Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-07-27, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ja, horan har ju inga argument att komma med

Hon kommer inte ta Pennsylvania, men troligtvis Michigan och Wisconsin.

Då återstår ett litet distrikt i Nebraska.
Sjukt system.

För övrigt är Donald Trump den bästa prez som det kassa landet någonsin haft!
Trump e nog den sämsta. Han e väl den president som lyckats sänka skatten mest för miljardärer. Men tror man på nedsippringsteorin så e han en bra president.
Citera
2024-07-27, 07:51
Avslutad
Trump sätter genast nivån inför debatten.

Citat:
- Hon tycker inte om judar. Hon tycker inte om Israel. Det är så det är och det är så det alltid kommer vara. Hon kommer inte förändras, sade Trump om Harris, helt utan grund.
Harris, som är gift med en judisk man, anklagas också för att ”vilja mörda ofödda barn” av den tidigare presidenten Trump.
– Om Kamala Harris får som hon vill kommer hon införa en federal abortlag som tillåter att man sliter barnet ur livmodern i den åttonde eller nionde månaden och även avrätta barn efter födseln

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1271289

Det bådar gott
Citera
2024-07-27, 07:54
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Som väntat. Med hans eskalerande demens skulle han gjort bort sig totalt mot Harris.

Trump har alltså inte demens. Jag har haft närstående som drabbats av demens, och jag såg detta i Biden för flera år sedan eftersom jag kände igen det från min närhet. Man kan tycka att Trump är en idiot på många vis, men just demens är inte aktuellt i hans fall.
Citera
2024-07-27, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1271289

Det bådar gott

Absurt angrepp. Typiskt Trump. Bara personangrepp och överdrifter.

Och igen detta att döda "ofödda barn". Som jag skrev i en annan tråd igår så anklagas ju Trump själv för att - mer eller mindre - vilja döda redan födda om de kostar för mycket i vård (om de t ex är födda med funktionsvariation). Nu sa Trump i o f s inte "döda", utan "bara" att det vore lika bra att barnet dog (vilket ju inte är riktigt samma sak), men det är ju inte rimligt att säga till föräldrar som t ex nekats abort trots att de kanske fruktade just att barnet skulle ha medfödda skador.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-brorson-han-sa-till-mig-att-lata-min-son-do/
Senast redigerad av Auric 2024-07-27 kl. 08:01.
Citera
2024-07-27, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Trump har alltså inte demens. Jag har haft närstående som drabbats av demens, och jag såg detta i Biden för flera år sedan eftersom jag kände igen det från min närhet. Man kan tycka att Trump är en idiot på många vis, men just demens är inte aktuellt i hans fall.

Nej, några sådana spår ser man inte hos Trump. Däremot undrar man ibland vilken nivå hans intellekt befinner sig på. Ofta uttrycker han sig som ett trotsigt småbarn. "Pappa, Pelle var dum mot mig".
Citera
2024-07-27, 08:06
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nej, några sådana spår ser man inte hos Trump. Däremot undrar man ibland vilken nivå hans intellekt befinner sig på. Ofta uttrycker han sig som ett trotsigt småbarn. "Pappa, Pelle var dum mot mig".

Ja, men det du skriver har varit sant om en handfull presidenter, betänk ex. Bill Clinton, George Bush, Joe Biden m. fl. Det är inte unikt att vara en idiot eller prata som en bland presidenter i USA.
Citera
2024-07-27, 08:46
Medlem
Jag tror debatten kan bli väldigt viktig för valets utgång. just nu, om vi tror spelbolagen, har trump runt 2/3 chans att vinna och Kamala 1/3 chans att vinna valet.

Det finns saker som talar för Trump och saker som talar för Harris. Det komiska är att andelen av am folket, som ogillar Trump och Harris, är lika stor. Däremot är det något fler som gillar Trump jmf med Harris. Dvs för Harris är fler som är neutrala.

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/

Swing staterna - Där det avgörs

viktiga frågor är inte den viktigaste frågan utan de som kan spela roll på marginalen. Så i debatten bör kombattanterna titta på detta nedan.

Arizona - viktiga frågor Abort och Gränsen. Fördel Harris för Abort Fördel Trump Gränsen
Georgia - viktiga frågor Trumps kriminalitet(?), ras och ekonomi. Frågan är vad svarta tycker om rasfrågan kontra ekonomi. Ras fördel kamala. Ekonomi fördel Trump. Jokern är Trumps juridiska prob.
Michigan - viktiga frågor: Gaza - Det bor många araber i Michigan. Biden hade problem där på grund av kriget. Så kan Kamala få tillbaks araberna?
Nevada - Viktiga frågor Arbetslöshet/ekonomi/skatter. Latinos är mer konservativa än vad dem tror.
Pennsylvania - Viktiga frågor Inflation och Trumps impopularitet hos Gop väljare - Inflationen måste ner för Kamala annars fördel Trump.
Wisconsin - Väldigt jämt där i förra valet. Där kan Kennedy spela roll. Vem snor han röster från?
Citera
2024-07-27, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Absurt angrepp. Typiskt Trump. Bara personangrepp och överdrifter.

Och igen detta att döda "ofödda barn". Som jag skrev i en annan tråd igår så anklagas ju Trump själv för att - mer eller mindre - vilja döda redan födda om de kostar för mycket i vård (om de t ex är födda med funktionsvariation). Nu sa Trump i o f s inte "döda", utan "bara" att det vore lika bra att barnet dog (vilket ju inte är riktigt samma sak), men det är ju inte rimligt att säga till föräldrar som t ex nekats abort trots att de kanske fruktade just att barnet skulle ha medfödda skador.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-brorson-han-sa-till-mig-att-lata-min-son-do/

Herregud! Svingar Trump på det här efterblivna sättet så kommer han inte vinna några debatter. Förutom att kalla Harris för antisemit (trots att hon är gift med en jude) så sa han även att inom 4 år så kommer ingen behöva rösta (typ som i Nordkorea).
Citera
2024-07-27, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2

Det bådar gott

Ja, sluggern sätter nivån direkt. Tror att han hugger i sten. Harris är både välutbildad och klok i motsats till Trump. Harris och Demokraterna går mot en klar seger. Trump mot sin politiska död.
Citera
2024-07-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Herregud! Svingar Trump på det här efterblivna sättet så kommer han inte vinna några debatter. Förutom att kalla Harris för antisemit (trots att hon är gift med en jude) så sa han även att inom 4 år så kommer ingen behöva rösta (typ som i Nordkorea).

Om någon tvekade så är det nu uppenbart, Trumps mål är att avskaffa demokratin, källan är ingen mindre än han själv.
Citera
2024-07-27, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Om någon tvekade så är det nu uppenbart, Trumps mål är att avskaffa demokratin, källan är ingen mindre än han själv.

Precis! Även intresserant att MAGA-sekten anser att demokraterna hatar demokratin när Trump själv vill avskaffa rösträtt.
Citera
2024-07-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Precis! Även intresserant att MAGA-sekten anser att demokraterna hatar demokratin när Trump själv vill avskaffa rösträtt.

Japp, alla anklagelser mot Trump har de bollat tillbaka mot demokraterna. Men det kommer inte fungera nu när han sagt det själv. Så, valet är, enligt Trump själv, är om USA fortfarande ska vara en demokrati, eller om de vill få Trump som diktator. Och sedan när Trump inte längre har hälsan, få någon efterträdare med liknande åsikter, sannolikt Vance, som diktator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in