2026-09-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel
Google plockade bort min klients sökträff som ledde till Fuplex inom 24 timmar, kan jag trösta med.

Det är förvisso bra att google gör sitt jobb att städa sin söktjänst vid förfrågan men man undrar ju givetvis vad deras motiv att skapa en identisk sida/tjänst till den dom redan driver kan vara.

Sen så innebär ju inte en borttagning länk mer säkerhet när de ändå säljer informationen och den finns sökbar på deras webbsida och när det specifikt kommer till parasiterna bakom Fuplex så verkar dom oerhört inkompetenta men villiga att göra precis vad som helst för att dra in så mycket pengar som möjligt in i det sista.
Citera
2026-09-16, 21:18
Medlem
Jag skickar url länkar och Google raderar men de är kvar fortfarande. Aldrig har det hänt förut. Jag mailar Google men de svarar att länkar är raderade, men när jag söker på mitt namn kommer sidan upp Lexbase. Vad göra ?? Har varit borta i flera år men nu finns jag där igen. Är såååå rädd
Citera
2026-09-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna1971
Jag skickar url länkar och Google raderar men de är kvar fortfarande. Aldrig har det hänt förut. Jag mailar Google men de svarar att länkar är raderade, men när jag söker på mitt namn kommer sidan upp Lexbase. Vad göra ?? Har varit borta i flera år men nu finns jag där igen. Är såååå rädd

Har tyvärr inte lösningen på ditt problem men för att vara extra tydlig, då flera har varit inne på ämnet: att länken till "din" sida på Lexbase inte dyker upp på Google betyder inte att din sida på Lexbase inte finns. Den existerar alltjämt och alla som söker på ditt namn inne på Lexbase kommer se din sida. Detsamma gäller Krimfup, etc.

Så att göra så att man inte syns på Google hjälper förvisso mot folk som slentrianmässigt googlar ditt namn, men inte mot arbetsgivare som tar hjälp av tjänsterna mer professionellt.
Senast redigerad av chesterflash 2026-09-16 kl. 22:33.
Citera
2026-09-17, 11:07
Medlem
Jag vet det men vill inte att den sidan visas så fort man söker på
Mitt namn (
Citera
2026-09-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel
Google plockade bort min klients sökträff som ledde till Fuplex inom 24 timmar, kan jag trösta med.

Hur gick ni tillväga? Kommer inte riktigt fram i googles formulär längre. Enda borttagningsalternativet verkar vara om sidan visar e-post, telefonnr eller personnr.
Någon som har tips på hur man ber google ta bort ett sökresultat?
Citera
2026-09-17, 14:43
Medlem
lent-eels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da8larson
Hur gick ni tillväga? Kommer inte riktigt fram i googles formulär längre. Enda borttagningsalternativet verkar vara om sidan visar e-post, telefonnr eller personnr.

https://support.google.com/legal/answer/10769224?hl=sv

Under IV. Hur skickar jag en förfrågan? så finns en länk till ett webbformulär att fylla i.
Citera
2026-09-17, 17:16
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Minns inte riktigt hur jag bar mig åt, men fick en mail-kanal in till google så jag kunde bara beskriva det med vanliga ord.
Citera
2026-09-17, 18:11
Medlem
JasonDuvals avatar
Det går bra för Liam Stepanyan och hans lilla enmansföretag Fuplex. Omsatte 15,6 mkr förra året. Året innan det 7,2 mkr.

Han är förmodligen ekonomiskt oeberoende för all framtid.

Egentligen sjukt. Klanbabbar kommer till Sverige 2015. Mindre än tio år senare börjar de sälja svenskars integritet.

Pengarna har gått till Porsche Panamera, kokain (ja, han är dömd för det så sent som några månader sedan), Gucci-väskor, bostad och annat.

Sverige 2026. Vilket djävla land alltså...
Citera
2026-09-17, 18:16
Medlem
Citat:

Använder du rätt formulär för GDPR?

https://reportcontent.google.com/forms/rtbf

Skulle dom inte ta bort resultat så anmäler du till IMY.
Citera
2026-09-17, 18:22
Medlem
lent-eels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JasonDuval
Det går bra för Liam Stepanyan och hans lilla enmansföretag Fuplex. Omsatte 15,6 mkr förra året. Året innan det 7,2 mkr.

Egentligen sjukt. Klanbabbar kommer till Sverige 2015. Mindre än tio år senare börjar de sälja svenskars integritet.

Pengarna har gått till Porsche Panamera, kokain (ja, han är dömd för det så sent som några månader sedan), Gucci-väskor, bostad och annat.

Nästan allt av omsättningen går till övriga externa kostnader. Hmm.
Citera
2026-09-17, 20:07
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JasonDuval

sysslar fuplex med något annat än krimfup? han äger ju åtminstone två butiker i göteborg med
Citera
2026-09-17, 20:58
Medlem
JasonDuvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
sysslar fuplex med något annat än krimfup? han äger ju åtminstone två butiker i göteborg med
Han kan ha köpt butiker på sistone?

Vid uppstarten drev hans familj bland annat en tobakshandel i Olskroken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in