2024-07-23, 19:45
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
https://pic8.co/sh/DmmcCL.jpg
Jag förstår nu vad du menar, men när jag förstorar min egen skärmdump i Photoshop så ser jag bara pixlar.

Jag tror att om det hade varit en varg i närheten så hade hunden känt det på doften på långt håll och haft ett helt annat kroppsspråk.
Citera
2024-07-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Jaaa de va dig jag menade när jag skrev, kommer inte ihåg vem det var…. Må gud belöna dig.

Nä inte mig det är 100 tals som varit ut och sökt .
Tyckte det var så typiskt när jag skrev i gruppen att ” nu åker jag och letar där och där” då han skrev om mediumet silo och allt vad det var , och då blir jag blockad bara för jag ställde några frågor .
Och det var ju massa medlemmar som åkte ur gruppen .
Hur många var dom av släkten som satt och skötte sidan ?
Citera
2024-07-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolbox65
Tyckte det var så typiskt när jag skrev i gruppen att ” nu åker jag och letar där och där” då han skrev om mediumet silo och allt vad det var , och då blir jag blockad bara för jag ställde några frågor .

Hela släkten, dom skyddar varandra.vad det verkar. Hans bror bor på jordbtuksfadtighet i krokarna där du åkte
Citera
2024-07-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toolbox65

Vet att det var P o sen den andra som jag ej minns namnet på, men nu klaffar de ännu mer dä hans bror ska tydligen bo just dit du åkte, la han blockeringen även för han förmodan tänkte att du skulle åka dit när du hade skrivit att du ska ut och söka? Blockade han dig för han blev rädd för att du skulle se Essie där hans bror bor?
Citera
2024-07-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Torstuna...det ligger väl i Fjärdhundra ....
Där bor hans bror...

Mediumet hade ju sagt något om gård och silo så jag körde utanför Enköping och såg en stor lada eller vad man ska säga med stora silo . Vet inte vad för djur dom hade där kke grisar om jag tänker på lukten ?

Så hans bror bor där?

Har han djur och driver någon farm av något slag ?
Det var ju mediumet som sagt det där med silon men kke var han som hittade på det ?
Citera
2024-07-23, 19:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moraklocka99
Jag har jobbat med assistanthundar till extremt aggressiva barn. Hunden funkar så att barnet inte hamnar i affekt. När hunden bara är närvarande händer inget. Har aldrig sett en hund blivit slagen. Barn med autism biter sig själva river håret bankar huvet i väggen. Inget mot djur.

Jag förstår att det är menat så och tycker det är jättebra att de som behöver kan få en sådan hund.

Men i det här fallet är det inte bara autism utan nåt annat fel dessutom med dottern. Hon är 23 år och inget barn.

Hon är alltså så aggressiv att LSS-boende till sist slängde ut henne sedan hon hotat dem med kniv. Har inte läst en rad som tyder på självskada, hon agerar ut och gör det med våld. I stort sett bekräftat att hon var våldsam med katten hon hade på boendet och den omplacerades pga det.

Det är ett pågående ärende hos Länsstyrelsens djurskydd, sekretessbelagt i nuläget men så småningom får vi veta. Lex Maja kanske.
Citera
2024-07-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Undrar detsamma. Och om dottern är i sånt vårdbehov i hemmet, med assistans i princip dygnet runt ( dubbelbemanning säkert också, under vissa insatser?), då måste semesterresa schemaläggas i ganska långt i förväg, för att kunna koordinera med assistenter?
Det finns liksom inte någon möjlighet till spontan resa??

Med de diagnoserna är det absolut inte bra med spontanresor utan förändringar är otroligt svårt och kan utlösa utbrott då just förändringar inte fungerar för denna problematik, de krävs planering och förberedelser för sådana resor.
Citera
2024-07-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Med de diagnoserna är det absolut inte bra med spontanresor utan förändringar är otroligt svårt och kan utlösa utbrott då just förändringar inte fungerar för denna problematik, de krävs planering och förberedelser för sådana resor.

Hur tänkte dom då att A skulle få lugnt omkring sig när dom drog så hastigt som jag uppfattat det.?
Citera
2024-07-23, 19:59
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Hela släkten, dom skyddar varandra.vad det verkar. Hans bror bor på jordbtuksfadtighet i krokarna där du åkte

Nej, inte hela släkten. Jag har noterat att mamman inte tar del i detta.

Hon tog dottern och drog dagen efter att hunden försvann.

Tror inte nån på mammans sida deltar faktiskt. Rätta mig om jag har fel.

Och 25/7 har vi den konstiga deadline, då man ska sluta leta. Dottern och mamman kommer hem då, kanske är inte deadline för att hunden och A inte längre är ett ekipage (som ju förnekas av de som kan hundar) utan för att mamman avskyr pappans fifflande och det ska inte förekomma när hon är hemma.
Citera
2024-07-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Men regga fel ras ? Nej köper inte det , mer akut registrering efter att ha läst här

Jag har inte riktigt hängt med på alla turer, vad skrev han för ras från början?
Citera
2024-07-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om man har ett funktionshindrat barn kan man tjäna en del på att barnet bor hemma. Boendekostnad ska hon stå för själv i och med att hon är myndig och de får då bostadstillägg. Det har blivit höjt så jag har inte aktuella siffror men upp till 7500 kr hyra.

I och med att de bor i hus vet jag inte hur det funkar, men möjligt är att boendekostnaden delas på 3 eftersom de är 3 vuxna. Eller så räknas hon som inneboende.

De flesta bidragen har tagits bort numera, man ska kunna få för merkostnader fortfarande men har inte koll.
Mannen har ett extremt välbetalt arbete som landsansvarig i Sverige för ett av tysklands allra största företag.
Kvinnan har också bra betalt så det finns noll anledning till ekonomiska problem, helt normala nivåer på underskott av kapital som villaägare också.
Citera
2024-07-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurricaneLine
Jag har inte riktigt hängt med på alla turer, vad skrev han för ras från början?

Han skrev golden retriever inte labrador retriever. De har haft en golden retriever enligt fb sidan men Essie (Ledsagarens Tove Jansson) är en labrador retriever och det vet man .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in