Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Ja det stämmer att Chrippa poängterade att Jocke inte ringt och frågat hur lilla C mtp Jocke sagt att han bryr sig så mycket om lilla C.
Kan Chrippa ens ha en relation med sitt gudbarn utan att ha en relation med Jocke? Jocke ringde ju soc på Chrippa och uppmanade sina följare att också anmäla Chrippa till soc. Så om Jocke tror att Chrippa är olämplig förälder så förstår jag att Jocke inte vill lämna sitt barn/Chrippas gudbarn med Chrippa.
Så kan bli svårt för Chrippa att ha en relation med sitt gudbarn utan att ha en relation med Jocke.
Klart det går att ha en relation om man vill. Det ligger helt i ens egna intresse som vuxen. Är situationen infekterad kan han kan ringa på facetime t.ex. slänga iväg ett sms och kolla läget hur barnet/barnen mår. Finns ju även två andra föräldrar med i bilden som kan höra sig till, behöver ju inte vara direkt till brorsan.
Nu vet jag inte om det är någon specifik tidsperiod som han inte ska ha hört av sig. Men har för mig att Kräftan påstod att Jocke aldrig någonsin skulle ha brytt sig.
Men jag tycker mig se att det visst har funnit både kommunikation och en relation mellan Jocke och barnet. facetime, varit delaktig i att ordna fina möbler till sitt rum, få vara med på familjeresor med kusinerna. Tycker de har umgåtts ganska mycket.
Mer än många familjer jag känner till, något samtal per kvartal som högst till sina Syster-brorsbarn/gudbarn.
Så hade Jocke inte brytt sig om barnet så hade Kräftan inte ens åkt med på någon familjeresa.
Jag menar, varför skulle han ta med barnet till en miljö där han då vet att Jocke inte bryr sig. Det är ju jättekonstigt. Han skulle även ha sagt då för flera år sen att han inte skulle vara gudfar längre.
Men, vi ska inte diskutera det här vidare då han redan sagt vad han tycker.