2024-07-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Vore en lögn att påstå att Trump inte är en stor favorit att vinna valet just nu. Att vänstersekten låtsas som att Harris leder stort är bara löjligt. Hur ska hon attrahera arbetare i rostbältet?? Haha...

Det är väl ingen som har påstått att Harris leder stort? Eller argumenterar du mot dina egna hjärnspöken nu?

I övrigt ställer jag mig frågande till varför hon skulle behöva attrahera arbetare i rostbältet för att ta hem en seger i valet?
Citera
2024-07-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du verkar inte begripa sannolikheter. Det finns hur många andra "experter" som helst som tippat rätt 13 gånger. Vad är sannolikheten, typ 1/8192? Nästa val är det nån som haft rätt 14 gånger, bara inte denna tomte.

Av rent intresse, vilka andra personer finns det som har tippat de senaste låt säga fem presidentvalen korrekt?
Citera
2024-07-26, 19:10
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Kan tangera OT, men det finns uträkningar som visar att Gore kan ha förlorat valet för att SC med ett 5/4 beslut ogilitigförklarade 60K+ röster i Florida dvs att valet skulle avgöras i domstol var en avvikelse som av naturliga skäl inte fanns med i modellen. Men det är ju historia nu.

Vad för uträkningar är det du hänvisar till?
Valresultatet i florida var slutgiltigt och certifierat.
Vad SC stoppade var en omräkning av rösterna i florida. (Omräkningen stoppades på Safe harbor datumet med argumentet att om omräkningen inte kunde slutföras före Safe harbor så fanns de risk att väljarna i Florida skulle fråntas sina röster)
Hur kan en stoppad omräkning ogilitigförklara 60K+ röster?
Senast redigerad av doncroce 2024-07-26 kl. 19:23.
Citera
2024-07-26, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Så kritiken är att hon gjorde sitt jobb?
Jupp. Precis som för lägervakterna i Auschwitz.
Citera
2024-07-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

En något magstark jämförelse då den enas arbete går ut på att verkställa demokratiskt beslutade lagar medan den andres arbete går ut på att verkställa ett folkmord beslutat av en regim utan demokratiskt stöd. Men visst, du får väl ditt ”ha ha” från diverse tonåringar som fortfarande tycker det är kul med nazi-skämt antar jag.
Citera
2024-07-26, 19:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Av rent intresse, vilka andra personer finns det som har tippat de senaste låt säga fem presidentvalen korrekt?
En på 32 som tippat de senaste fem presidentvalen har tippat alla rätt. Det är inte speciellt ovanligt.
Citera
2024-07-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
En på 32 som tippat de senaste fem presidentvalen har tippat alla rätt. Det är inte speciellt ovanligt.

Jaha, men nu var det faktiska personer vi var ute efter och inte fiktiva.
Citera
2024-07-26, 19:26
Medlem
Även om dessa nycklar säkert är viktiga, så kan det vända på en femöring. Det handlar mycket om att få folk att gå och rösta.

Kan trump få alla som håller delvis med honom att gå och rösta på honom om de annars inte hade röstat alls, så är det en vinst.
Citera
2024-07-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om republikanerna går till val på att Harris varit för hård mot brottslingar så förlorar de. Det här är MAGA trams och inte en fråga som kommer påverka valet
Citera
2024-07-26, 19:33
Avslutad
Citat:
En något magstark jämförelse då den enas arbete går ut på att verkställa demokratiskt beslutade lagar medan den andres arbete går ut på att verkställa ett folkmord beslutat av en regim utan demokratiskt stöd. Men visst, du får väl ditt ”ha ha” från diverse tonåringar som fortfarande tycker det är kul med nazi-skämt antar jag.
Något magstark kanske, men jag tycker fortfarande inte att det är speciellt konstigt att göra en sådan jämförelse.

Nu vet jag inte om jag personligen skulle vilja dra upp hennes historik om det från 90-talet mot henne då det var så länge sedan, men jag tycker inte att det är konstigt om folk vill göra det. Jag har aldrig riktigt köpt det där med att allt man gör ska kunna ursäktas med "jag gjorde bara mitt jobb". I synnerhet inte när hon fängslat 20000 personer för en bagatell.

Hade du tyckt att lägervakterna borde ursäktas om regimen hade demokratiskt stöd? Och om det är folkmord respektive bara ett långt fängelsestraff som gör att du inte tycker jämförelsen håller, vad hade du tyckt om hon hade dömt folk till långa fängelsestraff för deras politiska åsikter, givet omständigheten att det var det lagarna sa och att det fanns demokratiskt stöd för regimen?
Citera
2024-07-26, 19:37
Medlem
Zaedrewss avatar
11 rätt som egentligen inte var rätt. Demokraten denna professor tippade Al Gore som vinnare 2000, Hillary som vinnare 2016. Men en bra historia kan man ju inte förstöra med ett par tabbar...

Citat:
Lichtman has accurately predicted the outcome of most U.S. presidential elections since 1984, with the exception of 2000, where he predicted an Al Gore victory (but did caution his model only pertained to the popular vote), and 2016, where he predicted a Donald Trump popular vote victory and afterwards revised his model to note it picked the Electoral College winner.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Allan_Lichtman
Citera
2024-07-26, 19:39
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Vad för uträkningar är det du hänvisar till?
Valresultatet i florida var slutgiltigt och certifierat.
Vad SC stoppade var en omräkning av rösterna i florida. (Omräkningen stoppades på Safe harbor datumet med argumentet att om omräkningen inte kunde slutföras före Safe harbor så fanns de risk att väljarna i Florida skulle fråntas sina röster)
Hur kan en stoppad omräkning ogilitigförklara 60K+ röster?

Mitt inlägg handlade alltså inte om resultatet i Florida, utan om att det hade kunnat bli ett annat resultat dvs Gore vunnit om SC tillåtit rösträkningen att fortsätta och alla avlagda röster räknats i stället för att en (oenig) domstol beslutat i frågan.

Därav avvikelsen från modellen som diskuteras i TS, som ju aldrig tog höjd för en procedurfråga enligt ovan skulle kunna bli avgörande - om det nu blivit så, men det får vi ju aldrig veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in