2024-07-27, 00:26
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Det verkar som att jag måste förklara en sak för dig: Dumpen har som arbetsmetodik att PÅVISA att vissa män vill ligga med barn, inte att myschatta!

Vad är det som är så svårt att förstå?

Förklara på, du. För vad är det du själv inte förstår? Jag diskuterade den arbetsmetod som i Dumpens typfall innebär ett orealistiskt scenario och att det därför är diskutabelt huruvida detta scenario överensstämmer med verkligheten oavsett att vissa män vill ligga med barn - det är liksom uppenbart för alla.

Män som vill ligga med barn får knappast göra det enligt Dumpens typiska scenario, eftersom den fjortis, med den persona jag beskrev i mitt inlägg, som Dumpen målar upp existerar inte. Det är där jag menar att Dumpen skulle kunna vara mer realistisk i sitt fiskande: köra HVB-spåret, kräva säg 2000 kr för ett ligg - eller i alla fall alltid begära någon form av ersättning (ciggen igen) - för det är verkliga problem vilket otaliga rättsfall visar. Eller, återigen, påtala att ”Du får inte ligga med mig för jag är 14” - kalla det ”myschatta”, om du vill. Ett sådant scenario med dem som ändå nappar skulle bättre spegla den verkligt problematiska verkligheten. Dock skulle det sannolikt bli betydligt färre uthängningar = mindre intäkter.

Apropå intäkter, #446 var huvudperson i en polisutredning, just släppt från häktet. Dumpen publicerar material som uppenbart skulle kunna utgöra bevisning i en kommande rättegång. Dumpen vet om att risk finns att ett verkligt offer är med i bilden. Dumpen publicerar ändå - en osedvanligt smaskig uthängning, och kassan klirrar.

Sedan pratar Sara i en P4-intervju om den självmördade gäddan och slår fast att ”en fällande dom innebär bara ett konstaterande om att han var skyldig” samt avfärdar domens funktion som upprättelse för offret, då det ”inte är några straff att tala om”. Straffets funktion som upprättelse för offret ska definitivt inte avfärdas, även om man tycker att straffen är för lindriga i Sverige.

Effektivt har Sara genom publiceringen slagit undan benen för rättvisans gång och berövat offret möjlighet till den upprättelse rättsstaten hade kunnat få en chans att ge offret, samma rättsstat som hon i andra sammanhang anklagar för att inte skydda barn tillräckligt mot sexuella övergrepp. Ridå.
Citera
2024-07-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Hur ofta i den andra tråden läser du att det finns en tanke på barn? Svara ärligt. Det är bara prat om fruar och barn och föräldrar som inom en timme efter en uthängning ska säga upp bekantskapen med gäddan, men du påstår att det skrivs och att tankarna går till fiskarna, nej flåt barnen. Du ska också se upp för nocken, eller hur!

Prolemet är att du är en gammal gubbe utan empati och moral med huvudet sänkt mot en tvinnande bit. Det är sorgligt.
Citera
2024-07-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det skulle även kunna röra sig om att Dumpen tycker att någon borde hängas ut trots att man vet att han inte har chattat. Det skulle till och med kunna vara så att Dumpen väljer att vara öppna med att personen inte har gjort det. Tänk dig en skolvaktmästare som det går rykten om så förstår du vad jag menar.

Jag förstår vad du menar, det är även en tidsfråga innan Dumpen tar fel på person också. Om det inte redan har hänt.

Uppenbarligen finns inte så mycket att kritisera Dumpen för, om du måste ta till saker som Dumpen inte har gjort.
Citera
2024-07-27, 00:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Uppenbarligen finns inte så mycket att kritisera Dumpen för, om du måste ta till saker som Dumpen inte har gjort.
Nu handlade ju diskussionen om att Dumpens så kallade principer är ett ganska kraftigt sluttande plan, och därför så är det givetvis i sin ordning att spekulera i vad som kommer att komma härnäst.
Citera
2024-07-27, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Titta videon till slutet!

Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Vad jobbar han med då? Så man vet om det är opåkallat.

Tydligen jobbade han på en skola. Då är det påkallat att informera arbetsgivare.
Citera
2024-07-27, 02:09
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Är det inte bara så enkelt att alla vill skydda våra barn. Man behöver dra en gräns för när vuxna behöver vara vuxna och nu valde man att fjorton år är för ungt. Man kan annars börja hävda att 10 åringen, 8 åringen 5 åringen ville ha sex .. någonstans är det för ungt. Man kan inte hävda att ett barn vill ha sex. Personligen tycker jag att man inte ska kunna ha sex med ngn under 18 år om man inte är jämnårig.
Alla som personligen känner en 13-14 åring vet att ingen av dem skulle ha sex med en gubbe frivilligt om de inte mådde enormt illa. Gränsen är låg. Det händer bevisligen enligt brottsregistret o alla som är tjejer känner till fenomenet. Gäddorna vet att de gör fel men gör det ändå o samhället behöver stoppa dem.

Barn ska skyddas och det i lagen, inte tu tal om annat. Så visst måste en gräns dras. Åldersgräns är en väldigt effektiv lagstiftningsmetod. Någonstans i tonåren bör det sexuella självbestämmandet inträda fullt ut i och med könsmognaden. Det är inte aktuellt för personer som är fem, åtta eller tio år, givetvis.

18-årsgräns har jag själv tänkt på och då som du är inne på: jämnåriga måste få ha sex. Men jag vill inte se någon absolut 18-årsgräns, däremot, som i vissa andra länder, skulle jag kunna tänka mig ett spann på säg åtta, max tio år i fråga om människor mellan 15 och 17 år (under 15 ska dagens gräns alltjämt gälla). Det skulle innebära att det är lagligt för en 25-åring att ligga med en 17-åring, men inte för en 35-åring eller ens en 30-åring. Ungefär så.
Senast redigerad av Lessler 2024-07-27 kl. 02:15.
Citera
2024-07-27, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Massvis. Nu det senaste Napp #453.

Tycker att 453 inte förtjänar att hängas ut å få sitt liv förstört.. han borde fått en fet varning typ av dumpen att dom vet att dom har koll på honom.. han har ju trots allt aldrig träffat minderåriga barn även om sexchattandet är sjukt.. dumpen har tyvärr några sådana fall som jag tycker drar ner deras verksamhet..
Citera
2024-07-27, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Förklara på, du. För vad är det du själv inte förstår? Jag diskuterade den arbetsmetod som i Dumpens typfall innebär ett orealistiskt scenario och att det därför är diskutabelt huruvida detta scenario överensstämmer med verkligheten oavsett att vissa män vill ligga med barn - det är liksom uppenbart för alla.

Män som vill ligga med barn får knappast göra det enligt Dumpens typiska scenario, eftersom den fjortis, med den persona jag beskrev i mitt inlägg, som Dumpen målar upp existerar inte. Det är där jag menar att Dumpen skulle kunna vara mer realistisk i sitt fiskande: köra HVB-spåret, kräva säg 2000 kr för ett ligg - eller i alla fall alltid begära någon form av ersättning (ciggen igen) - för det är verkliga problem vilket otaliga rättsfall visar. Eller, återigen, påtala att ”Du får inte ligga med mig för jag är 14” - kalla det ”myschatta”, om du vill. Ett sådant scenario med dem som ändå nappar skulle bättre spegla den verkligt problematiska verkligheten. Dock skulle det sannolikt bli betydligt färre uthängningar = mindre intäkter.

Apropå intäkter, #446 var huvudperson i en polisutredning, just släppt från häktet. Dumpen publicerar material som uppenbart skulle kunna utgöra bevisning i en kommande rättegång. Dumpen vet om att risk finns att ett verkligt offer är med i bilden. Dumpen publicerar ändå - en osedvanligt smaskig uthängning, och kassan klirrar.

Sedan pratar Sara i en P4-intervju om den självmördade gäddan och slår fast att ”en fällande dom innebär bara ett konstaterande om att han var skyldig” samt avfärdar domens funktion som upprättelse för offret, då det ”inte är några straff att tala om”. Straffets funktion som upprättelse för offret ska definitivt inte avfärdas, även om man tycker att straffen är för lindriga i Sverige.

Effektivt har Sara genom publiceringen slagit undan benen för rättvisans gång och berövat offret möjlighet till den upprättelse rättsstaten hade kunnat få en chans att ge offret, samma rättsstat som hon i andra sammanhang anklagar för att inte skydda barn tillräckligt mot sexuella övergrepp. Ridå.
Jag bugar käre lessler. Knivskarpt, som vanligt.
Senast redigerad av Ovetade 2024-07-27 kl. 09:33. Anledning: Felstavat
Citera
2024-07-27, 11:03
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Tycker att 453 inte förtjänar att hängas ut å få sitt liv förstört.. han borde fått en fet varning typ av dumpen att dom vet att dom har koll på honom.. han har ju trots allt aldrig träffat minderåriga barn även om sexchattandet är sjukt.. dumpen har tyvärr några sådana fall som jag tycker drar ner deras verksamhet..
Alla som söker kontakt med minderåriga i sexuellt syfte förtjänar att publiceras. Sedan är gradskillnaderna gäddorna emellan stora och varierande.
Citera
2024-07-27, 12:32
Bannlyst
Citat:
Nej, du diskuterade inte, du höll en lång, lång, lång monolog.

Varför skulle det vara orealistiskt, det funkar ju uppenbarligen.
Tänker man med kuken så blir det uppenbarligen realistiskt, iallafall för de som åkt dit.

Ja men det intressanta är ju ändå vad det "juridikiska" säger?
Citera
2024-07-27, 14:57
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgrodan
Ja men det intressanta är ju ändå vad det "juridikiska" säger?

Fint att du tillför något till tråden, verkligen!

Om Dumpens metoder är lagliga eller inte kommer vi få svar på då polisgäddan tagit detta till tingsrätten. Vissa här hoppas hårt på att de åker dit, vi andra att de går fria från detta trams.

Oavsett så kommer Dumpen att fortsätta växa.
Citera
2024-07-27, 15:03
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Nej, du diskuterade inte, du höll en lång, lång, lång monolog.

Varför skulle det vara orealistiskt, det funkar ju uppenbarligen.
Tänker man med kuken så blir det uppenbarligen realistiskt, iallafall för de som åkt dit.

Det funkar uppenbarligen, ja, och håller med om att för kuktänkande gäddor blir det realistiskt. De är förblindade av pilskhet och kåtrus.

Det orealistiska handlar istället om att Dumpen gestaltar ett sagoscenario: i just det typiska Dumpenfallet hade inte gäddan fått till någon träff, eftersom detta fall framstår närmast som en saga (för alla andra än de korkade gäddorna), icke reflekterande verkligheten såsom vi känner den. Därmed är det ett ”billigt knep” Dumpen använder sig av, det var liksom mitt budskap. Det här är vältröskad materia i tråden och jag försökte sätta mina egna ord på det temat i mitt inlägg.

Vi märker ord också, noterar jag; ”diskuterade inte”. Men om vi nu ska vara på det humöret, går det utmärkt att ”diskutera” något även i en monolog (mono-, av grekiskans monos = ensam). Se till exempel saob.se om betydelsen av ”diskutera”:

”(ensam l. i förening med andra) göra (ngt) till föremål för en granskande undersökning…”

https://www.saob.se/artikel/?seek=diskutera&pz=2

För övrigt hade det varit åtminstone ett halvtidsjobb för den som gav sig på att granska och korrigera språkhanteringen i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in