2024-07-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Hur går det att bli borttagen som granne?
De vägrar fortfarande. Knäpptyst, inte fått något svar!

Har du testat biluppgifter.se? De vägrar också.
Citera
2024-07-25, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
På senare tid har flera unga kvinnor blivit åtalade därmed uthängda på dessa sajter för brott såsom ordningslagen pga Palestina händelserna. Sen har vi skitbrott som hänt på fyllan såsom ringa narkotika eller fyllebråk.

Det är bisarrt tillstånd att folk ska hängas och straffas på det här sättet och att de ska buntas ihop med yrkeskriminella och våldsverkare.

Tittar man exempelvis på lexbase så är majoriteten ändå etniska svenskar med tanke på namnen. Jag har sett tjejer i mitt område eller själv sökt upp i min stad och de som ser ut som överklass svenskar i utseendet men finns med på lexbase, vet dock inte för vad men så fort man ser någon på dessa hemsidor så tänker man att de är kriminella. Helt sjukt att de har skapat denna etikett för alla som har en dom på sig.

Självaste Robert Aschberg har etiketten "förekommer" på Lexbase, men det framgår sen att det gäller ett civilrättsligt tvistemål gällande pengar, så du behöver inte ens vara dömd för brott för att hamna där.

En pensionerad mångmiljonär som Aschberg drabbas nog inte så hårt, dock.
Citera
2024-07-25, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Är det så? Jag tänkte att de måste även rimligen ha databaser över namn och adress på ägarna.

GDPR avser ju alla personuppgifter som företaget behandlar. Inte bara om de publiceras eller ej.

Ja. Här följer definitionen.

personuppgifter: varje upplysning som avser en identifierad eller identifierbar fysisk person (nedan kallad en registrerad), varvid en identifierbar fysisk person är en person som direkt eller indirekt kan identifieras särskilt med hänvisning till en identifierare som ett namn, ett identifikationsnummer, en lokaliseringsuppgift eller onlineidentifikatorer eller en eller flera faktorer som är specifika för den fysiska personens fysiska, fysiologiska, genetiska, psykiska, ekonomiska, kulturella eller sociala identitet,

Ett registreringsnummer går att koppla till en fysisk person och därmed blir den fysiska personen identifierbar.
Citera
2024-07-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Ja. Här följer definitionen.

personuppgifter: varje upplysning som avser en identifierad eller identifierbar fysisk person (nedan kallad en registrerad), varvid en identifierbar fysisk person är en person som direkt eller indirekt kan identifieras särskilt med hänvisning till en identifierare som ett namn, ett identifikationsnummer, en lokaliseringsuppgift eller onlineidentifikatorer eller en eller flera faktorer som är specifika för den fysiska personens fysiska, fysiologiska, genetiska, psykiska, ekonomiska, kulturella eller sociala identitet,

Ett registreringsnummer går att koppla till en fysisk person och därmed blir den fysiska personen identifierbar.
Tack. Har du testat maila dom om radering? Fått någon respons?
Citera
2024-07-25, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HolgerDjup
Självaste Robert Aschberg har etiketten "förekommer" på Lexbase, men det framgår sen att det gäller ett civilrättsligt tvistemål gällande pengar, så du behöver inte ens vara dömd för brott för att hamna där.

En pensionerad mångmiljonär som Aschberg drabbas nog inte så hårt, dock.

Det kan nog vara för att han är en del av guds utvalda folk.
Citera
2024-07-25, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Tack. Har du testat maila dom om radering? Fått någon respons?

Nej det har jag inte testat.
Citera
2024-07-25, 14:37
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Det kan nog vara för att han är en del av guds utvalda folk.
🤣
Citera
2024-07-25, 18:48
Medlem
Går det att svara på google när de skrivit till en angående länkar man ville ta bort? Tänker på deras removals@google.com emailadress.

De har varnat mig att inte göra request för samma länkar flera gånger, för då kommer de banna mig i upp till 6 månader. Vet inte hur jag ska kontakta dem nu om länkar som jag vill få bort.
Citera
2024-07-25, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av boombadabimbada
Går det att svara på google när de skrivit till en angående länkar man ville ta bort? Tänker på deras removals@google.com emailadress.

De har varnat mig att inte göra request för samma länkar flera gånger, för då kommer de banna mig i upp till 6 månader. Vet inte hur jag ska kontakta dem nu om länkar som jag vill få bort.

Ja, det går, och fungerar ibland när man inte fått önskat resultat.
Citera
2024-07-25, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av boombadabimbada

Fast att banna dig 6 månader håller nog inte, ska de då inte behöva uppfylla GDPR gentemot dig under 6 månader
Citera
2024-07-25, 19:49
Medlem
Fick bort hela profilen från Ratsit.
Vilka fler sidor finns som publicerar ens lön?
Citera
2024-07-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Fick bort hela profilen från Ratsit.
Vilka fler sidor finns som publicerar ens lön?

Grattis, finns ingen annan som gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in