Citat:
Förklara på, du. För vad är det du själv inte förstår? Jag diskuterade den arbetsmetod som i Dumpens typfall innebär ett orealistiskt scenario och att det därför är diskutabelt huruvida detta scenario överensstämmer med verkligheten oavsett att vissa män vill ligga med barn - det är liksom uppenbart för alla.
Män som vill ligga med barn får knappast göra det enligt Dumpens typiska scenario, eftersom den fjortis, med den persona jag beskrev i mitt inlägg, som Dumpen målar upp existerar inte. Det är där jag menar att Dumpen skulle kunna vara mer realistisk i sitt fiskande: köra HVB-spåret, kräva säg 2000 kr för ett ligg - eller i alla fall alltid begära någon form av ersättning (ciggen igen) - för det är verkliga problem vilket otaliga rättsfall visar. Eller, återigen, påtala att ”Du får inte ligga med mig för jag är 14” - kalla det ”myschatta”, om du vill. Ett sådant scenario med dem som ändå nappar skulle bättre spegla den verkligt problematiska verkligheten. Dock skulle det sannolikt bli betydligt färre uthängningar = mindre intäkter.
Apropå intäkter, #446 var huvudperson i en polisutredning, just släppt från häktet. Dumpen publicerar material som uppenbart skulle kunna utgöra bevisning i en kommande rättegång. Dumpen vet om att risk finns att ett verkligt offer är med i bilden. Dumpen publicerar ändå - en osedvanligt smaskig uthängning, och kassan klirrar.
Sedan pratar Sara i en P4-intervju om den självmördade gäddan och slår fast att ”en fällande dom innebär bara ett konstaterande om att han var skyldig” samt avfärdar domens funktion som upprättelse för offret, då det ”inte är några straff att tala om”. Straffets funktion som upprättelse för offret ska definitivt inte avfärdas, även om man tycker att straffen är för lindriga i Sverige.
Effektivt har Sara genom publiceringen slagit undan benen för rättvisans gång och berövat offret möjlighet till den upprättelse rättsstaten hade kunnat få en chans att ge offret, samma rättsstat som hon i andra sammanhang anklagar för att inte skydda barn tillräckligt mot sexuella övergrepp. Ridå.