privatbostad, även när du inte är hemma. Detta är ett grovt brott mot de mänskliga rättigheterna eftersom bostaden är fredad. Kommer de inte in tar de till låssmed. Det räcker att de själva gör en egen anmälan vilket de ofta gör så är de inne.

Länsstyrelsen har ofta polis med sig o polisen får inte säga nej. Detta även om Länsstyrelsen aldrig träffat djurägaren men ändå påstår att polis måste vara med eftersom de annars inte får tillträde till bla bostaden. En djurskyddsinspektör får inte gå in i stallar, lador mm om denna inte har fått tillåtelse av husägare/djurägaren. De får endast gå in om det finns djur som verkligen är utsatta för vanvård.

Det är många som överklagat till förvaltningsrätten och fått rätt men då gäller det inte djurskyddsbrott utan förelägganden från övernitiska kontrollanter. Dom utfärdar nog djurförbud mer än anmäler för djurskyddsbrott fast det borde gå hand i hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in