Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Fel. Joakim har skrivit smset, från sin telefon till Chrippas telefon. Det framgår tydligt.
Eller tror du att Linnea hackade Jockes telefon och skrev det ”från Jocke till Chrippa”?
Om du har dina facts straight så vet du att Joakim skrev smset som lovordade Linnea gällande relationen med Lillen och hur hjälpsam hon är och samtidigt erkände att han hade varit elak och skapat missförstånd mellan Linnea och Jonna.
Blev det jobbigt att fortsätta hävda att Joakim är oskyldig nu?
Smshistoriken har registrerats av Polisen och du gör väldigt fel i att blåneka det jag skriver.
Joakim har ”dementerat” precis varje detalj som inte har stämt enligt honom. Men nu helt plötsligt mörkar vad han verkligen tyckte om Linnea och skrev till Chrille, en timme innan gripandet.
Är jag förvånad att Jockes utsaga är helt skild från verkligheten? Nej.
Nu snackar vi riktiga bevis, som borde och kan åberopas i en rättssal. Inte fejkade sms.
Sorry, det var en missuppfattelse
Jag ser att det är ett inkommande sms. Finns inget som är jobbigt för min del, så du kan vara lugn.
Vad är problemet med det smset? Om Jocke förklarar sig. Finns ju inget ont i det meddelandet överhuvudtaget. Ska han polisanmälas för ett trevligt sms?
Finns flera andra meddelande som är sansade, trevlig ton och harmlösa, så det där är inget att bry sig om. Eller ska det bli en rättegång för trevliga sms?
Vad är det du försöker få fram? Är det den hemska sms-historiken?
Ja precis, en timma innan Kräftan blev gripen. De hade väl haft en konversation sedan förmiddagen? På messenger, ej iCloud/iMessage.
Kräftan hade ju också skickat sms till Jocke ca. 10 minuter innan han blev gripen, där han hade skrivit att L sagt att hon skulle förstöra allt för han, inte ordagrant men kontexten.
Vad är problemet?
Kräftan har ju till och med uppgett det i sitt förhör. Så visst borde det finnas ett sms där omkring 13.20-13.40.
Eller vadå? Påstår du att Kräftan ljög om det.
Meddelandena som visas upp i Anjos video är långt efter att Kräftan blev gripen. Messenger visas inte upp där och inte heller det påstådda smset till hans pappa.
Smset som Jocke då har skickat är Kräftan övertygad om att L har skickat. Varför säger han att det är L, när det är hans bror som skriver ett trevligt sms om L till honom. Det är ju även innan polisen kliver in, så Jocke vet ju inte om vad som försiggår i den där lägenheten.
Det måste han även ha sett den 29 december eller han hade kanske fullt upp med att dra och slita i L?
Smset kan ju inte ha kommit som en överraskning flera veckor efteråt, eller hur?
Har för mig att det finns mer till den där konversationen någonstans.