2024-07-23, 20:05
Avslutad
Asså jag har kollat runt på annons sidor lite överallt… men asså tror de som ”snott” hunden för att sälja gör det via sina ”kontakter”. Olika länder, inte bara baltikum utan våra grannar och även resterande europa…

Såklart kollat blocket…
Citera
2024-07-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Mannen har ett extremt välbetalt arbete som landsansvarig i Sverige för ett av tysklands allra största företag.
Kvinnan har också bra betalt så det finns noll anledning till ekonomiska problem, helt normala nivåer på underskott av kapital som villaägare också.
Förutsatt att de inte har spelproblem eller liknande.
Citera
2024-07-23, 20:07
Medlem
Förstår inte att man överhuvudtaget släpper ut en hund okopplad hundar ska vara kopplade och under uppsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Om man tar bild två i det senaste inlägget på Facebook 22:25:36 och zoomar in längst till höger och förstorar upp vad som speglas i rutan så tycker jag mig se ett djur. Möjligen en varg speglas. Man ser tydligt nos och bakben. Skärmdumpade och zoomade in två gånger för att få fram detta. Det finns också vargobservationer i Enköpingsområdet 😲
Citera
2024-07-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Nej, inte hela släkten. Jag har noterat att mamman inte tar del i detta.

Hon tog dottern och drog dagen efter att hunden försvann.

Tror inte nån på mammans sida deltar faktiskt. Rätta mig om jag har fel.

Och 25/7 har vi den konstiga deadline, då man ska sluta leta. Dottern och mamman kommer hem då, kanske är inte deadline för att hunden och A inte längre är ett ekipage (som ju förnekas av de som kan hundar) utan för att mamman avskyr pappans fifflande och det ska inte förekomma när hon är hemma.

Bara det säger nästan allt ”för att mamman avskyr pappans fifflande och det ska inte förekomma när hon är hemma”… mamman vet ju vad han håller på med, blir inte de som ”medhjälp” eller mened (har inte koll på dom begreppen…
Citera
2024-07-23, 20:09
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Mannen har ett extremt välbetalt arbete som landsansvarig i Sverige för ett av tysklands allra största företag.
Kvinnan har också bra betalt så det finns noll anledning till ekonomiska problem, helt normala nivåer på underskott av kapital som villaägare också.

Ok, men han klagade ju i tidningsartikeln över dålig ekonomi och tiggde pengar till en ny hund.

Även de som tjänar bra kan ha få problem med ekonomin eftersom de blir vårdslösa, tror de har råd med allt och sen går det överstyr.

Nån hade kollat upp hans nystartade företag som inte gick vidare bra, det var dit swishpengarna gick.

Det kryper nog fram hur det ligger till. Spelskulder är min gissning, obs gissning.
Citera
2024-07-23, 20:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Bara det säger nästan allt ”för att mamman avskyr pappans fifflande och det ska inte förekomma när hon är hemma”… mamman vet ju vad han håller på med, blir inte de som ”medhjälp” eller mened (har inte koll på dom begreppen…

Ja, som kvinna och mamma hade jag gjort exakt som hon i det läget. Och sen antagligen skilt mig.

Det kan vara därför pappan vill dra in pengar via bedrägeriet också. Skilsmässa är dyrt.

Observera att ovanstående är spekulationer.
Citera
2024-07-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ok, men han klagade ju i tidningsartikeln över dålig ekonomi och tiggde pengar till en ny hund.

Även de som tjänar bra kan ha få problem med ekonomin eftersom de blir vårdslösa, tror de har råd med allt och sen går det överstyr.

Nån hade kollat upp hans nystartade företag som inte gick vidare bra, det var dit swishpengarna gick.

Det kryper nog fram hur det ligger till. Spelskulder är min gissning, obs gissning.

Han insåg kanske att han inte kommer få pengar av försäkringen gällande Essie, därav gick ut i media o sa som han sa kring hans/deras ekonomi, samt bidrag kommer inte betalas ut till han/dom när dottern bor på boende..
Citera
2024-07-23, 20:13
Medlem
terreces avatar
Är den jävla byrackan inte hemma beställ en ny. Hon är NPF för faan! Vad är det för jävla harar till 🍐?
Citera
2024-07-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ja, som kvinna och mamma hade jag gjort exakt som hon i det läget. Och sen antagligen skilt mig.

Det kan vara därför pappan vill dra in pengar via bedrägeriet också. Skilsmässa är dyrt.

Observera att ovanstående är spekulationer.

Tycker hon ska berätta till myndigheter hur det faktiskt är hela sanningen alla kort på bordet…

Innan de går så långt att hon faktiskt också påverkas negativt kring detta tänker konskvenser etc böter etc för om detta skulle vara påhitt så har man tagit och användt sig utav polisens resurser fått hela svenska folket att leta stanna upp labroderer dom ser och öppna deras mun för o se om det är Essie ex, nej listan kan göras lång men framför allt falsk anmälan eller vad de heter… eller bedrägeri försök ex. Endast spekulation. Men med sanningen kommer man LÄNGST med..
Citera
2024-07-23, 20:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Tycker hon ska berätta till myndigheter hur det faktiskt är hela sanningen alla kort på bordet…

Innan de går så långt att hon faktiskt också påverkas negativt kring detta tänker konskvenser etc böter etc för om detta skulle vara påhitt så har man tagit och användt sig utav polisens resurser fått hela svenska folket att leta stanna upp labroderer dom ser och öppna deras mun för o se om det är Essie ex, nej listan kan göras lång men framför allt falsk anmälan eller vad de heter… eller bedrägeri försök ex. Endast spekulation. Men med sanningen kommer man LÄNGST med..

För sin egen och även dotterns skull borde hon göra det, berätta och rentvå sig.

Även om bara delar i denna soppa är sann, är det tillräckligt för att de ska bli avskydda av hela Sverige.

Jag tycker också att de som sitter inne på fakta borde kontakta tidningarna. Man har källskydd, en helig regel inom journalistik, och de kommer aldrig avslöja vem som sagt nåt.
Citera
2024-07-23, 20:25
Medlem
Citat:
Jag förstår att det är menat så och tycker det är jättebra att de som behöver kan få en sådan hund.

Men i det här fallet är det inte bara autism utan nåt annat fel dessutom med dottern. Hon är 23 år och inget barn.

Hon är alltså så aggressiv att LSS-boende till sist slängde ut henne sedan hon hotat dem med kniv. Har inte läst en rad som tyder på självskada, hon agerar ut och gör det med våld. I stort sett bekräftat att hon var våldsam med katten hon hade på boendet och den omplacerades pga det.

Det är ett pågående ärende hos Länsstyrelsens djurskydd, sekretessbelagt i nuläget men så småningom får vi veta. Lex Maja kanske.

Det är inte alls bekräftat att hon var våldsam med katten, utan bara att katten placerades om då det inte funkade med dottern. Vilket för övrigt inte är helt ovanligt med autistiska personer och katter.
Inte heller är det det minsta bekräftat att det pågår ett djurskyddsärende.
Citera
2024-07-23, 20:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Exakt. Och alla miljoner hjärtan. De vill väl att de kritiska kommentarerna ska drunkna innan nån hinner läsa dem. Mina försiktigt ifrågasättande inlägg har de rensat bort, men bannad är jag inte ännu.

Funderar över detta, som en moderator (inte förälder) skriver i förklaringar/undanflykter:

"Våldsamhet
Det finns spekulationer kring att A är våldsam mot Essie varpå vi fått höra att de önskar att hon aldrig kommer tillbaka. Självklart hade vi själva tagit bort Essie från A om hon blev utsatt för våld. "

Det stämmer ju in på lokala ryktet vi diskuterade tidigare. Att det kan vara föräldrarna själva som omplacerat Essie.

Har också tänkt att man sa till dottern Essie låg på sjukhus, inte att hon sprungit bort. Kan det vara så att dottern köper den förklaringen eftersom hon varit våldsam mot den? Så pass tror jag hon förstår, att våld är fel och då hamnar man på sjukhuset.
Ja och sen att de måste säga att hon är död.
Någon sa att han var på en 5 årings nivå, då säger man att ett älskat djur somnat in, eller gått bort.
Man är inte så brutal att man säger din (förmodat älskade) hund är död.
Men hon är ju autist, jag tror inte sorgen är problemet utan förändringen i sig.
I vilket fall är det vanvett att låta djur vara krockkuddar såhär.
Hur får hon tag i knivar förresten.
På en anstalt kedjar man fast sånt i väggen och den här tjejen verkar ju farlig på riktigt.

Jag pallar heller inte att pappan ler i alla intervjuer.

Hur sjukt är inte detta om något hänt hunden och alla naiva och ovetande spelar in i charaden för att farsan inte kan face the music.

I alla fall så blir livet ett helvete med en sådan dotter. Jag har lite inblick i ett LSS fall, den drogades ner rätt rejält.
Vad är bäst i sådana här fall? A borde ju lida själv av sin ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in