2024-07-24, 00:30
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja precis. Vi ska titta efter sånt vi inte ser men som borde synas.

Det kommer aldrig att ske, men pappan har nog en mission impossible-lösning att presentera på det också.

Och jag kan inte släppa att ingen från mammans sida är inblandad i gruppen. Andra dottern är med som admin men har inte gjort nåt vad jag kunnat se.

Om det kan vara så att mamman drog pga pappans machinationer och inte ville vara med längre? Att A nu ska in på ett boende, som inte skulle gått förut, kan det bero på att de ska skiljas?

Om, och jag säger om, det nu är så, kommer det bli en jävla dyr skilsmässa för gubben. Och då behöver han lätt 300 K.
Jag uppskattar att du noterade att jag var noga med formuleringen. Visst kan det ha helt naturliga förklaringar att hennes sida inte syns till/inte existerar. Det kan finnas massor av anledningar. Men det är ett faktum att de enda vi ser tycks komma från hans släkt.

Kanske var det så enkelt att hon insåg vart det här skulle barka hän och ville inte vara en del av det. Tjurskalliga karlar som inte tar hänsyn till sin omgivning, allra minst i en krissituation, har man ju mött förr liksom. Om det är så har hon mina sympatier!
Citera
2024-07-24, 00:35
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Precis.
Varför läser man ingenstans om hur tjuven ska gå tillväga?
Som: "Om du lämnar Essie där, kan du hämta pengar där sen .." eller varför inte använda en präst som kan ta emot hunden och dela ut pengarna, de har ju har tystnadsplikt, eller en advokat, läkare ..

Men är det verkligen tänkt att tjuven ska få hittelönen? Alltså vemsomhelst som hittar hunden vid liv får hittelönen. Om jag var tjuven hade inte jag talat om det direkt när jag kommer med hunden isåfall.
Citera
2024-07-24, 00:36
Medlem
Skulle leta efter "kidnappaŕen" i den närmaste kretsen och dess vänner och se om det finns någon där som kan ha haft inställningen att "de gör en god gärning" om de tar hunden. Förmodligen finns "befriaren" där.
(Att den är en tjuv blundar de för liksom om hunden haft det bra eller ej. Det viktiga är deras egen tro på att de gjort något gott.)
Citera
2024-07-24, 00:39
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Jag uppskattar att du noterade att jag var noga med formuleringen. Visst kan det ha helt naturliga förklaringar att hennes sida inte syns till/inte existerar. Det kan finnas massor av anledningar. Men det är ett faktum att de enda vi ser tycks komma från hans släkt.

Kanske var det så enkelt att hon insåg vart det här skulle barka hän och ville inte vara en del av det. Tjurskalliga karlar som inte tar hänsyn till sin omgivning, allra minst i en krissituation, har man ju mött förr liksom. Om det är så har hon mina sympatier!

Tar inte mamman hand om Amanda? Lite svårt att driva en facebookgrupp då i det tempot som det ska raderas och blockeras med en utåtagerande autistisk dotter vid sidan om.
Citera
2024-07-24, 00:44
Medlem
MudOvens avatar
Jag misstänker att det är en missbrukare av något slag som stulit hunden och sålt den till en kinarestaurang för en slant.
Jag kan ha fel men min magkänsla säger det.
Citera
2024-07-24, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Går just nu ett rykte i Enköping

Dottern är just nu på ett sommarläger
Mamman och pappan var hemma med hunden och Är båda inblandade i försvinnandet

Wi-Fi stängdes av Inifrån huset

Mamma gick ut efter att Wi-Fi sågs på igen för att se att hunden verkligen var borta

Hunden kommer att omplaceras och finns just nu hos en annan släkting till en av föräldrarna

Dottern är våldsam och föräldrarna tror att detta är bästa sättet för att rädda hunden. Att man inte har berättat för dottern att hunden är borta beror på att hon inte ska få utfall på lägret

Troligen skaffar man ingen ny hund utan dottern kommer att placeras på ett hem istället

varför då gå ut i media med detta??? så sjukt, till vilken nytta??
Citera
2024-07-24, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vi får hoppas att det är sant att hunden har det bra nu. Men vad håller föräldrarna på med? Varför drar de igång en sån här stor karusell?

undrar samma sak!!
Citera
2024-07-24, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LilzA
Tänkte samma sak, varför blossa upp det så hela Europa reagerat på händelsen med Essie.. Men sedan tänker jag ett varv till. Försäkringsbedrägeri..
Familjen kommer omöjligt få igen alla hundratusen som de köpte Essie för genom att omplacera henne. Enda sättet att få igen pengar är om hon är stulen, dvs försäkringspengar.

få begår de ju ett brott! är det värt det att bli igenkända som familjen som begick ett försäkringabedrägeri?
Citera
2024-07-24, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Vad är anledningen att starta igång denna hysterik då? Tillomed Anders Bagge har skrivit ut på instagram om hunden Essie.Sen tänker jag att släktingarna som har Essie lär ju smyga ut med henne för att rasta Essie, det lär ju vara folk som undrar vart släktingarna fått Essie ifrån. Och kommer aldrig A hälsa på dom släktingarna? Dom kan ju inte gå på stan med henne helt oberörda alla i Sverige vet ju om detta nu. Tänkte inte föräldrarna så långt?

Jag tvivlar inte en sekund på att detta är sant

håller med, verkar konstigt om det är sant.
Citera
2024-07-24, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Känner A men inte familjen. Ver bara att kommunen och assistenter har svårt och samarbete med föräldrarna.

på vilket sätt får A utbrott? Alltså är det mer hjärnskadan eller psykiskt?
Citera
2024-07-24, 00:58
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
undrar samma sak!!

Allt du undrar över finns att läsa i tråden. Både fakta och diverse spekulationer.

Kanske nån orkar göra en sammanfattning åt dig men inte jag.
Citera
2024-07-24, 01:12
Medlem
Nottelitens avatar
mycket tid har gått åt till att låtsas att filmerna/bilderna bevisar något och det gör de inte, det nämns flitigt att hitlönen är 100K, men inte ett ord om hur den ska betalas ut, det skrivs också att den som har Essie bara kan släppa henne i en park eller nära en butik eller liknande så hon hittas på det sättet, konstigt och det är klart att facebooksidan och hela kampanjen går ut på att låtsas att Essie har blivit kidnappad av främlingar vilket inte är sant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in