Citat:
Ursprungligen postat av
Mopsan
Ett sånt jävla monster som A ska inte vara i närheten av djur eller andra normala människor.
En boxboll hade varit bättre än en hund och katt.
Tar man med djur till ett äldreboende så blir dom glada.
Heder till den personen som tog Essie och befriande henne från ett plågsamt liv.
När man kollar på den där övervakningsfilmen så undrar jag varför dom har en pool?? Är dom inte orolig att monstret ska dratta i?
Droga ner fanskapet och lås in på något Psyk o stället för att ha idioter ute i samhället.
Vad är det för blåögda fjantar som köper farsans trams och lögner. Ungen är förhelvete livsfarlig för allt och alla. Varför saknas det en tand på Essie? Var det monstrets aggressiva humör som orsakade en käftsmäll så tanden rök?
Äcklig familj det där? Karsudden är nog rätt ställe att bo på.
Jag är benägen att hålla med dig. Men tycker även synd om folk som får sådana barn. Att det är ju en sak att få en med t.ex. downs syndrom, och där har ju t.ex. "Glada Hudik" och "Ica-Jerry" varit ett lyft, men "Glada Hudik" och "I en annan del av Köping" har ju även varit ett lyft för andra med funktionsnedsättningar. Så att det blivit BRA!
Men föräldrar till barn som dessa, är det ju bara synd om. De har fått en som är förmodligen är lågintelligent och gravt autistiskt och slåss. Är våldsam. Säkert hat de själva fått spö, gång på gång. Men jag vet inte vad lösningen för dessa är? De verkar ju inte bli av med ansvaret, eller ens fråntaget, från att dessa fyllt arton.
Men det är vidrigt om djur ska drabbas. Jag tycker dessutom synd om personalen som ska behöva utstå våld på jobbet. Att så är det ju inte ens på psykavdelningar på sjukhus, eller demensboenden, där råder "ingen ska behöva utstå våld", men här verkar det vara det vara som att både assistenter och stackars hund, och än värre katt(Jag är högst orolig för katten!) ska behöva utstå.
Att i andra forum förfasas vi över våld mot hästar. Och ingen polis eller väktare accepterar våld mot deras hund. Men sen inom LSS-världen, med assistanshundar och personliga assistenter så ska det smygas under mattan, liksom. Helt ofattbart!