2024-07-24, 01:14
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Tar inte mamman hand om Amanda? Lite svårt att driva en facebookgrupp då i det tempot som det ska raderas och blockeras med en utåtagerande autistisk dotter vid sidan om.
Jo, men knappast samtliga av hennes släktingar. (Men vi vet förstås inte ens om hon har några... Än mindre om de har tid eller lust att moderera hjärtströsslare på Facebook efter en hundstöld.)

Sen ska vi komma ihåg att hon arbetar som sin dotters assistent. Arbetar. Som i anställd. Det betyder att ibland är hon ledig! Då jobbar andra assistenter. Sen är det väl en klassisk kvinnofälla att jobba i princip dygnet runt. Men hon är van vid att ha andra lönearbeten och att dottern finns på boende någon annanstans. Jag vill tro att hon är kapabel att ta hand om sig själv - dvs ibland är hon ledig.
Citera
2024-07-24, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
mycket tid har gått åt till att låtsas att filmerna/bilderna bevisar något och det gör de inte, det nämns flitigt att hitlönen är 100K, men inte ett ord om hur den ska betalas ut, det skrivs också att den som har Essie bara kan släppa henne i en park eller nära en butik eller liknande så hon hittas på det sättet, konstigt och det är klart att facebooksidan och hela kampanjen går ut på att låtsas att Essie har blivit kidnappad av främlingar vilket inte är sant...
Pappan har ju själv sagt, med stöd av sina filmer, att Essie träffar någon i trädgården som hon känner innan hon försvinner. Då kan man utesluta främlingar/tiggare/narkomaner mfl. Med hittelön på 100k så hade hunden varit hemma nu i så fall.

Pappan hintar att det är någon tidigare assistent som tagit hunden. Är det fallet så tyder det på att assistenten räddat hunden från familjen. Assistenten har väl sett att hunden for illa. Om länsstyrelsen har ett pågående Lex Maja mot familjen så stämmer den här teorin. Då bryr man sig inte om 100k som djurvän.