Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Exakt. Och alla miljoner hjärtan. De vill väl att de kritiska kommentarerna ska drunkna innan nån hinner läsa dem. Mina försiktigt ifrågasättande inlägg har de rensat bort, men bannad är jag inte ännu.
Funderar över detta, som en moderator (inte förälder) skriver i förklaringar/undanflykter:
"Våldsamhet
Det finns spekulationer kring att A är våldsam mot Essie varpå vi fått höra att de önskar att hon aldrig kommer tillbaka. Självklart hade vi själva tagit bort Essie från A om hon blev utsatt för våld. "
Det stämmer ju in på lokala ryktet vi diskuterade tidigare. Att det kan vara föräldrarna själva som omplacerat Essie.
Har också tänkt att man sa till dottern Essie låg på sjukhus, inte att hon sprungit bort. Kan det vara så att dottern köper den förklaringen eftersom hon varit våldsam mot den? Så pass tror jag hon förstår, att våld är fel och då hamnar man på sjukhuset.
Ja och sen att de måste säga att hon är död.
Någon sa att han var på en 5 årings nivå, då säger man att ett älskat djur somnat in, eller gått bort.
Man är inte så brutal att man säger din (förmodat älskade) hund är död.
Men hon är ju autist, jag tror inte sorgen är problemet utan förändringen i sig.
I vilket fall är det vanvett att låta djur vara krockkuddar såhär.
Hur får hon tag i knivar förresten.
På en anstalt kedjar man fast sånt i väggen och den här tjejen verkar ju farlig på riktigt.
Jag pallar heller inte att pappan ler i alla intervjuer.
Hur sjukt är inte detta om något hänt hunden och alla naiva och ovetande spelar in i charaden för att farsan inte kan face the music.
I alla fall så blir livet ett helvete med en sådan dotter. Jag har lite inblick i ett LSS fall, den drogades ner rätt rejält.
Vad är bäst i sådana här fall? A borde ju lida själv av sin ångest.