2024-07-24, 16:56
Medlem
Nottelitens avatar
men vi har inga bevis för att bilderna/filmen är riktiga och att Essie var på gräsmattan senast hon sågs har vi inte heller sett några bevis på, så det som hände med Essie är i teorin ganska öppet, jag tror av allt att Essie är död, men visst hade det varit trevligt om hon hade räddats av snälla människor...
Citera
2024-07-24, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Kan vara tillgjort med… hittils är inget trovärdigt inte ens övervakningsfilmen är trovärdig om man ska va ärlig, de kunde ha vart vilken hund som helst som är svart och labrador retriver ex. Den bar ingen sele, inget kännetecken som syns heller.

Det vore lite intressant att veta när någon utanför familjen senast såg Essie (vid liv). Samma kväll? Tidigare på dagen? Dagen innan?...
Citera
2024-07-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Det vore lite intressant att veta när någon utanför familjen senast såg Essie (vid liv). Samma kväll? Tidigare på dagen? Dagen innan?...

Ellerhur… inte ett enda ljud från mamman eller assisterna (förmodligen tystas dom ner). Bara ren teori skulle inte bli förvånad, admins i essi ska hem Facebook gruppen tåls inte ens bemötas av att nån ifrågesätter något.. så blir man utkastad ur gruppen🥲
Citera
2024-07-24, 16:58
Medlem
Citat:
Tycker också det är väldigt lustigt/märkligt att inte någon kört och knackat på hos grannar och bett dom hoppa in i sina bilar och köra mot olika håll direkt de upptäcks i kamera övervakningen att essie försvann eller när dom klev ut på altanen o upptäcker essie är borta?

Hade de varit mitt husdjur hade jag bankat på grannars hus och bett om HJÄLP. Frågat om dom sett eller hört något etc. Nej allt är så fruktansvärt lustigt och känns sååä oseriöst.

Familjen uppger ju att de anlitat en drönare med FLIR och ringt in en hund för att spåra. Vad tusan ska några oorganiserade grannar göra ute med bilar då??
Citera
2024-07-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
men vi har inga bevis för att bilderna/filmen är riktiga och att Essie var på gräsmattan senast hon sågs har vi inte heller sett några bevis på, så det som hände med Essie är i teorin ganska öppet, jag tror av allt att Essie är död, men visst hade det varit trevligt om hon hade räddats av snälla människor...

Tror helt ärligt precis samma sak nu.
Det styrker ännu mer dedär flashback inlägget som gjordes alldeles nyligen inom timmen bara.
Har typ fått bilden av P att han verkar vara väldigt manipulativ apropå allt hittils man läst och sett hur han pratat i intervjuer etc..
Citera
2024-07-24, 17:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Vad tänker ni kring försvinnandet av Essie? Är det familjen själva som kan va dom står bakom detta? Kan A ha skadat Essie såpass att Essie fick vårdas hos veterinären? Varpå P säger att han skall säga till A att essie är död?

Har du läst tråden/senaste sidorna?
Det du frågar efter väl i stort sett det enda som diskuteras i tråden..?

Dvs vad folk tror har hänt och om familjen själv är inblandade.
Citera
2024-07-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Familjen uppger ju att de anlitat en drönare med FLIR och ringt in en hund för att spåra. Vad tusan ska några oorganiserade grannar göra ute med bilar då??

Tänker inte sitta och påverka vad någon annan tycker och tänker runt dehär, jag har helt ärligt insett att det här är bara så sjukt tragiskt, det enda jag hoppas på är att Essie är vid liv och mår bra och är omhändertagen av någon som ÄNTLIGEN såg och inte klarade av att se Essie i ett sånt hushåll mer.

Vad familjen gjort och hur dom letar är inget jag tänker ens ha en åsikt om mer, allt som sägs behöver inte stämma överens. Det är endast P’s version och p’s sida som gjort ljud ifrån sig delningar, men ingen vad jag sett från Mammans sida. Det räcker för mig helt ärligt att se att detta är ej normalt.. samt artikel om lss boendet händelsen. Katt omplaceringen. Ja listan kan göras oändligt LÅNG.

Ingen tänker på hur Essie haft de hemma? Alla skriver essi ska hem osv, men hur mycket research har man gjort egentligen? Fan borde vara samma ”lag” på att efterlysa djur som människor.. Näe usch magen vrider sig efter att man läst som framkommit här inne i tråden..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

De allra flesta av oss, tror jag, som förlorar ett djur genom att det är spårlöst borta från tomten, skulle börja med att fråga grannar och be dem kolla. Det är naturligt att göra. Innan drönare sätts in. Att använda spårhund är ju toppen förstås men nog sjutton skulle jag först springa runt som en galen tok och ringa på hos grannar om min hund försvann. Men det är ju jag det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har du läst tråden/senaste sidorna?
Det du frågar efter väl i stort sett det enda som diskuteras i tråden..?

Dvs vad folk tror har hänt och om familjen själv är inblandade.

Jag frågar en TROVÄRDIG källa, det är skillnad ganska stor skillnad. Om du läser personens inlägg som jag svarade på så förstår du.
Citera
2024-07-24, 17:09
Avslutad
Kanske har pappan eller/och mamman räddat hunden och hjälpt den till annan familj. Vem vet?
Citera
2024-07-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Kanske har pappan eller/och mamman räddat hunden och hjälpt den till annan familj. Vem vet?

Nope. Mamman o A kommer tillbaka imorgon, därav det utsatta datumet 25/7-24 om jag tolkat det rätt alltså.
Citera
2024-07-24, 17:12
Avslutad
Citat:
Nope. Mamman o A kommer tillbaka imorgon, därav det utsatta datumet 25/7-24 om jag tolkat det rätt alltså.

Mamman kan ha lämnat över hunden till personer utanför familjen den kvällen det påstås att Essie försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in