2024-07-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahhablahha
Har inte kunnat skicka in förräns nu.
Har fått info ifrån olika källor som nu vill att vi ska informera om hur A är…
Det hela började med att A flyttade till ett boende som drevs via At*endo, det var direkt efter Saltå. Dom fick tydligen besök utav personalen där som berättade lite hur det hade varit. Vi kan väl säga att det hade gått helt okej där men på nya boendet gick det inte jättebra. A tror sig ha bestämmanderätt över sin personal och när personalen inte går med på olika saker så blir A väldigt utåtagerande - både mot sig själv men mest mot personalen. Det va hot med knivar, det var stryptag, det va hot om att ta livet av sig men även livet av personalen, personalen fick gå ut och stoppa A flertalet gånger från att gå ut framför bilar.
P informerade personalen om att personalen skulle sitta kvar i vardagsrummet när A hade egentid i sovrummet eftersom A behöver ha full bemanning hela tiden eftersom det finns risk att hon börjar göra sig illa, när personalen då påpekade att det kommer personalen inte göra så fick personalen då höra att det skulle kontaktas chefer hit och dit eftersom man då nekade arbetsuppgifter och A’s stora tillsynsbehov.
Personalen fick även höra att de inte fick ha arbetskläder på sig för då såg dom ut som personalen ifrån psyk och kunde då göra att A fick stora ångestutbrott men att personalen fick mat slängt på sig eller blev dragen i kläderna så att klädesplagg gick sönder va inget som ersattes eller som At*endo ersatte så då gick personalen ut med hot om strejk så till slut var det okej med arbetskläder… hot med knivar var vardagsmat för personalen så till slut fick man dom inlåsta men då A är en väldigt pysslig tjej så skulle det finnas tillgång till saxar utlåst så att hon kunde klippa och klistra …. Vi kan väl säga att det gick inte bättre med saxarna. Eller med garnnystan som blev till självskadematerial.
Min källa uppger att dom va ca 7-10 personal som antingen blev uppsagda pågrund utav att de satte sig emot eller så sa dom upp sig själva för att dom inte orkade med att dagligen bli skadade eller hotade eller att P va på boendet dagligen för att bestämma nya saker och påverka både A och personal…

Efter att det inte gick så bra med At*endo så sa dom upp arbetet med dom och då tog kommunen över och A bodde kvar på boendet ett tag innan hon blev förflyttad över till boendet som det stod om i EP.
Allt som allt så har A haft ca 30-40 personal innan hon fick flytta hem…

Inom LSS så ska ju all kontakt mellan personal och medborgare omfattas av sekretess. Det betyder att det som händer ska stanna inom enheten och dess personal. Alltså borde all den här informationen ha kommit från någon som har helt fel arbete. Så jag får hoppas att du ber din källa ta livet av sig, för om man inte kan de mest grundläggande när man arbetar med människor, så ja.

För övrigt känns det skönt att få det jag sa bekräftat, hennes utåtagerande beteende beror helt enkelt på inkompetent personal. Bara det faktum att LSS personal ska ha speciella arbetskläder.
Citera
2024-07-24, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Kanske har pappan eller/och mamman räddat hunden och hjälpt den till annan familj. Vem vet?

Båda föräldrarna eller någon av dem kanske var väldigt oroliga för hundens mående om dottern agerade ut mot den. Att omplacera/snabbt förflytta/be några hämta hunden (utan att säga något till dottern) och låtsas att den är stulen kan ju vara en teori.
Citera
2024-07-24, 17:16
Medlem
Citat:
De allra flesta av oss, tror jag, som förlorar ett djur genom att det är spårlöst borta från tomten, skulle börja med att fråga grannar och be dem kolla. Det är naturligt att göra. Innan drönare sätts in. Att använda spårhund är ju toppen förstås men nog sjutton skulle jag först springa runt som en galen tok och ringa på hos grannar om min hund försvann. Men det är ju jag det...

Nu har vi ju dock ingen aning om ifall grannarna tillfrågades innan man drog upp en drönare, det är ju fullt rimligt att familjen gjort just det. Men jag skulle hellre ha skickat upp en drönare om jag haft en, än att på kvällen jaga ut massa grannar för att leta.
Citera
2024-07-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Tror ni ärligt talat att det finns tid att bemöta allt?

Jag tycker faktiskt denna tråd är precis lika mycket lekstuga som Facebookgruppen.
Det är mycket här som tas för sanning bara för att ngn random person säger det, noll källkritik.

Håller 100% med dig vad du skriver. Äntligen nån vettig människa i gruppen som inte är helt täckt av en foliehatt med extra bred kant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu har vi ju dock ingen aning om ifall grannarna tillfrågades innan man drog upp en drönare, det är ju fullt rimligt att familjen gjort just det. Men jag skulle hellre ha skickat upp en drönare om jag haft en, än att på kvällen jaga ut massa grannar för att leta.

Man måste väl få godkänt att få filma med drönare på platser? Man kan inte bara flyga drönare sådär.
Citera
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Båda föräldrarna eller någon av dem kanske var väldigt oroliga för hundens mående om dottern agerade ut mot den. Att omplacera/snabbt förflytta/be några hämta hunden (utan att säga något till dottern) och låtsas att den är stulen kan ju vara en teori.

Det är inte desto mindre ett bedrägeriförsök i så fall. Bedrägeri är troligare än stöld.

Pappan begriper inte vad normala människor kan dra för slutsats av hans osannolika berättelse på facebook och i media med ett väloljat munläder och krokodiltårar och krystade försök att normalisera allt som ifrågasätts eller radera och blockera den som ställer kritiska frågor.

Någon form av störning kan vara fallet så hoppas mamman flytt med dottern så långt bort från honom de bara kan.
Citera
2024-07-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curlyfication
Håller 100% med dig vad du skriver. Äntligen nån vettig människa i gruppen som inte är helt täckt av en foliehatt med extra bred kant.

Hur kan källor från SKK, SBK, uppfödare, stamtavla, myndigheter inte vara säkra källor?

Du menar att pappans ord är säker källa?
Citera
2024-07-24, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Det är inte desto mindre ett bedrägeriförsök i så fall. Bedrägeri är troligare än stöld.

Pappan begriper inte vad normala människor kan dra för slutsats av hans osannolika berättelse på facebook och i media med ett väloljat munläder och krokodiltårar och krystade försök att normalisera allt som ifrågasätts eller radera och blockera den som ställer kritiska frågor.

Någon form av störning kan vara fallet så hoppas mamman flytt med dottern så långt bort från honom de bara kan.

Ja bedrägeri är det ju i sådana fall, helt klart.
Citera
2024-07-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Hur kan källor från SKK, SBK, uppfödare, stamtavla, myndigheter inte vara säkra källor?

Du menar att pappans ord är säker källa?

Absolut jag ifrågasätter inte de källorna du nämner, utan det är själva slutsatserna folk drar av informationen som är lika bananas som tanterna som litar på sierskor. Enligt min mening alltså.
Citera
2024-07-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
varför har de inte erbjudits medicin??

Man använder sig inte utav medicin för att behandla ett utåtagerande, när det verkar finnas ett klart samband mellan bemötande och utåtagerande. Medicin använder man sig av för att förbättra A:s tillvaro. En kortvarig behandling med lugnande skulle absolut kunna användas, om A bedömdes ha psykos eller annat. En långvarig behandling för att A ska kunna hanteras av LSS personal skulle vara djupt oetiskt och med stor sannolikhet olaglig. Ingen normal läkare i Sverige skulle ens överväga en sådan systematisk neddrogning av en person som själv inte skulle kunna lämna ett ytterst klart medgivande.
Citera
2024-07-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Man måste väl få godkänt att få filma med drönare på platser? Man kan inte bara flyga drönare sådär.

Det är en bra fråga, som jag inte vet svaret på. Jag själv skulle nog kunna tänka mig ta det straffet, om det betydde att jag hade en chans att hitta igen en hund. Nu har jag dock ingen drönare eller hund, så nu är det inte ett alternativ för mig.

Men jag har till exempel struntat i kravet på tillstånd för metalldetektor, när jag hade en nyckel som försvann.
Citera
2024-07-24, 17:39
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Tror ni ärligt talat att det finns tid att bemöta allt?

Jag tycker faktiskt denna tråd är precis lika mycket lekstuga som Facebookgruppen.
Det är mycket här som tas för sanning bara för att ngn random person säger det, noll källkritik.
Det som är intressant/märkligt är att i Fb gruppen så får de mediala tanterna och hjärtströsslarna respons från familj, och lösa rykten hakar de gärna på. Men när människor ställer frågor om deras tomt, staket, kameravinklar osv. Frågor som i sig också är viktiga för att hitta en bild hur hunden kan ha blivit stulen, då blockas man från gruppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in