Citat:
Tack!
Ang. ditt ja, det säger jag inget om eller emot. Jag diskuterade Dumpens chattmetod, det är kärnan.
Ang. ditt nej, grattis till din imponerande läsförståelse! Jag skrev just att när cigg, bokstavligen till och med, är inblandat är scenariot mer realistiskt. Det var normalfallet jag diskuterade. Om Dumpen hade velat ha scenarion som överensstämmer bättre med verkligheten, skulle fiskaren till exempel genomgående ha skrivit ”Men du får inte ligga med mig för jag är 14.” Det gör man inte, utan istället det omvända: ”Men vem ska få veta? Jag gör vad jag vill” och dylikt och därmed är man drivande i chatten. För det ger fler uthängningar och därmed mer intäkter.
Ang. ditt ja, det säger jag inget om eller emot. Jag diskuterade Dumpens chattmetod, det är kärnan.
Ang. ditt nej, grattis till din imponerande läsförståelse! Jag skrev just att när cigg, bokstavligen till och med, är inblandat är scenariot mer realistiskt. Det var normalfallet jag diskuterade. Om Dumpen hade velat ha scenarion som överensstämmer bättre med verkligheten, skulle fiskaren till exempel genomgående ha skrivit ”Men du får inte ligga med mig för jag är 14.” Det gör man inte, utan istället det omvända: ”Men vem ska få veta? Jag gör vad jag vill” och dylikt och därmed är man drivande i chatten. För det ger fler uthängningar och därmed mer intäkter.
Är det inte bara så enkelt att alla vill skydda våra barn. Man behöver dra en gräns för när vuxna behöver vara vuxna och nu valde man att fjorton år är för ungt. Man kan annars börja hävda att 10 åringen, 8 åringen 5 åringen ville ha sex .. någonstans är det för ungt. Man kan inte hävda att ett barn vill ha sex. Personligen tycker jag att man inte ska kunna ha sex med ngn under 18 år om man inte är jämnårig.
Alla som personligen känner en 13-14 åring vet att ingen av dem skulle ha sex med en gubbe frivilligt om de inte mådde enormt illa. Gränsen är låg. Det händer bevisligen enligt brottsregistret o alla som är tjejer känner till fenomenet. Gäddorna vet att de gör fel men gör det ändå o samhället behöver stoppa dem.
Fingers crossed.
Tomte!