2024-07-26, 19:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
En på 32 som tippat de senaste fem presidentvalen har tippat alla rätt. Det är inte speciellt ovanligt.

Denna professor hade ju även fel 2000 och 2016. Demokrat som han är tippade han då felaktigt Dems seger. Så att han metod ens uppmärksammas är ju galet.

Jag menar tippa Reagan, Bush, Clinton (Bill) och Obama som vinnare var ju inte direkt svårt. När svårt fallerar denna professors modell.
Citera
2024-07-26, 19:55
Medlem
Soetroevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur ska hon vinna? Jag har en vagina och jag har lite färg i huden rösta på mig?
Demokraterna har styrt i 4 år och det blev inte så mycket bättre. Incitamentet att rösta på samma skit är nog lågt.

Tyvärr är amerikanerna inte smartare idag än att de faktiskt köper den skiten. Identitetspolitik har tagit över allt sunt förnuft där borta och i princip ALLT som diskuteras handlar om "ras", kön samt vad och vilka man identifierar sig med. Tyvärr präglar det även debatten i många europeiska länder (bl a Sverige) men inte i lika extrem utsträckning.
Citera
2024-07-26, 19:56
Medlem
Al Gore hade ju föreläsningar i Sverige...Det hela handlade egentligen om att isbjörnar hoppar från isflak till isflak - en kunskap som redan fanns i norden.

Massor av skattepengar gick till utbildning av kommunala tjänstemän.
Citera
2024-07-26, 20:00
Medlem
Jag tror camela vinner.
Jag tror att de som har med räkningsförfarandet att göra är mestadels demokrater.
Citera
2024-07-26, 20:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Som jag fattar det har han haft fel en gång. Men visst ofta stämmer det nog utifrån hans nycklar att det korrelerar med vem som vinner. Men att det är 100 % utifrån hans nycklar är ju ren bullshit.
Precis. Vissa faktorer ger samma fördelar inför varje presidentval, vilket inte är så konstigt. Sen är det väl kvalificerade gissningar också. Gör man en så detaljerad analys som den här gubben gör så blir gissningarna väldigt kvalificerade. Det är som stryktipset.
Citera
2024-07-26, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
tittade just på Amerikansk TV - där anklagar de Kamala som var åklagare (DA) under 1990 talet California - kritiken är att hon låste in över 20.000 marijuanarökare--you cannor make this shit up
Jesus!
om hon inte gör avbön så kommer hon förlora valet!
hon har många lik i lasten som MAGA gänget kommer gräva fram
på Trump kan man ju slänga hur mycket skit som helst och det har inte gjort någon effekt så jag tror Harris ligger risigt till
det är bara valfusk som kan rädda henne .....
Citera
2024-07-26, 20:14
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Värt att notera är att Lichtman höll den rätt kontroversiella åsikten att Biden inte borde hoppat av, eftersom han inte tycker att polls spelar någon större roll och att hans sviktande hälsa är irrelevant, då "incumbency key" väger tyngre och att folk inte bryr sig så mycket när de röstar - om de gillar hur Biden styrt, så kommer de rösta på honom var hans argument. Han hade en hetsig diskussion med Cenk Uygur från TYT om detta för några dagar sedan precis innan Biden hoppade av, mycket underhållande och passionerad diskussion.

Enligt Lichtman så är alltså incumbency + governing så pass viktigt att det i hans värld anses vara sekundärt om en kandidat har alla hästar kvar i stallet så länge de tycker om hans politik. På ett sätt så är det lite synd att Biden hoppade av, för vi kommer aldrig få veta om Lichtman hade rätt.
Citera
2024-07-26, 20:23
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Vad betyder det att "vinna" i det här fallet när inte alla accepterar valresultatet?

Om Kamala vinner kommer Trump säga det han nyligen sa: hon är inte en legitim kandidat, demokraterna hade inte rätt att byta från den av partiet valda Biden till någon annan.
Citera
2024-07-26, 20:44
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Av rent intresse, vilka andra personer finns det som har tippat de senaste låt säga fem presidentvalen korrekt?

Det här vill jag också veta. Var är denna kilometerlånga lista med folk som tippat alla presidentvalen rätt? Kom med faktiska namn på personer som lyckats med detta så lyssnar jag.

Om det är så enkelt att förutspå presidentval, fotbollsmatcher och allt så finns det ingenting som hindrar er från att bli multimiljonärer. Lichtman har tippat 11 st presidentval. Baka ihop en 11-matchers-bång med jämna fotbollsmatcher och se hur det går. Ni kommer inte sätta en sådan bång förrän efter många försök.
Citera
2024-07-26, 20:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Det här vill jag också veta. Var är denna kilometerlånga lista med folk som tippat alla presidentvalen rätt? Kom med faktiska namn på personer som lyckats med detta så lyssnar jag.

Om det är så enkelt att förutspå presidentval, fotbollsmatcher och allt så finns det ingenting som hindrar er från att bli multimiljonärer. Lichtman har tippat 11 st presidentval. Baka ihop en 11-matchers-bång med jämna fotbollsmatcher och se hur det går. Ni kommer inte sätta en sådan bång förrän efter många försök.

Av 11 har han 9 rätt. Det är inte direkt mycket. Gamla stryktipset så var det 9 rätt och då ännu svårare eftersom det var 1X2, alltså tre möjliga streck.

Att tippa att Reagan, Bill Clinton vann är ju ungefär som att tippa att Man City vinner mot Preston hemma.
Citera
2024-07-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Det är jävligt vasst att träffa rätt på så många val i rad, han prickade ju även in en radda med underdogs. Pröva själv att sätta en sån combo när du bettar nästa gång.

Han har ju även en speciell metod som är rätt unik, så det är ju inte så att han bara får feeling och kastar pil på en tavla i mörkret.

Jo men vad är bevisen för att han haft rätt så många gånger - annat än att han själv påstår det.

Är du medveten om hur många ormoljeförsäljare som dyker upp varje år och påstår att de förutspådde finanskrisen 2009 och... just IDAG ser de exakt samma tecken. Så köp mina guldmynt och min dyra prepperutstrustning...
Citera
2024-07-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vad betyder det att "vinna" i det här fallet när inte alla accepterar valresultatet?

Om Kamala vinner kommer Trump säga det han nyligen sa: hon är inte en legitim kandidat, demokraterna hade inte rätt att byta från den av partiet valda Biden till någon annan.

Ett stort problem om väljare inte litar på att valet går rätt till. Ett än större om det dessutom är en presidentkandidat som eldar på sådana misstankar. Givetvis kommer han hävda valfusk vid en förlust, men det hjälpte ju föga sist så varför skulle det göra det nu? Klart att ett parti måste få byta presidentkandidat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in