2024-07-24, 01:14
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Tar inte mamman hand om Amanda? Lite svårt att driva en facebookgrupp då i det tempot som det ska raderas och blockeras med en utåtagerande autistisk dotter vid sidan om.
Jo, men knappast samtliga av hennes släktingar. (Men vi vet förstås inte ens om hon har några... Än mindre om de har tid eller lust att moderera hjärtströsslare på Facebook efter en hundstöld.)

Sen ska vi komma ihåg att hon arbetar som sin dotters assistent. Arbetar. Som i anställd. Det betyder att ibland är hon ledig! Då jobbar andra assistenter. Sen är det väl en klassisk kvinnofälla att jobba i princip dygnet runt. Men hon är van vid att ha andra lönearbeten och att dottern finns på boende någon annanstans. Jag vill tro att hon är kapabel att ta hand om sig själv - dvs ibland är hon ledig.
Citera
2024-07-24, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
mycket tid har gått åt till att låtsas att filmerna/bilderna bevisar något och det gör de inte, det nämns flitigt att hitlönen är 100K, men inte ett ord om hur den ska betalas ut, det skrivs också att den som har Essie bara kan släppa henne i en park eller nära en butik eller liknande så hon hittas på det sättet, konstigt och det är klart att facebooksidan och hela kampanjen går ut på att låtsas att Essie har blivit kidnappad av främlingar vilket inte är sant...
Pappan har ju själv sagt, med stöd av sina filmer, att Essie träffar någon i trädgården som hon känner innan hon försvinner. Då kan man utesluta främlingar/tiggare/narkomaner mfl. Med hittelön på 100k så hade hunden varit hemma nu i så fall.

Pappan hintar att det är någon tidigare assistent som tagit hunden. Är det fallet så tyder det på att assistenten räddat hunden från familjen. Assistenten har väl sett att hunden for illa. Om länsstyrelsen har ett pågående Lex Maja mot familjen så stämmer den här teorin. Då bryr man sig inte om 100k som djurvän.

Men det kan lika gärna vara en för hunden känd släkting som kört upp bakom häcken och plockat med sig hunden. Vilket i så fall tyder på att det är planerat av familjen att hunden skulle bort. Det förklarar också att kamerorna lägligt slutade fungera samt förklarar de konstiga iskalla uttalandena om att två veckors letande skulle vara max, för sen är hunden inte användbar längre.
Leta i Fjärdhundra, där ligger nog en hund begraven.
Citera
2024-07-24, 01:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Pappan har ju själv sagt, med stöd av sina filmer, att Essie träffar någon i trädgården som hon känner innan hon försvinner. Då kan man utesluta främlingar/tiggare/narkomaner mfl. Med hittelön på 100k så hade hunden varit hemma nu i så fall.

Pappan hintar att det är någon tidigare assistent som tagit hunden. Är det fallet så tyder det på att assistenten räddat hunden från familjen. Assistenten har väl sett att hunden for illa. Om länsstyrelsen har ett pågående Lex Maja mot familjen så stämmer den här teorin. Då bryr man sig inte om 100k som djurvän.

Men det kan lika gärna vara en för hunden känd släkting som kört upp bakom häcken och plockat med sig hunden. Vilket i så fall tyder på att det är planerat av familjen att hunden skulle bort. Det förklarar också att kamerorna lägligt slutade fungera samt förklarar de konstiga iskalla uttalandena om att två veckors letande skulle vara max, för sen är hunden inte användbar längre.
Leta i Fjärdhundra, där ligger nog en hund begraven.

ja, jag borde inte ha skrivit okända kidnappare utan kidnappare...
men för mig ser detta helt klart falskt ut...
och det faktum att sjukhuset är den första bra förklaringen de tänker på till varför Essie inte kunde komma med till lägret, nej jag tror att Essie har varit död sedan första dagen...
Citera
2024-07-24, 01:47
Medlem
Citat:
ja, jag borde inte ha skrivit okända kidnappare utan kidnappare...
men för mig ser detta helt klart falskt ut...
och det faktum att sjukhuset är den första bra förklaringen de tänker på till varför Essie inte kunde komma med till lägret, nej jag tror att Essie har varit död sedan första dagen...
Finns ingen rimlig anledning till att de tagit till media i sånt fall.
Citera
2024-07-24, 01:49
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
på vilket sätt får A utbrott? Alltså är det mer hjärnskadan eller psykiskt?

Tror det är mycket psykiskt tillexempel om hon blir trängd eller stressad, Sen vet jag att någon sagt att hon kan få utbrott efter sina kraftiga Epilepsianfall tillexempel att hon blir förvirrad och det gör henne utåtagerande.
Senast redigerad av Brydiginteeller 2024-07-24 kl. 01:52.
Citera
2024-07-24, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Inte?

Har du en livförsäkring kan du få ersättning om din hund sprungit bort eller stulits och inte hittats inom tre månader. Händelsen ska vara polisanmäld och du ska också ha annonserat ut en efterlysning. Det kan du göra i lokaltidningen eller på Facebook. Huvudsaken är att ditt inlägg får en bred spridning. Livförsäkringen har ingen självrisk.

https://www.agria.se/hund/artiklar/forsakring/forsvunnen-hund--vad-gor-jag/
Citera
2024-07-24, 01:54
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly

långt ifrån första gången någon går alldeles för långt i sitt spel för att framstå som trovärdig och de har inte ringt alla media...
å andra sidan har det ena lett till det andra och plötsligt har nog allt gått för långt...
Citera
2024-07-24, 01:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Inte?

Har du en livförsäkring kan du få ersättning om din hund sprungit bort eller stulits och inte hittats inom tre månader. Händelsen ska vara polisanmäld och du ska också ha annonserat ut en efterlysning. Det kan du göra i lokaltidningen eller på Facebook. Huvudsaken är att ditt inlägg får en bred spridning. Livförsäkringen har ingen självrisk.

https://www.agria.se/hund/artiklar/forsakring/forsvunnen-hund--vad-gor-jag/

och där har vi en mycket bra anledning till detta spelet här
Citera
2024-07-24, 01:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kan hon vara på något slags sommarläger/koloni för barn med autism under några veckor där hundar inte är tillåtna p g a allergier?

Det hade varit diskriminering att inte låta henne ta med hunden då den är ett hjälpmedel för hennes funktionsnedsättning.
Citera
2024-07-24, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Då det är en assistanshund så är det inte troligt att den skulle göra det. Den är tränad till att inte bry sig om sådana saker.
Men så länge det gäller levande liv, så gäller det väl även assistanshundar? De blir ju inga robotar, utan fortsätter vara levande liv? Annars hade man väl kunnat ersätta assitanshundarna med just robotar?
Citera
2024-07-24, 02:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
långt ifrån första gången någon går alldeles för långt i sitt spel för att framstå som trovärdig och de har inte ringt alla media...
å andra sidan har det ena lett till det andra och plötsligt har nog allt gått för långt...

Ja, det här är exakt vad jag tror. Pappan spelar över och blir allt mer stressad, spelar över lite till och så är karusellen igång.

Frågan är om vi nånsin får veta vad som hänt.

Vad jag skulle önska är att nån fristående duktig journalist, bloggare, tik tokare, youtubare etc skulle börja rota i det här.

Vanliga media kommer aldrig skriva ifall det visar sig vara ett bedrägeri. Inte heller en Lex Maja när det gäller en funktionsnedsatt.
Citera
2024-07-24, 02:24
Medlem
Om det är sant att dottern ska flytta till en nytt boende. Kan det vara så att man inte får ha hund där ?
Då kommer hunden bara bli en vanlig hund hemma värde över 300tkr. Som övriga familjen får ta hand om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in