2024-07-24, 07:50
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
okej så varför har de inte bara gått ditt och undersökt/husrannsakan då? Eller menar dom att dessa personer har sålt hunden?
Får känslan att den användaren sår blindspår.
Citera
2024-07-24, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Ja, det är hela tiden pappan som har ordet och får det att låta som att polisen tror honom och jobbar för att hjälpa honom. Läste nu att polisen skrivit ett mejl till TV4 om att de åter öppnat ärendet för att "en del utredningsåtgärder ska kunna vidtas" - vilket lika gärna kan innebära att de vill utreda pappans story.
Vi får se vad som händer, nu är man ju nyfiken på att få ett svar på gåtan!

Så bra om dom utredningsåtgärder skall tas, dom lär även kika på familjen och annat, ev att dom läser i den här tråden med. Poliser brukar läsa flashback. Hoppas dom reagerar på de som andra gjort i denna tråd. Oskyldig och skyldig vet ja ej, men att P bör ”granskas” är det ingen tvivel om gällande detta. Man får bara hoppas att utredningen kring detta gås igenom detaljerat.
Citera
2024-07-24, 08:09
Medlem
Har en känsla att sanningen kommer fram snart, pappan ljuger. Det går rykten i Enköping om familjen även om rykten inte är pålitligt. Men det jag hört är att pappan har omplacerat hunden själv och ljuger för att han vill ha uppmärksamhet i media, få ut pengarna från föräkringsbolagen samt lättare att hantera Amandas utbrott. Djurskyddet är inbladade med samarbete med polisen som flera bekräftat. Jag tycker synd om hunden och hoppas att hon lever och omplacerad samt att pappans lögner kommer ut till offentlighet. Jag hoppas att fler anmäler familjen så de inte får ut en ny assistanshund. En så våldsam vuxen person med funktionsnedsättning intellektuell funktionsnedsättning, Autism, Epileps samt de hon har mer skall inte klara av att havande om en hund, en assistanshund är inte bara hjälpmedel utan en familjemedlem särkilt vid psykisk hälsa hund.
Citera
2024-07-24, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Får känslan att den användaren sår blindspår.

En husrannsakan kan inte göras bara sådär😂det krävs så mycket mer för att polisen ska kliva in och göra en husrannsakan samt att nu har förmodligen spåren ”städats undan” .. så skulle en husrannsakan göras nu skulle man förmodligen inte hitta något. Ev teknisk teknik telefon etc. Samt förhöra mammans sida av familjen då dom är märkligt tysta och inte ett enda ljud vad jag sett och uppfattat. Sedan även förhöra uppfödaren av hunden Essie, märkligt även där att uppfödaren inte gått ut med någon efterlysning?

(Har aldrig varit hund ägare men katt ägare och jag hade kvar kontakten med kattens uppfödare även efter 3år. )
Citera
2024-07-24, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Varför skulle polisen uttala sig om detta? Det är en sketen stöld.
Vore osmart av pappan att uttala sig så om det nu inte förhåller sig på det viset. Att snärja in sig ännu mer i lögner...

Han vill försöka låta som trovärdig
Citera
2024-07-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Nej det jag menar att det är bara pappan som skriver att polisen agerar därmed inget bevis att det stämmer.

Frågade även personen i flashback angående tiggaren om de var privat personer som agerade eller polisen men fick aldrig svar..
Citera
2024-07-24, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Har en känsla att sanningen kommer fram snart, pappan ljuger. Det går rykten i Enköping om familjen även om rykten inte är pålitligt. Men det jag hört är att pappan har omplacerat hunden själv och ljuger för att han vill ha uppmärksamhet i media, få ut pengarna från föräkringsbolagen samt lättare att hantera Amandas utbrott. Djurskyddet är inbladade med samarbete med polisen som flera bekräftat. Jag tycker synd om hunden och hoppas att hon lever och omplacerad samt att pappans lögner kommer ut till offentlighet. Jag hoppas att fler anmäler familjen så de inte får ut en ny assistanshund. En så våldsam vuxen person med funktionsnedsättning intellektuell funktionsnedsättning, Autism, Epileps samt de hon har mer skall inte klara av att havande om en hund, en assistanshund är inte bara hjälpmedel utan en familjemedlem särkilt vid psykisk hälsa hund.

Ja, vi får hoppas på det, att sanningen kommer fram snart nog!
Citera
2024-07-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Ja, vi får hoppas på det, att sanningen kommer fram snart nog!

Sen på övervakningsfilmen ser man inte ens om det faktiskt är ESSIE, finns inget som bevisar att det är essie, inget känne tecken heller.. under tiden övervakningen ”laggade” host.
Citera
2024-07-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Frågade även personen i flashback angående tiggaren om de var privat personer som agerade eller polisen men fick aldrig svar..

Tiggaren vet jag att de kontrollerade, det var flera som filmat osv enligt chattgrupperna. Men kanske var något annan med de hoppade på.
Citera
2024-07-24, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Självklart! Det är för att jag är djurvän och blir förbannad när djur far illa som jag bryr mig. Om hypotesen att nån assistent har kidnappat hunden för ett bättre leverne är det så bra det kan bli och jag hoppas att det aldrig kommer fram, att ingen sniken jävel som vill ha 100K avslöjar det.

Men jag tycker även hjärtligt illa om såna som missbrukar försäkringar. Det blir dyrare premier för oss seriösa.

Och såna som utnyttjar sina funktionsnedsatta barn till att sko sig på olika vis. Dotterns betalningsanmärkningar hos kronofogden, vad är det och varför? (man kan ju undra om hon blivit s k "brevlåda"? Nån som är hågad kan ringa kronkalle och kolla upp vad skulderna gäller. Det går göra anonymt.)Jättelön till mamman som assistent. Swish till pappans misslyckade företag är ju verkligt lågt och förtjänar

Jag tror den här pappan kommer undan med mycket eftersom han är tät och högdjur.

Och sist men inte minst, avskyr de som utnyttjar hjärteströsslare på det vis vi ser, inte bara i det här ärendet utan generellt i det stinkhål som är fejjan.

Kort sagt lever vi nu i ett samhälle där den som styr internet och information, falsk eller ej, har makten och det gör mig både arg och orolig.

Instämmer i ditt första stycke. Om hunden utsatts för elände i familjen, hoppas jag den kommer få det betydligt bättre nu om någon räddat den i det avseendet. Sedan kanske det kan bli svårt att ha en kidnappad hund om Essie behöver veterinärvård då hon är chippad...
Citera
2024-07-24, 08:59
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Jag är förvånad att inte fler enköpingsbor delar info om familjen här. De verkar ju vara kända. Boende i staden borde ju kunna vittna om huruvida A får utbrott eller inte. Hon har väl knappast varit inlåst. De har ju grannar runtom...
Citera
2024-07-24, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, det här är exakt vad jag tror. Pappan spelar över och blir allt mer stressad, spelar över lite till och så är karusellen igång.

Frågan är om vi nånsin får veta vad som hänt.

Vad jag skulle önska är att nån fristående duktig journalist, bloggare, tik tokare, youtubare etc skulle börja rota i det här.

Vanliga media kommer aldrig skriva ifall det visar sig vara ett bedrägeri. Inte heller en Lex Maja när det gäller en funktionsnedsatt.

Njae...Vi säger att släktingar kidnappat Essie, då betyder det inte per automatik att familjen känner till det eller har regisserat hela teatern. Släktingarna kanske har känt oro för vovven länge och valt att rädda den på det här sättet. Essie kan sedan ha placerats vidare hos andra personer som inte har någon koppling till familjen alls.

En kanske kan tycka att det skulle räckt med anmälan till Länsstyrelsens djurskydd OM Essie utsatts för något i hemmet, såsom fysisk el psykisk misshandel el annan försummelse. Att skrämma sitt djur på olika sätt är också vanvård. Djur har rätt att känna sig trygga.

Samtidigt vet jag hur enormt svårt det är att hundar eller andra djur som missköts eller far illa hos personer, omhändertas av djurskyddshandläggare. Djurförbud ges endast i få fall och mycket ska till för det. En person ska först få möjlighet att "förbättra sig" och i de aspekter en anmälan avser, om Länsstyrelsen ser att uppgifterna i anmälan stämmer. Exempelvis klippa klor, ge katten mat, gå ut med hunden, ta djur till veterinär för vård osv. Kontroller görs sedan på nytt för att se om det förbättrats för djuret. Oftast får djuren på kvar.

Även de som har djurförbud kan bli med djur igen, då Länsstyrelsen har så ytterst begränsade resurser att göra kontroller. De behöver helt enkelt mer pengar från regeringen.

Jag har anmält fyra personer för vanvård av hund. Alla har kvar sina hundar och inte fan har de det bättre. Anmälde senast i fredags på nytt en av personerna men tvivlar på att hundarna någonsin kommer få det liv de har rätt till. Om jag hade en annan sida i mig, skulle jag gott kunna kidnappa dem allihop och hjälpa dem till nya hem för det är fruktansvärt att se djur bara plågas år ut och år in och veta att de aldrig aldrig kommer kunna få det bra.

Men ändå... Alla ni Som vet att djur far illa: anmäl! Oavsett vad ni tror kan bli utfallet. Anmäl. Några djur kan faktiskt få nytt hem via myndigheter, eller få det bättre, även om jag är uppgiven i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Pappan har ju själv sagt, med stöd av sina filmer, att Essie träffar någon i trädgården som hon känner innan hon försvinner. Då kan man utesluta främlingar/tiggare/narkomaner mfl. Med hittelön på 100k så hade hunden varit hemma nu i så fall.

Pappan hintar att det är någon tidigare assistent som tagit hunden. Är det fallet så tyder det på att assistenten räddat hunden från familjen. Assistenten har väl sett att hunden for illa. Om länsstyrelsen har ett pågående Lex Maja mot familjen så stämmer den här teorin. Då bryr man sig inte om 100k som djurvän.

Men det kan lika gärna vara en för hunden känd släkting som kört upp bakom häcken och plockat med sig hunden. Vilket i så fall tyder på att det är planerat av familjen att hunden skulle bort. Det förklarar också att kamerorna lägligt slutade fungera samt förklarar de konstiga iskalla uttalandena om att två veckors letande skulle vara max, för sen är hunden inte användbar längre.
Leta i Fjärdhundra, där ligger nog en hund begraven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in