Citat:
Jag tror helt klart du kan vara inne på rätt spår med att Bofors kan vara en nyckel till Palmemordet. Boforsaffären är ett samlingsnamn för två vapenaffärer som vapentillverkaren Bofors var inblandad i och som upptäcktes under 1980-talet. Det gäller dels smuggling av vapen, dels påståenden att Bofors skulle ha använts sig av mutor för att få sälja haubitser till Indien
....
Min position är att Olof Palme mördades delvis p g a Haubitsaffären!
....
Min position är att Olof Palme mördades delvis p g a Haubitsaffären!
Det vekar som även andra "spanare" är inne på samma linje just nu. (även om dettta inte är nåt nytt förstås utan vevats en HEL del innan, men det finns ju spår i olika riktningar - sydafrika, polisspår, CA etc)
För det var ju rätt många skumma grejer som hände just i denna vevan med förutom Palme också Cats Falk, Algernon, senare också Claes-Ulrik Winberg.
Om man zoomar ut och tittar på det på en makro-nivå (vilket är vad jag försöker med just nu) så visst var det väl rätt ovanligt med den typen av dödsfall/mord i Sverige vid den här tiden.
Jag menar saker som inte direkt kan härledas till betydligt simplare nivåer i den undre världen - utan på HÖG nivå.
Just att det hände så mycket runt Bofors känns ju synnerligen misstänkt.
Man kan ju säkert hitta flera olika typer av rena spion-romans-narrativ i detta ( vissa är säkert sämre , men jag menar typ om man skulle göra en thriller av detta )
:Någon socialdemokratisk politiker på hög nivå är också mullvad för någon utländsk säkerhetstjänst och är på väg att upptäckas.
Oegentligheter där stora summor hamnat i någon enskild politiker eller annan persons fickor och detta riskerar att upptäckas.
Man vill kunna fortsätta göra illegala affärer och vissa ställer till med problem o.s.v. o.s.v