2024-07-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
A är dock en fullvuxen kvinna, inte ett barn, med en vuxen människas fysiska styrka.

Jag tror du missförstår kontentan här. Vad jag menar, och som också framgår i texten, är att en assistanshund inte kan tränas för att bli misshandlad. Det ligger inte i en sund hunds natur att lära sig bli misshandlad. Mitt svar var riktat mot Kommer-vara-anon, som tyckte att hunden borde förstå vad som var på gång när A blir arg och då förstå att sätta sig själv i säkerhet för att den skulle undvika att bli misshandlad. Hoppas att jag har klargjort vad jag menar.
Citera
2024-07-26, 21:44
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassiopeja444
Långt inlägg på Facebook nu från pappan.
Han medger att våld mot hunden har förekommit men assistenternas jobb är att se till att det inte sker.

Alltäralltidnågonannansfel.

Alltid samma typ av logik hos någon med den här störda personlighetstypen.
Citera
2024-07-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Mannen har en högre befattning på Bosch. Skulle han vara totalt omöjlig att samarbeta med borde det visat sig där.

De5 tror jag inte. Han jobbar väl som.säljare
Citera
2024-07-26, 21:51
Medlem
Hoppas någon efter detta granskar regler och rutiner kring hur och vem som ska få ha assistenshund. Det borde verkligen inte gå att själv köpa en assistenshund. Detta borde hanteras av kommunen. Galet att desperata föräldrar tillåts att köpa denna typ av hundar.
Citera
2024-07-26, 21:52
Medlem
Citat:
Han medger att våld mot hunden har förekommit men assistenternas jobb är att se till att det inte sker.
Skriver han något om hur han tänker sig att underbetala personliga assistenter utan någon som helst befogenhet ska klara den uppgiften?

Han som pappa borde väl att löst allt redan innan han behövde statlig/kommunal hjälp.
Citera
2024-07-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988

Okej, här i tråden har det upprepade gånger sagts att han är Sverigechef eller liknande.
Citera
2024-07-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Precis! Det har dykt upp många ”Flying monkeys” i tråden sen det uppdagades bevis från Länsstyrelsen i förmiddags.
Deras taktik är att förvränga och vända ord mot ord, för att vända bort fokus mot sanningen.

Passar på att tacka alla som har bidragit till alla pusselbitar i denna tråden. 😊👍🏼

Personligen tror jag att den som ansåg att en assistenthund är som en rullstol, var den som ”råkade” snubbla på ”rullstolen” och blev arg.. 😢

Länsstyrelsen har överlämnat ärendet till polisen i enlighet med tillsynslagen för hund och avslutat sitt. Helt korrekt gjort eftersom länsstyrelsen har som huvuduppgift att kontrollera och hjälpa djurägare inom livsmedelsindustrin. Detta enligt EU:s Kontrollförordning. Länsstyrelsen ska alltså inte kontrollera sällskapsdjur utan de djuren som används för animalieproduktion.

I anmälningarna har det kommit fram att A höll för nosen på Essie så hon inte kunde andas, sparkade ner henne från soffan, slog henne med leksaker, skrek i örat mm mm. Detta skedde varje dag och Essie var rädd o kuvad. Personalen har blivit förbjudna att kontakta Länsstyrelsen för PÖ. Han har således även kuvat personalen som var rädd både att förlora jobbet och för honom.

PÖ anser även att Essie är ett redskap, att jämföras med en rullstol och att hon ska tåla dotterns våld. Hon har blivit inköpt för att stävja dotterns raseriutbrott.

Med tanke på hur PÖ agerat så är det ingen omöjlighet att Essie blivit skadad och undanröjd. Att 3 h efter ett påstått försvinnande säga och skapa inlägg och grupper om att Essie är stulen anser jag är att försöka få bort fokus på vad som egentligen hände. Förmodligen vet frun det o kunde inte tåla PÖ agerande o reste iväg med A så fort hon kunde, dvs morgonen därpå.

Tyvärr vet jag inte hur eller var jag ska lägga upp bilder.
Citera
2024-07-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Kolla linkedin
Citera
2024-07-26, 21:59
Medlem
Citat:

Då har någon ljugit för mig.
Tillbaka till ruta 1 alltså.
Det kan inte handla om litet, om han medger det.
Vad gav Länsstyrelsen för svar idag?
Något negativt som gjorde att P kände att det är lika bra att säga som det är?4
Men i så fall är det bara början, mer kan komma.
Citera
2024-07-26, 22:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Varför ska ett utåtagerande mongo få ha en assistanshund? Rent djurplågeri.
Det begriper inte jag heller även om jag skulle använda ett annat ordval.

Pappans senaste inlägg är helt sjukt. Jag förstår att en hund är bra för barnet, men barnet är inte bra för en hund och ingen hund är ett redskap.
Citera
2024-07-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuSynsAlltid
Hoppas någon efter detta granskar regler och rutiner kring hur och vem som ska få ha assistenshund. Det borde verkligen inte gå att själv köpa en assistenshund. Detta borde hanteras av kommunen. Galet att desperata föräldrar tillåts att köpa denna typ av hundar.

MFD lämnade 2022 in ett förslag på åtgärder till Sociadepartementet om detta.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/myndighet-for-delaktighet-vill-utreda-statlig-stod-for-assistanshundar
Citera
2024-07-26, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Länsstyrelsen har överlämnat ärendet till polisen i enlighet med tillsynslagen för hund och avslutat sitt. Helt korrekt gjort eftersom länsstyrelsen har som huvuduppgift att kontrollera och hjälpa djurägare inom livsmedelsindustrin. Detta enligt EU:s Kontrollförordning. Länsstyrelsen ska alltså inte kontrollera sällskapsdjur utan de djuren som används för animalieproduktion.

I anmälningarna har det kommit fram att A höll för nosen på Essie så hon inte kunde andas, sparkade ner henne från soffan, slog henne med leksaker, skrek i örat mm mm. Detta skedde varje dag och Essie var rädd o kuvad. Personalen har blivit förbjudna att kontakta Länsstyrelsen för PÖ. Han har således även kuvat personalen som var rädd både att förlora jobbet och för honom.

PÖ anser även att Essie är ett redskap, att jämföras med en rullstol och att hon ska tåla dotterns våld. Hon har blivit inköpt för att stävja dotterns raseriutbrott.

Med tanke på hur PÖ agerat så är det ingen omöjlighet att Essie blivit skadad och undanröjd. Att 3 h efter ett påstått försvinnande säga och skapa inlägg och grupper om att Essie är stulen anser jag är att försöka få bort fokus på vad som egentligen hände. Förmodligen vet frun det o kunde inte tåla PÖ agerande o reste iväg med A så fort hon kunde, dvs morgonen därpå.

Tyvärr vet jag inte hur eller var jag ska lägga upp bilder.

Fruktansvärt det som framkommer. Men jag förstår inte riktigt din inledning. Länsstyrelsen utreder visst privatpersoner och familjedjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in