2024-07-24, 15:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag såg att Oversight Project hade börjat analysera mobildata. Jag ska vara ärlig, och trodde först att det verkligen rörde sig om några märkliga sammanträffanden och en (medveten eller inte) kass bevakning som råkade sammanfalla. Efter denna rapport kan man dock verkligen börja fundera. Redan nu finns det ju väldigt få Republikaner som litar på FBI, och min gissning är att man kommer att lägga ner eller helt reformera FBI om man vinner valet.
Enligt den mediekanal jag såg hade analyserat rapporterna (och fått tillgång till rådatan) så används den byggnad i DC som Crooks besökt regelbundet för intervjuer av olika slag av FBI. Vem enheten tillhör vet man inte i detta läget, men den har besökt både Crooks hem, hans arbetsplats och detta ställe i DC (4,5 tim bort), den 26:e juni som jag förstår det.

Åter till konspirationsteorin dock (vem älskar inte en bra konspirationsteori?). Det är mycket sammanträffanden nu får man väl ändå säga, och man kan inte låta bli att fundera på hur utredningen kring JFK skulle sett ut en nutida kontext.

Det som just nu är givna är att flera andra länder, Demokraterna och en väldigt stor mängd vänsterdrivna organisationer vill att Trump ska bli mördad. Man kan snacka runt det hur mycket man vill, men sanningen är att det är precis så. Vi har alla sett galna vänstermänniskor som skriker och beter sig som djur i otaliga youtube-videos, och man behöver inte vara utbildad psykolog för att inse att det finns tillräckligt av dessa för att det rent allmänna säkerhetsnivån runt Trump borde vara extremt hög.
Om man tittar närmare på gärningsmannen (eller den påstådda iaf) så uppstår en mängd frågetecken. Bland annat kan man undra varför det inte finns avtryck i sociala medier?
Vi har någon form av koppling mellan Blackrock och skolan han gick i (reklamfilmen). Vi har det faktum att Blackrock äger byggnaden, vars tak Crooks tog sig upp på, och som inte ingick i perimeterskyddet (Pac-man perimetern som oförklarligt exkluderar byggnaden).

Givetvis kan detta vara sammanträffanden. Så är det alltid med de här sakerna.

Man behöver inte ens gå så långt som att säga att exempelvis SS och FBI låg bakom attacken. Det skulle räcka med att han ett fåtal personer på "insidan" som ser till att förutsättningarna finns. Det har exempelvis ifrågasatts varför mötet hölls på just den platsen, när det fanns en mycket bättre plats tillgänglig som brukar användas för liknande saker?
SS hävdar att de var underbemannade eftersom det pågick flera separata events samma dag, med skyddspersoner som behövde skyddas. Är detta en slump?
Av ovan anledning hade man ersätt ordinarie SS personal med inlånad personal som inte hade koll på kommunikationsprotokoll osv.

Det ena kan lätt leda till det andra.

Eller så är det bara en random dude som av någon anledning åkt till DC (4,5 tim bilfärd) för att ta en fika. Min gissning är att det kommer att bli precis som med 9/11; dvs, att luckorna är uppenbara och pekas ut, men att de sista pusselbitarna saknas.

Jag lägger till en länk gällande detta: Blaze News - Youtube

Ja otroligt jävla suspekt att den andra teflonen stängs av den 12e och aldrig sätts på igen med. Ja inga sociala medier för en 20 åring men så helt plötsligt hittade FBI "3 encrypted overseas accounts" och vad i helvete betyder det? Konton till vad?

Har du kollat "audio forensic" som folk har gjort? https://www.youtube.com/watch?v=LouU...PeakProsperity
Jag menar SS chefen säger i förhören att SS enbart avfyrade 1 skott men ingen verkar ställa följdfrågan vem i helvete är då den andre skytten??? Att 3 vapen avfyras den dagen finns det ju inte längre några som helst tvivel om.
Citera
2024-07-25, 11:03
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja otroligt jävla suspekt att den andra teflonen stängs av den 12e och aldrig sätts på igen med. Ja inga sociala medier för en 20 åring men så helt plötsligt hittade FBI "3 encrypted overseas accounts" och vad i helvete betyder det? Konton till vad?

Har du kollat "audio forensic" som folk har gjort? https://www.youtube.com/watch?v=LouU...PeakProsperity
Jag menar SS chefen säger i förhören att SS enbart avfyrade 1 skott men ingen verkar ställa följdfrågan vem i helvete är då den andre skytten??? Att 3 vapen avfyras den dagen finns det ju inte längre några som helst tvivel om.

Tack för länken. Ljudanalysen visade ju definitivt att saker och ting inte stämmer utifrån den officiella bilden än så länge.

Ett sidospår och reflektion jag har gjort är att det verkar nästan omöjligt att få upp dessa videos när man aktivt söker på youtube, både den jag länkade och din ljudanalys. Det borde ju rimligtvis vara en jättegrej, men det dyker inte upp om man inte på allvar grottar runt.
Senast redigerad av crawly 2024-07-25 kl. 11:17.
Citera
2024-07-25, 15:28
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Tack för länken. Ljudanalysen visade ju definitivt att saker och ting inte stämmer utifrån den officiella bilden än så länge.

Ett sidospår och reflektion jag har gjort är att det verkar nästan omöjligt att få upp dessa videos när man aktivt söker på youtube, både den jag länkade och din ljudanalys. Det borde ju rimligtvis vara en jättegrej, men det dyker inte upp om man inte på allvar grottar runt.

Nej inte om Cheatle erkänner att SS bara avfyrade ett skott den dagen. Var ju dessutom CNN som rapporterade att 3 vapen användes den dagen först så inte ens foliehattar var först på den bollen.

Precis det är totalt shadow bannat men Youtube tar ju sina direktiv från FBI och stater dom med så dom är ju inte ett dugg bättre än hur Twitter brukade vara. Milkbartvs klipp gick ju extremt viralt: https://www.youtube.com/watch?v=LDzx...nnel=MilkBarTV
Hade 172k views efter några timmar, hade 16 miljoner visningar på x efter en vecka och står nu 10 dagar senare på Youtube med totalt 82k visningar....
Citera
2024-07-26, 10:07
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Precis det är totalt shadow bannat men Youtube tar ju sina direktiv från FBI och stater dom med så dom är ju inte ett dugg bättre än hur Twitter brukade vara. Milkbartvs klipp gick ju extremt viralt: https://www.youtube.com/watch?v=LDzx...nnel=MilkBarTV
Hade 172k views efter några timmar, hade 16 miljoner visningar på x efter en vecka och står nu 10 dagar senare på Youtube med totalt 82k visningar....

Jag har nog aldrig sett det så tydligt tidigare, men å andra sidan har jag inte dykt i konspirationsteorier de senaste fem-tio åren speciellt mycket. YT har förändrats en hel del överlag med hur användarna tar del av innehållet och idag "matas" man snarare med klipp utifrån algoritmerna istället för att söka som man gjorde en gång i tiden.
Citera
2024-07-26, 10:27
Medlem
Nya uppgifter om Crooks motiv. Utöver att han var en vänsterextrem Trump-hatare som donerade pengar till demokraterna:

Trump gunman Thomas Crooks likely had a Gab account that he used to ‘support’ President Biden, site’s CEO says

“While the account made very few posts on the site, the majority of them were in support of President Biden,” said the CEO of the platform launched in 2016 as a completely free-speech alternative to Twitter.

“A number of posts in particular expressed support for President Biden’s COVID lockdowns, border policies and executive orders.”
Citera
2024-07-26, 14:55
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag har nog aldrig sett det så tydligt tidigare, men å andra sidan har jag inte dykt i konspirationsteorier de senaste fem-tio åren speciellt mycket. YT har förändrats en hel del överlag med hur användarna tar del av innehållet och idag "matas" man snarare med klipp utifrån algoritmerna istället för att söka som man gjorde en gång i tiden.

Japp jag var med 2015 när alla mina polares bannades och youtube över en natt plockade bort 6.7 miljoner videos men det började redan 2006 när Google köpte youtube och det finns ingen skillnad mellan google och CIA, exakt samma agenda.

Intressant att sociala medier trots allt fanns och Crooks bara är en standard vänsterdåre som pushade Biden, vaccin och lockdowns. Därför alla vänstertroll försvunnit från tråden antar jag.
Citera
2024-07-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Du, vet du vad? Jag tänker inte tjafsa med dig mer. Gör dig själv en tjänst och läs på innan du sprider massa skit.

Nu när det bevisats via skyttens sociala medier att han verkligen var en Biden-supporter så kanske du kan ta och förklara vad din länk var menad att bevisa?

Ni vänstertroll är så patetiskt anti-intellektuella. Varför argumenterar ni inte bara för era ståndpunkter om ni nu baserat dem på annat än känslor och grupptryck?
Citera
2024-07-26, 17:36
Medlem
Lika patetiskt är det att vänstertrollen just nu masspostar i andra trådar så att den här ska hamna så långt ner på sidan som möjligt.

Försök ni, men mordförsök på en som Trump är inget folk glömmer bort i första taget, hur mycket ni än försöker trolla bort det.
Citera
2024-07-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Nya uppgifter om Crooks motiv. Utöver att han var en vänsterextrem Trump-hatare som donerade pengar till demokraterna:

Trump gunman Thomas Crooks likely had a Gab account that he used to ‘support’ President Biden, site’s CEO says

“While the account made very few posts on the site, the majority of them were in support of President Biden,” said the CEO of the platform launched in 2016 as a completely free-speech alternative to Twitter.

“A number of posts in particular expressed support for President Biden’s COVID lockdowns, border policies and executive orders.”
https://youtu.be/J6EcIZo3ydo?si=7iw-YgSXj3eryqWj Här finns några av hans kommentarer på bild i videon.
Senast redigerad av Abetterworld 2024-07-26 kl. 20:11.
Citera
2024-07-26, 20:04
Medlem
Den här tråden borde sammanfogas med "Trump skjuten". Bara rörigt med en specifik tråd för gärningsmannen, när allt som rör honom även rör skjutningen mot Trump.
Citera
2024-07-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Nu när det bevisats via skyttens sociala medier att han verkligen var en Biden-supporter så kanske du kan ta och förklara vad din länk var menad att bevisa?
Återigen, det finns ingenting som talar för att Crooks är Biden-supporter. Hans bidrag på 15 dollar till demokraterna var i januari 2021, och de få kommentarerna på Gab säger egentligen ingenting om hans politiska åsikter. De kommentarerna skrevs tidig vår, 2021.

När han fyllde 18 år i september 2021 så registrerade han sig som republikansk röstare, och efter det finns det i princip ingenting om hans politiska position. Ett foto på skolskytten Ethan Crumbley återfanns i hans telegon. Vad har han haft för sig, vilka har han umgåtts med, hur har hans tankar gått under dessa nästan tre år?
Citera
2024-07-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Återigen, det finns ingenting som talar för att Crooks är Biden-supporter. Hans bidrag på 15 dollar till demokraterna var i januari 2021, och de få kommentarerna på Gab säger egentligen ingenting om hans politiska åsikter. De kommentarerna skrevs tidig vår, 2021.

När han fyllde 18 år i september 2021 så registrerade han sig som republikansk röstare, och efter det finns det i princip ingenting om hans politiska position. Ett foto på skolskytten Ethan Crumbley återfanns i hans telegon. Vad har han haft för sig, vilka har han umgåtts med, hur har hans tankar gått under dessa nästan tre år?
Återigen, både kommentarerna på Gab och hans samtal med personer på skolan pekar alla i riktningen på att vara anti-Trump och pro-demokrat. Nej, han har inte sagt uttryckligen att han ska rösta på Biden eller Harris, men han har varit tydlig med att nedvärdera alla som stödjer Trump eller deras åsikter.

Huruvida hans åsikter har ändrat sig under de senaste tre åren är oklart, men som sagt flera demokrater väljer att registrera sig i motståndarlägret i primärval bara för att rösta emot den tydligaste kandidaten för att sedan i det riktiga valet rösta på den de verkligen vill ha i det egna lägret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in