2024-07-26, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Saxar in från mdf:

"Vissa barn som får hjälp av en assistanshund kan ha problem med utåtagerande beteende, raserianfall eller starka ångestanfall. Det är viktigt att så långt som möjligt kunna skydda och skilja barn och assistanshund åt i en sådan situation för att undvika att tilliten i deras relation skadas. Inga hundar är födda med egenskaper att klara av den typen av upplevelse och en vårdnadshavare behöver därför ha uppsikt."

Varför ska ett utåtagerande mongo få ha en assistanshund? Rent djurplågeri.
Citera
2024-07-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men som jag just skrev ovan, har jag hört en nära källa säga till mig att A aldrig varit aggressiv mot djur -katten är kvar- och inte heller påbörjat handgemäng med assistenter. De har tagit till våld när A inte gjort som de velat och har därför blivit uppsagda av pappan.
Kan vara därför som pappan lägger ner Facebooksöket, för han kanske tycker sig förstå vilka som tagit Essie? Likväl kan Essie ha överlåtits till främmande personer, så fortsatt koll på hundar på stan rekommenderades.
Därför som polisen får utreda och förhöra, då kidnapparen i/ kidnapparna, inte
har respekt för pappan?
Obs jag påstår inte, jag frågar om det är därför.
Han orkar kanske inte,efter tumult och uppsägningar, hålla i ledartråden.

Vilket skämt! Blivit tillsagda av pappan!!😂 Då hade de suttit bakom lås och bom nu om de varit hårdhänta mot A!!
Sluta försök att vränga till det här nu. Vi vet allt nu.
Citera
2024-07-26, 21:05
Medlem
[quote=Blondpion|88992632]
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Aha, tack! Var man tvungen att bli inbjuden eller, för jag hittade inte innan heller? Är det i Messenger?[/QUOTE

Finns en grupp på Facebook som heter "Essie ska hem". Vi vet inte om den finns längre då många är blockade av admin där.

Jo då, den finns kvar. Jag kommer in. Vet dock inte om man kan gå med fortfarande.
Citera
2024-07-26, 21:06
Medlem
[quote=Kommer-vara-anon|88992666]
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion

Jo då, den finns kvar. Jag kommer in. Vet dock inte om man kan gå med fortfarande.

Ja, den är jag med i. Men det pratas om gruppchattar uppdelade efter ort och ämnen, det har jag aldrig hittat..
Citera
2024-07-26, 21:08
Medlem
Citat:
Saxar in från mdf:

"Vissa barn som får hjälp av en assistanshund kan ha problem med utåtagerande beteende, raserianfall eller starka ångestanfall. Det är viktigt att så långt som möjligt kunna skydda och skilja barn och assistanshund åt i en sådan situation för att undvika att tilliten i deras relation skadas. Inga hundar är födda med egenskaper att klara av den typen av upplevelse och en vårdnadshavare behöver därför ha uppsikt."

Ja och som assistent kan man aldrig vara vårdnadshavare. A har en förvaltare PÖ tillika hennes pappa. Det är han som ÄR vårdnadshavaren
Citera
2024-07-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Varför ska ett utåtagerande mongo få ha en assistanshund? Rent djurplågeri.

Håller med. Låter ju onekligen som ett dubbeljobb i det här fallet. Ha koll på både hund och brukare. Att hunden "försvann" efter 5 månader och av de anmälningar om djurplågeri som kommit in innan dess bekräftar tesen.
Citera
2024-07-26, 21:09
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Saxar in från mdf:

Men det här gäller ju barn. De kan man lära hur man ska behandla djur, men de flesta verkar förstå det själv ganska tidigt.

A är inget barn och frågan är om hon är såpass på banan att hon går att habilitera.
Citera
2024-07-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det här känns som ett rejält sidospår, som inte kommer leda till något, så jag släpper det här. Min poäng var mer att jag var tveksam till att man nu trodde att det skulle bli bättre av att samma klåpare, alltså kommunen, som orsakat hela skiten, nu skulle få gå in, och få något förtroende att städa upp.

När mer och mer kommer fram, förstår du att det inte endast är kommunens fel?

Båda har sitt ansvar i hennes situation, det inser du med?
Citera
2024-07-26, 21:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
[quote=Thera|88992686]
Citat:

Ja, den är jag med i. Men det pratas om gruppchattar uppdelade efter ort och ämnen, det har jag aldrig hittat..

Sätt dig vid en dator. Tryck "visa meny" under det stora blå F:et längst upp till vänster.
Citera
Medlem
Citat:
Men som utbildad hund ska hon väl känna av när A är på gång upp i känsloläge, och genom det kunna sätta sig själv i säkerhet, eller hur?

Känna av att känsloläge förändras ja, men sätta sig i säkerhet?? Nä. Då måste ju det vara intränat sedan tidigare.

Stackars assistanshund som föds hos en kennel,lämnas till nån fodervärd och skickas sen till en utbildare och ska sen provas ut till ytterligare ett hem ock allt detta innan den är 2år läste jag i en grupp. allt för människan men vem tänker på hunden och vad den behöver?
Citera
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
De flesta är blockade när man ställde lite frågor. Gruppchatterna stängdes ner en halvtimme innan deadlinen för lösensumman gick ut. Efter midnatt var det tydligen inte intressant att hitta Essie längre.

Ja, det är faktiskt otroligt att inte majoriteten av medlemmarna i Facebook-gruppen anar ugglor i mossen när P uppträder som en diktator och stoppar all kommunikation när han vill det.

Jag har kollat under veckan och sett att hundratals kommentarer har raderats och många här i tråden på Flashback säger sig ha blivit blockade.

Det är raka motsatsen till öppenhet och transparans.

När artikeln i Enköpingsposten publiceras öppnar han gruppen igen för att motverka det som sägs där och 2-3 timmar senare stänger han ner möjligheten att kommentera igen.

Det luktar väldigt illa när han anser sig ha ensamrätt på sanningen och bestämmer när/hur och vem som får komma till tals.

De allra flesta kritiska frågor och kommentarer som kommit har städats bort effektivt.

Man undrar ju hur snacket egentligen går bland folk i Enköping...
Citera
2024-07-26, 21:12
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Jag anklagar A. Det är ju hon som är helt vidrig mot hunden.

Den jäveln borde man bälta, medicinera och gömmas på rättspsyk eller ngt. Innan det händer något värre.

Det är ju därför familjen drog från huset när A kom tillbaka från LSS-boendet.

Varken Patrik eller Charlotte Ölmeborg klarar av att bo med sin våldsamma knivhotande vuxna dotter på heltid - men värnlösa djur har de inga problem med att låta bo hos A. Skämtet om att hon dödat katten kanske inte var ett "skämt" trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in