2024-07-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så då ska han ju inte klaga på de kvinnor som han bjuder på resor att de inte arbetar. Det är väl ett heltidsjobb att sköta Chrippas mentala hälsa i den mån det går.

Jaså han var avis på det hahaha....

Han ska inte klaga på någon, när han inte gör rätt för sig själv. Men han lever ju i någon fantasivärld och tror att han är cool med sina fula märkeskläder, som ingen annan än han själv bryr sig om. Han ser ner på människor och i verkligheten är han lägst.

Han patetiska svar på kommentarer visar vilken hjärnkapacitet han går runt med. Lär eka rätt bra därinne..
Citera
2024-07-23, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Har du fått se den dialogen? Kan du lägga upp en länk?

Du har förstått mig fel. Jag har hävdat att Chrippa inte var med på planerarna att Julia ska flytta med. Dom planerna skedde bakom hans rygg i början när Jocke och Jonna försökte övertala honom att gå tillbaka till Julia.

Men hallå kolla linneas video om hennes sanning så kan du själv höra Chrippa säga att han vill bo med Julia och barnet i Dubai.
Linnea själv pratar om det.
Citera
2024-07-23, 12:14
Avslutad
Citat:
du skrev också att du tror att Chrippa raderat sms. Dom smsen hade gett honom alibi om dom existerat.

Smset som skickades 12:32 skrev Joakim i egen hög person.

Joakim fick förmodligen läskvittensen kl 12:34

Att dom säger att det skickats från Linneas telefon är ännu ett bevis för ytterst medvetna lögner.

Jocke påstår att Chrippa säger att Linnea ska anklaga honom för misshandel, våldtäkt och att ha låst in henne, i det sista smset.

Det smset, som sägs vara anledningen till att dom drog igång allt, har aldrig funnits till.

Det är en skenmanöver.

Får jag fråga dig vad du tycker om linneas första video där hon berättar sin historia? har chrippa slagit henne eller hur är det?

Om du har läst fupen så borde du se att Linnea pratar med förhörsledaren om att chrippa bar henne från soffan till sängen sen är det maskat tills man ser att hon svarar jag var ändå så full lika bra att han fick göra det.
Vad tyder de på?

All info Jocke har fått kommer ju från chrippa i grunden och självklart väljer han att tro på sin bror plus att både han & Jonna såg att förhållandet var kaos.

Ljuger cluee om linneas misshandel eller hur är det med de? du som vet så mycket om deras relation.
Senast redigerad av mutemute123 2024-07-23 kl. 12:26.
Citera
2024-07-23, 12:15
Medlem
Citat:
Fel. Joakim har skrivit smset, från sin telefon till Chrippas telefon. Det framgår tydligt.

Eller tror du att Linnea hackade Jockes telefon och skrev det ”från Jocke till Chrippa”?

Om du har dina facts straight så vet du att Joakim skrev smset som lovordade Linnea gällande relationen med Lillen och hur hjälpsam hon är och samtidigt erkände att han hade varit elak och skapat missförstånd mellan Linnea och Jonna.

Blev det jobbigt att fortsätta hävda att Joakim är oskyldig nu?

Smshistoriken har registrerats av Polisen och du gör väldigt fel i att blåneka det jag skriver.

Joakim har ”dementerat” precis varje detalj som inte har stämt enligt honom. Men nu helt plötsligt mörkar vad han verkligen tyckte om Linnea och skrev till Chrille, en timme innan gripandet.

Är jag förvånad att Jockes utsaga är helt skild från verkligheten? Nej.

Nu snackar vi riktiga bevis, som borde och kan åberopas i en rättssal. Inte fejkade sms.

Sorry, det var en missuppfattelse
Jag ser att det är ett inkommande sms. Finns inget som är jobbigt för min del, så du kan vara lugn.

Vad är problemet med det smset? Om Jocke förklarar sig. Finns ju inget ont i det meddelandet överhuvudtaget. Ska han polisanmälas för ett trevligt sms?
Finns flera andra meddelande som är sansade, trevlig ton och harmlösa, så det där är inget att bry sig om. Eller ska det bli en rättegång för trevliga sms?
Vad är det du försöker få fram? Är det den hemska sms-historiken?

Ja precis, en timma innan Kräftan blev gripen. De hade väl haft en konversation sedan förmiddagen? På messenger, ej iCloud/iMessage.
Kräftan hade ju också skickat sms till Jocke ca. 10 minuter innan han blev gripen, där han hade skrivit att L sagt att hon skulle förstöra allt för han, inte ordagrant men kontexten.
Vad är problemet?
Kräftan har ju till och med uppgett det i sitt förhör. Så visst borde det finnas ett sms där omkring 13.20-13.40.
Eller vadå? Påstår du att Kräftan ljög om det.

Meddelandena som visas upp i Anjos video är långt efter att Kräftan blev gripen. Messenger visas inte upp där och inte heller det påstådda smset till hans pappa.
Smset som Jocke då har skickat är Kräftan övertygad om att L har skickat. Varför säger han att det är L, när det är hans bror som skriver ett trevligt sms om L till honom. Det är ju även innan polisen kliver in, så Jocke vet ju inte om vad som försiggår i den där lägenheten.
Det måste han även ha sett den 29 december eller han hade kanske fullt upp med att dra och slita i L?
Smset kan ju inte ha kommit som en överraskning flera veckor efteråt, eller hur?

Har för mig att det finns mer till den där konversationen någonstans.
Senast redigerad av VilaVila 2024-07-23 kl. 12:27.
Citera
2024-07-23, 12:20
Medlem
Citat:
jag undrar också det. Du hade inte läst den förrän för några veckor sedan när du kovände gällande Linnea? tog det verkligen flera månader för dig att plöja igenom den eller gör du val om vad du ska skriva att du tycker, oavsett vad du faktiskt tycker eller tror ? Det verkar så.

Jag läste den när den gavs ut och jag tolkar den likadant nu som då

Va!? Du vet väl inte vad jag har läst eller inte.
Men om du vill anstränga dig istället för att hitta på så kan du ju hitta en tidslinje.

Vi läser nog in olika där. De flesta skulle se en Linnéa är misshandlad och inte stödja mannen i fråga.
Citera
2024-07-23, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Tack för förklaringarna. Det är mycket värt. Det är mycket att sätta sig in i. Särskilt den här tråden är lång, jättelång. Men håller du med mig om att Chrippa rimligtvis med tanke på hur han är, har spelat ut Julia och Linnea mot varandra oavsett allt annat?

Chrippa får ju sina kvinnor att bli försörjda samtidigt som han småklagar på det, trots att det är han som ser till att det är så. Julia har antagligen tappat en hel del egen förmåga av att vara ihop med Chrippa då mycket måste gå ut på att se till att Chrippa känslomässigt mår bra. Så jag tycker att både Julia och Linnea har gjort sig själv en otjänst genom att vara tillsammans med honom. De tycker säkert först att det är jättehärligt att bli försörjda och resa massor och i början så är han säkerligen mer kärleksfull och ser upp till dem eller låtsas kanske?

Hur som helst så verkar Chrippa alltid ha någon att klaga på. Har inte sett mycket av hans kanal så jag kan ha fel. Har jag fel eller rätt enligt dig?

Jag vill bara säga att Danjal är en jäkligt schysst kille gudfar till jockes & Jonnas dotter, han har varit deras vän i många år och dom har företag tillsammans.

Chrippa klagar på allt han kan och ser aldrig sin egna del i saker.
Han spelar ut folk emot varandra på ett väldigt fult sätt.
Citera
2024-07-23, 12:28
Avstängd
Summer24s avatar
Den där människan är helt rökt. Och det sen gammalt!
Citera
2024-07-23, 12:40
Medlem
Citat:
På en semesterresa säger han.

Jocke var den som drog igång ”utredningen” och säger att han vetat om att Linnea är hemsk och gick ut med fejksms redan i Anjos första video.

Det är inte Julia som lurat Jocke något, det är Jockes ord om vad Jocke har bevittnat och vad Chrippa sagt och vad Chrippa sägs ha skrivit som har motbevisats.

Han såg Chrippa rufsig i håret och röd på kinden på den semesterresan och Chrippa sa att Linnéa slagit honom.
Citera
2024-07-23, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men hallå kolla linneas video om hennes sanning så kan du själv höra Chrippa säga att han vill bo med Julia och barnet i Dubai.
Linnea själv pratar om det.

Han ville till Thailand också med Jullan där i höstas. 2 månader.
Citera
2024-07-23, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Han ville till Thailand också med Jullan där i höstas. 2 månader.

Ja exakt så är det någon som spelar ett spel här så är det Chrippa inte Jocke.

Lyssnade lite på Linneas & Chrippas live igår, jäklar vad dom snackade om Lisen, chrippa tjatade om att hennes rumpa är så stor att hon inte kunde sitta på en gunga med sina barn, han kallade barnen för stumma (flickorna) dom kunde tänka sig att åka till Norrköping idag för att träffa Anjo. Helt sjuka saker alltså.

Och barnet verkade sova hos farmor & farfar i vanlig ordning.
Senast redigerad av mutemute123 2024-07-23 kl. 13:06.
Citera
2024-07-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja exakt så är det någon som spelar ett spel här så är det Chrippa inte Jocke.

Lyssnade lite på Linneas & Chrippas live igår, jäklar vad dom snackade om Lisen, chrippa tjatade om att hennes rumpa är så stor att hon inte kunde sitta på en gunga med sina barn, han kallade barnen för stumma (flickorna) dom kunde tänka sig att åka till Norrköping idag för att träffa Anjo. Helt sjuka saker alltså.

Ls anhöriga måste vara så besviken på henne som hon uppför sig.

Att han ens går på andra och speciellt barn. Vilken smutsig människa. Så jävla äcklig och fult inre så att man kräks.

Så jävla patetiskt att han försökt få andra att tro att han är någon stackars krake. Han har noll polare, han är en ensam, värdelös och misslyckad fegis i damväska.
Finns ju inte en enda människa som har något gott att säga om honom. Så är man bra värdelös.

Juste! Undrar om Anjo släpper nu det som Kräftan inte vill att L ska få veta
Eller Anjo kanske inte vet än vad Kräftan säger om hans barn.
Citera
2024-07-23, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Ls anhöriga måste vara så besviken på henne som hon uppför sig.

Att han ens går på andra och speciellt barn. Vilken smutsig människa. Så jävla äcklig och fult inre så att man kräks.

Så jävla patetiskt att han försökt få andra att tro att han är någon stackars krake. Han har noll polare, han är en ensam, värdelös och misslyckad fegis i damväska.
Finns ju inte en enda människa som har något gott att säga om honom. Så är man bra värdelös.

Juste! Undrar om Anjo släpper nu det som Kräftan inte vill att L ska få veta
Eller Anjo kanske inte vet än vad Kräftan säger om hans barn.

Ja man kan verkligen undra vad linneas familj tycker & tänker.

Han är en sjuk människa som behöver vård, han går ju på barn dom är helt oskyldiga i detta, det var många i liven som ändå reagerade.
Men chrippa sa bara ”öhh jag står för vad jag säger”

Många skriver att Anjo, Rask och Jocke ska anmälas för förtal men hur fasiken ska de gå till när både han & Linnea går på barn.
Vilken åklagare vill ha hand om de här🙈

Jag tror säkert någon filmade och skickade till Anjo.

Här är en liten del av de han sa om Lisen
https://vm.tiktok.com/ZGenvUvGY/
Senast redigerad av mutemute123 2024-07-23 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in