2024-07-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Nån som koll på Anders Bagge och om han har fattat?

Jag tror säkert att både han, och Fredrik Steen, som utannonserat denna tragiska "stöld" är informerade, men som tv4 som väljer de säkert inte att agera, förrän det är så att säga "säkert att agera". Eller om media väljer att tiga ihjäl alltihop "av medmänsklighet". Men man kan ju hoppas på ett "Lex Essie".
Citera
2024-07-27, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Jag tror säkert att både han, och Fredrik Steen, som utannonserat denna tragiska "stöld" är informerade, men som tv4 som väljer de säkert inte att agera, förrän det är så att säga "säkert att agera". Eller om media väljer att tiga ihjäl alltihop "av medmänsklighet". Men man kan ju hoppas på ett "Lex Essie".

what har hundcoachen utalat sig om detta? det har jag missat..
Citera
2024-07-27, 00:48
Medlem
Hegamons avatar
Har byrackan kommit tillbaka? Nej... Det har klarnat för mig utifrån flera personer jag talat med. Jag kommer publicera mera om hunden i veckan. Har god insikt i vart den är. Även vilka som tagit den och varför.

Vovven finns på en ort där den är omhändertagen. Ni behöver inte bry er.
Citera
2024-07-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Kanske det, som flera är lite inne på, kanske är ett större problem som börjar vid hur dessa hundar från början tilldelas brukare och hur det hela sedan följs upp.
Att en hunds enda förare är på en 4-årings nivå och bor ensam med assistenter (som fått klara direktiv om att inte visa hunden kärlek) i ett stort hus… ja, jag vet inte vad man ska tycka om det ens.

Jag tror som du att detta är en familj som varit desperat efter en lösning, nu blev det fel och de borde inte ha fått ta hem en hund från första början.

Tack för ditt fina svar.

Jag tycker så synd om hunden, men även om assistenterna. Just för att jag tänker att dessa assistenter kanske är ute på sina första jobb och några kanske inte ens kunnat språket, eller kulturen, utan varit jätteglada att ha FÅTT ETT JOBB!!!! Så ett "Lex. Essie" kunde kanske innefatta både skydd av djur men även av...Hmm... Arbetare som ännu inte fått ruter i sig, av yrkesvana.
Citera
2024-07-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
what har hundcoachen utalat sig om detta? det har jag missat..

Ja, jag kan ha hallucinerat. Skojar, men jag kan ha rört ihop det. Men tyckte att han hade med en "annons" i en av sina lives. Om att hon var försvunnen. Men han kanske också fick dålig magkänsla och engagerade sig mest för artighets skull.
Citera
2024-07-27, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har byrackan kommit tillbaka? Nej... Det har klarnat för mig utifrån flera personer jag talat med. Jag kommer publicera mera om hunden i veckan. Har god insikt i vart den är. Även vilka som tagit den och varför.

Har du första parkett information om detta?
Citera
2024-07-27, 00:51
Medlem
Citat:
Och, du har läst hans "öppna brev"? Jag befarar att hon skadade hunden så illa, så pappan blev ditringd och nu ligger hunden under jord.

Definitivt har jag läst det. Flera gånger, och är än mer övertygad efter det att familjen inte gjort hunden något. Att någon annan snott den är vad jag gissar på nu. Antingen sedan dödat den, eller håller den isolerad i en liten bur där den kommer må mycket dåligt under några år. Tänk framåt, kommer man ens våga ta den till en veterinär?
Citera
2024-07-27, 00:52
Avslutad
Citat:
Ja, jag kan ha hallucinerat. Skojar, men jag kan ha rört ihop det. Men tyckte att han hade med en "annons" i en av sina lives. Om att hon var försvunnen. Men han kanske också fick dålig magkänsla och engagerade sig mest för artighets skull.

han hade nått om en ledsagar/assistanshund som blivit portad..
Citera
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Länsstyrelsen har överlämnat ärendet till polisen i enlighet med tillsynslagen för hund och avslutat sitt. Helt korrekt gjort eftersom länsstyrelsen har som huvuduppgift att kontrollera och hjälpa djurägare inom livsmedelsindustrin. Detta enligt EU:s Kontrollförordning. Länsstyrelsen ska alltså inte kontrollera sällskapsdjur utan de djuren som används för animalieproduktion.

I anmälningarna har det kommit fram att A höll för nosen på Essie så hon inte kunde andas, sparkade ner henne från soffan, slog henne med leksaker, skrek i örat mm mm. Detta skedde varje dag och Essie var rädd o kuvad. Personalen har blivit förbjudna att kontakta Länsstyrelsen för PÖ. Han har således även kuvat personalen som var rädd både att förlora jobbet och för honom.

PÖ anser även att Essie är ett redskap, att jämföras med en rullstol och att hon ska tåla dotterns våld. Hon har blivit inköpt för att stävja dotterns raseriutbrott.

Med tanke på hur PÖ agerat så är det ingen omöjlighet att Essie blivit skadad och undanröjd. Att 3 h efter ett påstått försvinnande säga och skapa inlägg och grupper om att Essie är stulen anser jag är att försöka få bort fokus på vad som egentligen hände. Förmodligen vet frun det o kunde inte tåla PÖ agerande o reste iväg med A så fort hon kunde, dvs morgonen därpå.

Tyvärr vet jag inte hur eller var jag ska lägga upp bilder.

Fy fan, mitt hjärta blöder

Jag har också funderat på om inte mamman kan vara en av dom som sett till att Essie kommit därifrån. Såg vi inte på övervakningsfilmerna att hon gick och plockade saker precis efter Essie försvunnit?
Citera
Medlem
Jag har Patr*ik Ölme*borgs fullständiga personnummer om någon känner sig hågad att polisanmäla folkbokföringsbrottet. Bara pma mig i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Jaså? Jag trodde den låg i en grav, men kör på! Alla vi här inne kommer att bry oss, så dig lyder vi inte. Knäppskalle där! Varför skriver du här inne alls? Är du ensam?
Citera
2024-07-27, 00:53
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Men jag tror att föräldrarna har blivit knäppa. Att de älskar säkert sitt barn på sina vis, men det måste ju vara högst påfrestande att ha fått en unge som henne. Att de önskar väl något annat, varför de- eller pappan i alla fall, är så missnöjda med både LSS-boende och assistenter. Men de har ju ändå stått ut i tjugotre år.

Men för dens skull ser jag det inte som ursäktligt att de utsätter djur för hennes våld. Att det bästa hade kanske varit att från 19-års ålder borde LSS-kommunen blivit hennes vårdnadshavare.

Om de tänkt ett varv extra, men det kanske de inte ha ro till. Så finns det ju ambulerande stödhundar. Som hälsar på, på äldreboenden, men även skolor där barn kan läsa högt för hunden(om barnet har t.ex. lässvårigheter.). Att det hade ju varit ett bättre alternativ, så då hade "hundföraren" kunnat sätta gränser, eller rent av sagt ifrån.
Ett sånt jävla monster som A ska inte vara i närheten av djur eller andra normala människor.
En boxboll hade varit bättre än en hund och katt.
Tar man med djur till ett äldreboende så blir dom glada.
Heder till den personen som tog Essie och befriande henne från ett plågsamt liv.
När man kollar på den där övervakningsfilmen så undrar jag varför dom har en pool?? Är dom inte orolig att monstret ska dratta i?
Droga ner fanskapet och lås in på något Psyk o stället för att ha idioter ute i samhället.
Vad är det för blåögda fjantar som köper farsans trams och lögner. Ungen är förhelvete livsfarlig för allt och alla. Varför saknas det en tand på Essie? Var det monstrets aggressiva humör som orsakade en käftsmäll så tanden rök?
Äcklig familj det där? Karsudden är nog rätt ställe att bo på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in